• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaha bra släpp men inget jag kommer rusa efter, kan nog leta sig hit någon gång.
Men lämnar till någon annan att vara först, skall dock åka och kolla när de får in den😍

Sista veckan med denna klocka! Den har varit helt fantastisk och kunde inte varit nöjdare!
054D7498-62CD-4CC5-8976-DEE45059F088.jpeg

Länk utan nitar, T-fit clasp och 30k på länk är en hit, men jag tycker den är lite för stor för stilen på klocka och fauxtinan är lite för gul-beige, eller? Ser lite billig ut?

D431E530-31F5-4021-8EA3-4541F1801CE5.jpeg

Angående storleken:
Vad är det för mått lug2lug?
Enligt mig så är det avgörande på en 39mm utan dykarring..

Enligt mig bästa släppet på mycket länge. Bra historia, coolt med retrotavla, rätt storlek (38 hade varit sweetspot) och mycket prisvärt. Trodde det skulle bli ca 35-38 med länk. Och fantastiskt att slippa nitarna!!
Håller med dig helt!
Jag har väntat länge på det här släppet.
Ska bli riktigt kul att få se proportionerna på tavlan nu när den minskat till 39mm.
Kan bli en favorit 😍

Det finns en uppsjö av artiklar på nätet om Tudor, deras historik och relation till Rolex.
Som all promotion för senaste släppet gjort tydligt så handlar det om en hyllning till sin egen historik.

En homage like San…. Eller liknande är en kopia av någon annans design och man åker snålskjuts på någon annans historik. Man har inte heller samma kvalitet i verket.

Tycker 11mm känns perfekt, speciellt med tanke på att den har ett manufacture-verk!🙂 Hoppas på att 39 inte känns för stort bara. Nån som hade koll på lug till lug?

Det finns en uppsjö av artiklar på nätet om Tudor, deras historik och relation till Rolex.
Som all promotion för senaste släppet gjort tydligt så handlar det om en hyllning till sin egen historik.

En homage like San…. Eller liknande är en kopia av någon annans design och man åker snålskjuts på någon annans historik. Man har inte heller samma kvalitet i verket.
Har inte uttalat mig om historia, urverk eller kvalitet. Inlägget jag citerade påpekade att klockan SÅG billig ut vilket jag instämde med.

Fast det blir missvissande när du börjar prata San M etc.
Endast om du saknar läsförmåga. Återigen, jag har endast uttalat mig om utseendet som det ursprungligen citerade inlägget handlade om.

"ser ut som något släpp från San Martin"

Jag lägger ingen vikt i historia, urverk eller kvalitet, det jag skriver är att jag instämmer att den såg billig ut.

Tillbaka
Topp