• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ni som har blåa BB58, hur blå är de i verkligheten. På bilder ser den väldigt blå ut men jag hade gärna sett att den ser svart ut i mörkare miljöer och vaknar till liv i solen. Funderar på att byta min Grand Seiko mot en BB58..är mer sugen på en dykare :banghead:
Det jag gillar med BB58:an är att den verkligen kan ge allt från en mörkare blå till en riktigt fin ljusblå matt nyans i vissa vinklar.
Edit: här är lite exempel på hur det kan skilja sig.
8F7E0FB1-9C97-4455-ADA3-2479FACC72C4.jpeg 58161D4B-4814-496F-9239-3C97B5EDDB7D.jpeg 4F686A2F-F25A-46DA-A64B-753E144E5156.jpeg E82F1647-5DFD-4F39-A1C8-E2F8BFBD6960.jpeg

Senast ändrad:
Min BB GMT har bestämt sig för att börja strula med datumbyte efter ca två år. Slår inte över först och hoppar sen några timmar senare ytterligare en dag. Verkar vara ett känt problem om man slår lite på nätet. Någon med tips på AD i Stockholm som är bra att ha och göra med just gällande service osv?
Min var inne på Krons (där jag köpte den) och den skickades till Tudor för åtgärd. Tog någon månad eller så, men funkar fint efter det. Gick på garantin. Har läst någonstans att alla med det verket får problem förr eller senare, så lika bra att få det fixat. Krons är bra tycker jag :)

Min BB GMT har bestämt sig för att börja strula med datumbyte efter ca två år. Slår inte över först och hoppar sen några timmar senare ytterligare en dag. Verkar vara ett känt problem om man slår lite på nätet. Någon med tips på AD i Stockholm som är bra att ha och göra med just gällande service osv?
Yes, välkänt och kommer inte vara några konstigheter. AD kommer skicka till Schweiz, så bara ta vilken som. Jag gillar Krons och rekommenderar alltid dom 🙂

För er som är nyfikna på Harrods Edition så fick jag mitt mail idag från Harrods. Se nedan för info.
Tyvärr har jag ingen möjlighet att hämta.
Jag skickade in min förfrågan i mitten av januari i år så inte jättelång väntan vilket bådar gott för nästa förfrågan.

Due to the high demand of this watch, we adopt a 7-day(inclusive of weekends) collection and payment timeframe. Additionally, all stickers on the timepiece will be removed and the price swing tag retained. The current price of the watch is £3,090.00 however, please kindly note that this may change should the brand have any price increases or decreases before the day you come to collect.

Sådär nu är nya Ranger testad!

Jag hade rätt stora förhoppningar på denna release och blev initialt glad när jag såg att det var en Ranger som de valde att släppa, igen.

Jag hade på förhand faktiskt hoppats på en mindre klocka (jag gillar egentligen 40-42mm) och såg framför mig en riktig äventyrsklocka som verkligen försvann lite på handleden och var något annat än mycket annat.

39mm blev det och jag tänkte fasen bra storlek, men risk för att tavlan blir för stor och med för mycket tomt utrymme.

Precis så var det också, jag är inte alls nöjd utan kände att det här blev en hit and miss för min del. Det är ju helt ok, man behöver inte gilla allt men jag hade så gärna velat gilla den!

Rangern med sina 39mm upplevdes faktiskt som min 42mm FXD, däremot med mycket större tavla. Detta visar hur lite ett mått betyder utan att det är designen i helhet som gör intrycket.

När jag tittar på Rangern på håll eller lite snett så ser den fantastik ut, men när jag tittar ner på den rakt på handleden så känns den helt enkelt inte väl avvägd.

Jag tror denna hade varit guld för mig i 36mm med vad jag skulle gissa var en mycket mer harmonisk tavla.

För annars är det så mycket rätt med klockan, en trevlig boett (någorlunda vass vid bandhornen), bra glas, trevlig länk med det grymma låset, trevligt urverk och ett grymt bra pris!

Jävlar vad synd helt enkelt!

Några halvkassa bilder för referens, en 36mm BB intill den (tänkt så bra den hade varit).

4AD7A319-875E-47A3-8A3C-B2B6F24E7C44.jpeg

972731E5-E26E-44E4-BF3E-A3AF53D0D1B6.jpeg
8A238340-F01C-4E10-982B-0BE809CFEA3C.jpeg

Jag hade rätt stora förhoppningar på denna release och blev initialt glad när jag såg att det var en Ranger som de valde att släppa, igen.
Rangern med sina 39mm upplevdes faktiskt som min 42mm FXD, däremot med mycket större tavla. Detta visar hur lite ett mått betyder utan att det är designen i helhet som gör intrycket.

När jag tittar på Rangern på håll eller lite snett så ser den fantastik ut, men när jag tittar ner på den rakt på handleden så känns den helt enkelt inte väl avvägd.

Jag tror denna hade varit guld för mig i 36mm med vad jag skulle gissa var en mycket mer harmonisk tavla.
Tack för den reflektionen. Intressant att symetrin pga den annars ganska sparsmakade tavlan gör att den ser större ut än FXD'n. Tror också att den hade blivit riktigt fin i 36mm.
Funderade tidigare idag på om vi förväntar oss för mycket 🤔 Som jag förstod på "About effing time's" livestream so nämner Adrian (från B&J) att Tudor vid lanseringen underströk flera gånger att detta är en entry level klocka och inte mycket mer. Och det kanske är just där vi hamnar med den. För lite mer äventyr kanske man ser Pro'n som just det lite mer premium alternativet(?). 🤷🏻‍♂️

Men kul att du haft möljlighet att prova. Ser fram emot att få testa själv.

• Like
Reactions: m_s
Tack för den reflektionen. Intressant att symetrin pga den annars ganska sparsmakade tavlan gör att den ser större ut än FXD'n. Tror också att den hade blivit riktigt fin i 36mm.
Funderade tidigare idag på om vi förväntar oss för mycket 🤔 Som jag förstod på "About effing time's" livestream so nämner Adrian (från B&J) att Tudor vid lanseringen underströk flera gånger att detta är en entry level klocka och inte mycket mer. Och det kanske är just där vi hamnar med den. För lite mer äventyr kanske man ser Pro'n som just det lite mer premium alternativet(?). 🤷🏻‍♂️

Men kul att du haft möljlighet att prova. Ser fram emot att få testa själv.
Ja men absolut så är det väl alltid, att man förväntar sig lite för mycket.

Enligt mig har de ju släppt två av de bästa klockorna på länge senaste året med FXD och BB Pro, så lite bortskämd är man såklart.

Återigen en kanon klocka Rangern så grattis till alla som gillar den. Jag hade ju så gärna också gjort det. Tur att det är rena i-landsproblem vi pratar om här :)

Ja men absolut så är det väl alltid, att man förväntar sig lite för mycket.

Enligt mig har de ju släppt två av de bästa klockorna på länge senaste året med FXD och BB Pro, så lite bortskämd är man såklart.

Återigen en kanon klocka Rangern så grattis till alla som gillar den. Jag hade ju så gärna också gjort det. Tur att det är rena i-landsproblem vi pratar om här :)
Jo precis det går ju inte riktigt att klaga (även om jag undrar varför min FXD aldrig kommer 🤔).

Det kommer inte många FXD per år/ per AD är vad jag hör och intresselistan är lååååång… :(
Var in till en AD i Barcelona i början av Juni. Dom hade då hitintills fått in 3 FXD sedan dom släpptes, samtidigt så hade dom hunnit få in 3 Pro, så som du säger så verkar det inte komma ut så många FXD.

Sådär nu är nya Ranger testad!

Jag hade på förhand faktiskt hoppats på en mindre klocka (jag gillar egentligen 40-42mm) och såg framför mig en riktig äventyrsklocka som verkligen försvann lite på handleden och var något annat än mycket annat.

39mm blev det och jag tänkte fasen bra storlek, men risk för att tavlan blir för stor och med för mycket tomt utrymme.

Precis så var det också, jag är inte alls nöjd utan kände att det här blev en hit and miss för min del. Det är ju helt ok, man behöver inte gilla allt men jag hade så gärna velat gilla den!

För annars är det så mycket rätt med klockan, en trevlig boett (någorlunda vass vid bandhornen), bra glas, trevlig länk med det grymma låset, trevligt urverk och ett grymt bra pris!

Jävlar vad synd helt enkelt!

Några halvkassa bilder för referens, en 36mm BB intill den (tänkt så bra den hade varit).

4AD7A319-875E-47A3-8A3C-B2B6F24E7C44.jpeg

972731E5-E26E-44E4-BF3E-A3AF53D0D1B6.jpeg
8A238340-F01C-4E10-982B-0BE809CFEA3C.jpeg
Tack för bra inlägg.

Fan, vill verkligen gilla och köpa, så hoppas jag inte får samma känsla 🤔

Vi hittar alla lite synpunkter/klagomål på tudors släpp. Så även jag, oftast nåt litet som gör att det inte blir riktigt sådär 110% som vi alla vill ha. Men egentligen, Satan i gatan vilka jävla supersläpp Tudor bjudit på de senaste åren när man ser lite nyktert på det. 58:an, GMT, FXD, Pro, Rangern, Royal D+D, chrono pandorna m.m

I min mening är det få märken som släppt så otroligt mycket bra på så kort tid

Vi hittar alla lite synpunkter/klagomål på tudors släpp. Så även jag, oftast nåt litet som gör att det inte blir riktigt sådär 110% som vi alla vill ha. Men egentligen, Satan i gatan vilka jävla supersläpp Tudor bjudit på de senaste åren när man ser lite nyktert på det. 58:an, GMT, FXD, Pro, Rangern, Royal D+D, chrono pandorna m.m

Håller med, kul när det kommer nytt och spännande. Däremot nya gröna SMPn ser ju stört läcker ut..men det är ju endast en ny färg och inte ny modell..

Kan bara hålla med.

Tillbaka
Topp