• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag upplever rangern som snygg och stilren men tyvärr lite för slätstruken... Oaktat sin historia. Hade velat se andra siffror och kanske en annan timvisare. 🤷‍♂️

Screenshot_20220708-231023_Reddit.jpg

Ber om ursäkt till alla!

BB58 = bezel = mindre tavla
Ranger = ingen bezel = större tavla

Om tavlan är större tenderar klockan att visuellt se större ut
Det är ju pga. att man inte ser bb58s bezel i mörkret, och Rangern har en mindre bezel och större tavla.
Jo jo, jag vet. Jag vet. Bara pålyser faktumet. Min 39mm 1926 ser ju nästan större ut än min 42:a 300m. Men faktum kvarstår att @Vattenfis II 's lume shot ger en ganska rättvisande bild av hur den kommer kännas på armen.

Vet inte om dessa redan diskuterats men Forstner har nu kommit med Oyster till Black Bay serien. Ser även ut att ha någon variant av easy link (samt inga nitar).
354CAB5E-386D-4D39-AA43-60503442AEDF.jpeg
26A8C654-8C36-4B90-8DE2-AED4D9E7EA19.jpeg

Aldrig riktigt gått loss på den gamla Rangern, känns som en av Tudors svagare/blekare tolkningar av en Rolex-förlaga. Samma känsla här, basen med boett & länk är utmärkt men tavlan saknar "det där" för att göra det till en klocka med egen karaktär. Vidhåller fortfarande att BB36 är den överlägst bästa moderna uttolkningen av den klassiska Explorern, även inräknat Rolex alla egna moderna Explorer referenser. Lätt val av BB Pro om jag skulle lägga pengar på ett av Tudors nysläpp i år.

Senast ändrad:
Vet inte om dessa redan diskuterats men Forstner har nu kommit med Oyster till Black Bay serien. Ser även ut att ha någon variant av easy link (samt inga nitar).
354CAB5E-386D-4D39-AA43-60503442AEDF.jpeg
26A8C654-8C36-4B90-8DE2-AED4D9E7EA19.jpeg
Helt klart intressant. Tack!

Man kan tycka mycket om den nya Rangern, men känns som den kommer gå hem. Jag gillar den och 39 var nog rätt väg, även om många ropar på 36. För min del hade de kunnat skippa det röda på sekundvisaren, alltid är det något man stör sig på. Någon var inne på det, hur är tillgängligheten hos AD?

Tillbaka
Topp