Ja vi får se kanske blir en vända till VästeråsHere we go! Får se om det blir att åka upp från sommarstället till stan detta år också, precis som när BB58 Blue släpptes. Sommar tradition!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja vi får se kanske blir en vända till VästeråsHere we go! Får se om det blir att åka upp från sommarstället till stan detta år också, precis som när BB58 Blue släpptes. Sommar tradition!
Hur tror vi man ska tolka de dubbla sekundvisarna? GMT?
Om de får in ett GMT verk i den och den håller sig inom mer traditionella mått så har man nog slagit nya rekordHur tror vi man ska tolka de dubbla sekundvisarna? GMT?
Känns samtidigt lite tveksamt då PROn just lanserats.
Jo, det var lite det jag kände, men samtidigt fundersam på varför dom skulle visa fyra visare.Om de får in ett GMT verk i den och den håller sig inom mer traditionella mått så har man nog slagit nya rekord
Ska det inte bara symbolisera "rörelsen" i visarna? Det är så jag tolkar det iaf.Hur tror vi man ska tolka de dubbla sekundvisarna? GMT?
Förvisso, men då tänker jag ändå att dom skulle stanna eller starta i samma position. Men det är kanske så det är tänkt.Ska det inte bara symbolisera "rörelsen" i visarna? Det är så jag tolkar det iaf.
Fasen vad bra BB58 gör sig på länk. Slår mig varje gång jag ser det.
Det är iof inte helt långsökt iom att GMT visaren illustreras på samma sätt och med världens tunnaste boett i denna GMT master reklam från 60-talet.Förvisso, men då tänker jag ändå att dom skulle stanna eller starta i samma position. Men det är kanske så det är tänkt.
Kan det vara någon typ av split second complication (ser dock inte ut att vara en chrono)? Vet dock inte vad det skulle vara bra för?Hur tror vi man ska tolka de dubbla sekundvisarna? GMT?
En intressant artikel, läste igenom den när jag satt och funderade i går. Kul att ett exemplar finns bevarat iaf.Lite info om klockan och expeditionen. Illustrationen är f ö en kopia av originalreklamen. Dvs ingen idé att spekulera om visaren på bilden.
Bild på orginalet
North Ice To North Flag: The Historic Tudor From The British North Greenland Expedition Found In A Kitchen Drawer
At Baselworld 2015, Tudor presented an all new watch with a curious name – the North Flag. The watch's origins can be traced back to the British North Greenland Expedition (BNGE) of 1952-54, which was based at a camp called "North Ice," where 25 men were issued new Tudor Oyster Prince watches...www.hodinkee.com
Om än det skulle vara en rolig komplikation så känns det också lite tveksamt. Men det är nog bara så att det är en del av illustration och man kanske inte ska lägga så mycket vikt vid det.Kan det vara någon typ av split second complication (ser dock inte ut att vara en chrono)? Vet dock inte vad det skulle vara bra för?
Det är ju dramatiskt olika GMT verk dock. De tidiga GMT Master verken hade en fixerad 24h visare som följer timvisaren, vill du läsa en andra tidszon måste du använda vridringen. Om man ska göra en rättvis jämförelse så är det ju med GMT Master II 16710 och framåt som har den mest avancerade typen av GMT verk där du kan ställa timvisaren (+datum) oberoende av verket och 24h visningen. De är iofs också betydligt tunnare än Tudors GMT men de är samtidigt i princip ensamma på marknaden att få ner tjockleken på den typen av verk.Det är iof inte helt långsökt iom att GMT visaren illustreras på samma sätt och med världens tunnaste boett i denna GMT master reklam från 60-talet.
Sedan kan man ju fråga sig varför Tudor envisas med sitt klumpiga GMT verk när storebror löste biffen redan på 60-talet. OK att man måste hålla distansen till Rolex men allvarligt….?
Så sant men poängen här var att Tudor borde kunnat köra in ngt tunnare.Det är ju dramatiskt olika GMT verk dock. De tidiga GMT Master verken hade en fixerad 24h visare som följer timvisaren, vill du läsa en andra tidszon måste du använda vridringen. Om man ska göra en rättvis jämförelse så är det ju med GMT Master II 16710 och framåt som har den mest avancerade typen av GMT verk där du kan ställa timvisaren (+datum) oberoende av verket och 24h visningen. De är iofs också betydligt tunnare än Tudors GMT men de är samtidigt i princip ensamma på marknaden att få ner tjockleken på den typen av verk.
Det är ju helt uppenbart inte alldeles okomplicerat att åstadkomma. ETA har ett relativt nyutvecklat true GMT verk och det är också en tjockis precis som Tudors. Och man får väl utgå från att man inte ser ett egenvärde i tjockare klockor. De enda som gör det tunt är Rolex så frågan landar ju nånstans i hur mycket är Rolex villiga att skänka till lillebror? När det gäller verken så har ju svaret egentligen alltid varit "inget alls", hela poängen var ju att ha rolexklockor med billiga inköpta verk. Och i trueGMT-fallet betyder billigt/icke-Rolex uppenbarligen "tjockare" per automatik.Så sant men poängen här var att Tudor borde kunnat köra in ngt tunnare.
Klart trevlig klocka!
Ja det är ett ”hybrid” band som på t ex P01. Dvs gummiband med läder utanpå. Går utmärkt att bada med osvGrym
Är det någon typ av gummi på insidan av läderbandet?
Smart!Ja det är ett ”hybrid” band som på t ex P01. Dvs gummiband med läder utanpå. Går utmärkt att bada med osv
Borde det göra. 22mm mellan luggarnaSmart!
Jag tror att det bandet hade varit fantastiskt på min BB Heritage svart. Vet ej om det passar dock.
Det mjuknar; annars kan du alltid koka gummit en kort stundSlängde på gummit för fösta gången idag. Jäklar va hårt det var. Någon som har några tips på hur man mjukar upp det? Eller är det bara nöta som gäller
Tack för tipset. Ska testa detDet mjuknar; annars kan du alltid koka gummit en kort stund
Om det är väldigt rakt och därför bidrar till stelheten är ett tips att lägga det typ i en kaffekopp så det får en mer rundare form. Och därefter fylla på med kokande vatten. Låta det dra en liten stund och sen borde det vara bättre. Körde så med några billigare gummistraps för några år sen. Skillnaden blev som natt och dag.Tack för tipset. Ska testa det