• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälper till med att ställa sambons alpinist på väg till jobbet. En schweizisk och en japansk äventyrare i regnrusket.
4BAF68E3-6181-43A0-B350-9E22E4FB44DD.jpeg

Lite mer att kika på inför morgondagen
Makes a lot of sense. Dock ser jag inte riktigt logiken i att Tudor av den anledningen skulle boosta 1926-serien i sociala medier så som man har gjort. Jag tycker snarare att det talar emot. Om man vill ersätta en serie, och på samma gång komma åt skalfördelar från att återanvända komponenter, hade det känts rimligare att ligga lågt med just den serien.

En grabb gjorde detta fynd! Prövade även själv på Tudors hemsida och erhöll samma resultat. Kanske en uppdaterad ranger på gång med andra ord.

Kan ha fel men det de hade ju Ranger i sortimentet till för ngt år sedan. Känns imho rimligt att man har kvar eller har glömt att släcka ned url:en. Om det däremot varit som Watches & Wonders sidan i våras….. 😉

Kan ha fel men det de hade ju Ranger i sortimentet till för ngt år sedan. Känns imho rimligt att man har kvar eller har glömt att släcka ned url:en. Om det däremot varit som Watches & Wonders sidan i våras….. 😉
Ah, tänkte samma, absolut möjligt! Hoppas personligen på uppdaterad Oyster Prince; känns som att det e den som hintas.🙂

F.ö. Url med ”north-flag” fungerar ej (vet dock inte hur länge sedan den blev avvecklad, kanske var längre sedan jmf med ranger).🧐

Vore ju lite festligt om de trollade genom att blocka en specifik låtsas-URL, med erfarenhet från hur det blev på just W&W. Det känns väl tveksamt om Tudor skulle lägga energin på den typen av skämt dock.

Ranger avvecklades mitten 2020.

Jag håller tummarna för en uppdaterad version.

Älskar alla spekulationer, jag minns när vi var ett lite mindre gäng som satt och spekulerade vad de skulle släppa på Basel året efter Heritage Chronon och sen har det faktiskt varit så varje år sedan 2012. Tradition :)

Senast ändrad:
Hmm.
Föregående version var väl ingen hit direkt?

Lite oklart hur man resonerat här iom att originalet från expeditionen såg rätt annorlunda ut.

Bra med integrerade ändlänkar :) Ser dock stor ut. Minst 39mm (om inte 41) :/ Gissar på inhouse verk och relativt högt pris. Hoppas på t-fit :D
39mm känns ju som max storlek för den. Om det blir den modellen, borde det inte finnas risk för att den konkurrerar med 39/41mm Black Bay?
Edit: om man ska spekulera så kanske det fyller tomrummet för de som saknar 39mm Explorern? 🤔

Tillbaka
Topp