Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min går ca +1,5 sek per 24hTänkte fråga BB chrono ägare vad ni har för avvikelse i tid på ett dygn?
Känns rätt, inte mycket jag saknar från seamastern. Idag har jag haft den ute i solen, och jävlar vad den växlar upp då!Helt rätt i mina ögon. Nivåer snyggare och skönt att slippa den hemska heliumventilen på nya upplagorna
Kul och höra och grattis!Känns rätt, inte mycket jag saknar från seamastern. Idag har jag haft den ute i solen, och jävlar vad den växlar upp då!
Ser grymt ut! Lite sugen är ja. Har för mig att jag hörde att den funkade med original clasp men vet icke om det stämmer.Vet inte om dessa redan diskuterats men Forstner har nu kommit med Oyster till Black Bay serien. Ser även ut att ha någon variant av easy link (samt inga nitar).
Forstner Model O for Tudor Black Bay Series
The Story We are such a fan of the Tudor Black Bay range of watches. They are well-made, have a timeless design, and offer a relative value compared to offerings from their big brother. However, we've long wanted to see additional bracelet options to pair them with -- in particular, classics...forstnerbands.com
Gott att höra! Gick också över från omega när jag släppte min speedy racing för GMTn. No regrets.Känns rätt, inte mycket jag saknar från seamastern. Idag har jag haft den ute i solen, och jävlar vad den växlar upp då!
Det stämmer. Har själv kikat på jubilee varianten utan clasp. Du väljer "no clasp" i rullmenyn. Det märkliga är att den kostar lika mycket, oavsett clasp eller ej.Ser grymt ut! Lite sugen är ja. Har för mig att jag hörde att den funkade med original clasp men vet icke om det stämmer.
Vad tror ni om att Tudor sakteliga rullar ut nya t-fit-spännet på bred front till övriga modeller i sortimentet?
Det verkar ju vara i tangentens riktning med tanke på de senare släppen och vore en klar förbättring enligt mig.
Får också det intrycket. Skapar en ganska bra usp mot de andra märkena i samma läge. Visserligen subjektiv men imponerad av hur Tudor och Rolex hittat en modell där de kompletterar varandra ganska bra. Det finns ju alltid starka åsikter om båda, men imo båda är bra värde för pengar (listpris) både design och kvalitetsmässigt.Vad tror ni om att Tudor sakteliga rullar ut nya t-fit-spännet på bred front till övriga modeller i sortimentet?
Det verkar ju vara i tangentens riktning med tanke på de senare släppen och vore en klar förbättring enligt mig.
+0,5per dygn på minTänkte fråga BB chrono ägare vad ni har för avvikelse i tid på ett dygn?
Vad är det för lug to lug mått på nya?
Klar favorit i samlingen
Vad är det för lug to lug mått på nya?
Min går ca +1,5 sek per 24h
Tack för svar. Hur har ni klockan på natten? Krona upp/ner eller annat? Min går drygt -1.5 per 24h,krona ner.+0,5per dygn på min
Sover alltid med klockan på armen.Tack för svar. Hur har ni klockan på natten? Krona upp/ner eller annat? Min går drygt -1.5 per 24h,krona ner.
Skillnaden är stor på vristen. Men som sagt, jag har räkarmar. Men Rangern ser betydligt större ut än min 40 mm yacht master.Jo jo, jag vet. Jag vet. Bara pålyser faktumet. Min 39mm 1926 ser ju nästan större ut än min 42:a 300m. Men faktum kvarstår att @Vattenfis II 's lume shot ger en ganska rättvisande bild av hur den kommer kännas på armen.
Men varför envisas folk med att sätta klocka på vristen då?! Måste ju vara skitjobbigt att läsa av tiden så. Och dessutom se rätt märkligt ut…Skillnaden är stor på vristen. Men som sagt, jag har räkarmar. Men Rangern ser betydligt större ut än min 40 mm yacht master.
Bott utomlands förlängeMen varför envisas folk med att sätta klocka på vristen då?! Måste ju vara skitjobbigt att läsa av tiden så. Och dessutom se rätt märkligt ut…
för att det tar bort blicken från fotbojan då...... den sticker ju ut som en blandning av en astma apparat och en carport remoteMen varför envisas folk med att sätta klocka på vristen då?! Måste ju vara skitjobbigt att läsa av tiden så. Och dessutom se rätt märkligt ut…
Sålde min blå seamaster för denna. Betydligt bättre specs rent storleksmässigt! So far, so good
Stort tack!Grattis till nyförvärvet! Den är riktigt snygg!
Grattis, bra köp!-Mycket nöjd med nyförvärvet 🛡🛡🛡
Grattis kul att se dig i tråden igen-Mycket nöjd med nyförvärvet 🛡🛡🛡
Grym klocka, grymma bilder. Bar min BB41 igår också, lika nöjd är jag!-Mycket nöjd med nyförvärvet 🛡🛡🛡