Sådär nu är nya Ranger testad!
Jag hade rätt stora förhoppningar på denna release och blev initialt glad när jag såg att det var en Ranger som de valde att släppa, igen.
Jag hade på förhand faktiskt hoppats på en mindre klocka (jag gillar egentligen 40-42mm) och såg framför mig en riktig äventyrsklocka som verkligen försvann lite på handleden och var något annat än mycket annat.
39mm blev det och jag tänkte fasen bra storlek, men risk för att tavlan blir för stor och med för mycket tomt utrymme.
Precis så var det också, jag är inte alls nöjd utan kände att det här blev en hit and miss för min del. Det är ju helt ok, man behöver inte gilla allt men jag hade så gärna velat gilla den!
Rangern med sina 39mm upplevdes faktiskt som min 42mm FXD, däremot med mycket större tavla. Detta visar hur lite ett mått betyder utan att det är designen i helhet som gör intrycket.
När jag tittar på Rangern på håll eller lite snett så ser den fantastik ut, men när jag tittar ner på den rakt på handleden så känns den helt enkelt inte väl avvägd.
Jag tror denna hade varit guld för mig i 36mm med vad jag skulle gissa var en mycket mer harmonisk tavla.
För annars är det så mycket rätt med klockan, en trevlig boett (någorlunda vass vid bandhornen), bra glas, trevlig länk med det grymma låset, trevligt urverk och ett grymt bra pris!
Jävlar vad synd helt enkelt!
Några halvkassa bilder för referens, en 36mm BB intill den (tänkt så bra den hade varit).