Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Imho är Tudors releaser alltid bättre ”in the flesh”
Kände samma sak när Pro släpptes men efter att ha sett den irl och provat så väcktes ett villhöver behov.Jaha bra släpp men inget jag kommer rusa efter, kan nog leta sig hit någon gång.
Men lämnar till någon annan att vara först, skall dock åka och kolla när de får in den
Varför blir du av med den då?Sista veckan med denna klocka! Den har varit helt fantastisk och kunde inte varit nöjdare!
Länk utan nitar, T-fit clasp och 30k på länk är en hit, men jag tycker den är lite för stor för stilen på klocka och fauxtinan är lite för gul-beige, eller? Ser lite billig ut?
Japp likaså Rolex. Hasse W behöver bättre pr avdelningTudors produktbilder är ofta kassa?
Säger ju inte så mkt. Pro liksom FXD känns ju riktigt klossiga på papper men sitter som en smäck på.Hade hoppats på under 9mm tjock, men är tyvärr 11mm. Som en Sinn 556A.
Instämmer, ser ut som något släpp från San Martin eller övriga homagetillvarkare.Länk utan nitar, T-fit clasp och 30k på länk är en hit, men jag tycker den är lite för stor för stilen på klocka och fauxtinan är lite för gul-beige, eller? Ser lite billig ut?
11mm är relativt smidigt i min lilla värld.Hade hoppats på under 9mm tjock, men är tyvärr 11mm. Som en Sinn 556A.
Tror du missar hela poängen med släppetInstämmer, ser ut som något släpp från San Martin eller övriga homagetillvarkare.
Ja ungefår som Explorer II 5-siffrig, som jag anser är nätt och fin på handen11mm är relativt smidigt i min lilla värld.
Sinn 556 är ju riktigt tunn och fin.
Håller med dig helt!Enligt mig bästa släppet på mycket länge. Bra historia, coolt med retrotavla, rätt storlek (38 hade varit sweetspot) och mycket prisvärt. Trodde det skulle bli ca 35-38 med länk. Och fantastiskt att slippa nitarna!!
Jag tror det kommer att funka perfekt och matcha super till militärgrönt band/nato.Länk utan nitar, T-fit clasp och 30k på länk är en hit, men jag tycker den är lite för stor för stilen på klocka och fauxtinan är lite för gul-beige, eller? Ser lite billig ut?
Upplys mig gärnaTror du missar hela poängen med släppet
Det finns en uppsjö av artiklar på nätet om Tudor, deras historik och relation till Rolex.Upplys mig gärna
Inte så man hoppar av nyfikenhet. Ser rätt tråkig ut.
Har inte uttalat mig om historia, urverk eller kvalitet. Inlägget jag citerade påpekade att klockan SÅG billig ut vilket jag instämde med.Det finns en uppsjö av artiklar på nätet om Tudor, deras historik och relation till Rolex.
Som all promotion för senaste släppet gjort tydligt så handlar det om en hyllning till sin egen historik.
En homage like San…. Eller liknande är en kopia av någon annans design och man åker snålskjuts på någon annans historik. Man har inte heller samma kvalitet i verket.
Fast det blir missvissande när du börjar prata San M etc.Har inte uttalat mig om historia, urverk eller kvalitet. Inlägget jag citerade påpekade att klockan SÅG billig ut vilket jag instämde med.
Endast om du saknar läsförmåga. Återigen, jag har endast uttalat mig om utseendet som det ursprungligen citerade inlägget handlade om.Fast det blir missvissande när du börjar prata San M etc.
Bara inse att den här tråden blir full av massa förståsigpåare runt varje release Tudor gör, underligt nog oftast av folk som aldrig annars visar större intresse kring märket…Fast det blir missvissande när du börjar prata San M etc.
finns det någon Tudor du inte haft? Tror det blir en Ranger och därmed Tudor nummer nio för mig, har dock sagt hejdå till de flesta och nu bara tre kvar.Min gamla goding på sitt Bund-strap. Hade varit riktigt kul om de hade gjort samma med nya