• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tror inte de kommit till AD ännu eller hur @Burnman du skulle ju plocka ut en.
Jaså? Alright... Har aldrig riktigt fallit för den "vanliga" Black Bay 36/41 trots populariteten (no offense), men denna nya storleken på 39mm, T-fit, urverket och så just varianten med Steel & Gold har verkligen prickat rätt i "villhöver-lådan" i hjärnbarken.

Ingen som lagt vantarna på den nya BB 39 S&G och kan bjuda på lite handledsbilder?
Det undrar ju jag med…
Tror inte de kommit till AD ännu eller hur @Burnman du skulle ju plocka ut en.
Njae. Förhoppningsvis ska jag göra det. Vill ju självfallet se den irl och prova först. Men är den lika bra då som jag upplever den på bilder kommer jag plocka ut en. Har bett @rambo_amadeus hålla lite koll på nymans Västerås och höra av sig när de fått in någon. Nymans själva där trodde de kunde få in i augusti sist jag var där (typ april)

Det undrar ju jag med…

Njae. Förhoppningsvis ska jag göra det. Vill ju självfallet se den irl och prova först. Men är den lika bra då som jag upplever den på bilder kommer jag plocka ut en. Har bett @rambo_amadeus hålla lite koll på nymans Västerås och höra av sig när de fått in någon. Nymans själva där trodde de kunde få in i augusti sist jag var där (typ april)
Jag var inne på Nymans idag och de hade inte fått in dem än. De hade inte heller fått in någon Ranger ännu (for exhibition). Någon gång efter sommaren är bästa gissningen. Vet inte varför de inte kommit ut än. Känns som om Tudor prioriterar andra modeller.

58:an är alltid bra. Men just på sommaren, med en cigarr på böda är den helt outstanding. Snart 2,5 år och minst lika bra som när jag fick. 100% en keeper for life

Bilagor

• B810C449-0CC1-471F-BF8F-39D079FC045F.jpeg
    B810C449-0CC1-471F-BF8F-39D079FC045F.jpeg
    490.5 KB · Visningar: 11
Jag var inne på Nymans idag och de hade inte fått in dem än. De hade inte heller fått in någon Ranger ännu (for exhibition). Någon gång efter sommaren är bästa gissningen. Vet inte varför de inte kommit ut än. Känns som om Tudor prioriterar andra modeller.
Eller marknader. Kan tänka mig att TT slår bättre på Asien marknaden, möjligt att man då trycker ut dem där först. 🤷🏻‍♂️
Men snart blir det andra bullar när nya Rolex fabriken når full kapacitet (sedan ska man ju samsas där 🙄). Som sagt om Tudor bara började banta sin line-up så hade det kunnat bli klockor till oss alla (ironi) 😅

Det var dåligt med info angående PRO också. Vid nyår får dom veta hur tilldelningen såg ut framöver. Oavsett så är det redan en stängd lista där med. Vill man ha en så får man vända sig till gråhandlare 🤷🏻‍♂️🙃
Jo när jag va inne hade dom ingen lista heller. Dom hade inte en blekaste när dom skulle få in. Dom va glada om dom skulle få en.

Min BB GMT har bestämt sig för att börja strula med datumbyte efter ca två år. Slår inte över först och hoppar sen några timmar senare ytterligare en dag. Verkar vara ett känt problem om man slår lite på nätet. Någon med tips på AD i Stockholm som är bra att ha och göra med just gällande service osv?

Ni som har blåa BB58, hur blå är de i verkligheten. På bilder ser den väldigt blå ut men jag hade gärna sett att den ser svart ut i mörkare miljöer och vaknar till liv i solen. Funderar på att byta min Grand Seiko mot en BB58..är mer sugen på en dykare :banghead:

Tillbaka
Topp