• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Provade den nya Rangern idag hos en AD i Manchester. Upplevde klockan som den är menad att vara, en tool watch. Enkel men fin utan krusiduller. Den mattsvarta tavlan gifte sig fint med färgen på lumen och storleken passade klockan bra, var rädd att 39mm skulle vara för stort men upplevde det inte som något problem. Länken smalnade av fint på handleden och claspen kändes gedigen.

Red.JPG

Nya Rangern hoppar jag över, North Flagen stannar :)

Blir det samma leveranstid/ problem på denna som Pro tro 😅 Då är det knappt idé med deras storslagna reklam om nya ur då de inte kan leverera klockor. Ingen hit ändå tycker jag, för mycket homage till Explorern

Tyvärr verkar det var lite sisådär med leverans till idag hos mina AD-kompisar, hoppas väntan inte blir för lång. Ser ut som finnarna har fått, alltid irriterande 😂

Länkad genom dagens Hodinkee artikel. Rätt kul med gamla Tudor historier likt denna och The Long Return. Visar på hur de har och fortfarande borgar för kvalitet.

Jag upplever rangern som snygg och stilren men tyvärr lite för slätstruken... Oaktat sin historia. Hade velat se andra siffror och kanske en annan timvisare. 🤷‍♂️

Känns ändå som ett logiskt släpp, inget jag blir jätteexalterad över men det är mest för att det inte är min typ av klocka. Länken däremot har de gjort helt rätt med, hoppas den släpps till bb58an 😊

Endast om du saknar läsförmåga. Återigen, jag har endast uttalat mig om utseendet som det ursprungligen citerade inlägget handlade om.

"ser ut som något släpp från San Martin"

Jag lägger ingen vikt i historia, urverk eller kvalitet, det jag skriver är att jag instämmer att den såg billig ut.

Har du problem med synen? Har massor med goda tips på optiker när du kommer till sans.

Undra hur den står sig mot longines spirit 37 mm. Jag ser spontant flera fördelar med Longines. Synpunkter?
Vilka fördelar ser du med Longines?

Jag tänker direkt på 19mm bandbredd, datum (smaksak), avsaknad av direkt microjustering i länken, 100m WR och sämre PR som uppenbara nackdelar för Longines.

Sen kan man såklart gå in på andrahandsvärde osv men det gör ju inte klockan varken sämre eller bättre.

Vilka fördelar ser du med Longines?

Jag tänker direkt på 19mm bandbredd, datum (smaksak), avsaknad av direkt microjustering i länken, 100m WR och sämre PR som uppenbara nackdelar för Longines.

Sen kan man såklart gå in på andrahandsvärde osv men det gör ju inte klockan varken sämre eller bättre.
Storlek, aplicerade index, pris tänkte jag på primärt. Men det är ju en smaksak i slutändan.

Tillbaka
Topp