• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

8f43e882acec10935d01673223c832aa~4.jpg
HAHAHAHAHA
Fassen dagens garv!

Länk till valparna

Är det annonsbilden???

Nä, nu ska jag inte retas mera (på en stund)🙂

Riktigt fint foto på en riktigt fin klocka!
Har själv aldrig vågat mig på brons men en vacker dag kanske..
Haha who knows, kan nog inkludera den i framtida annonsen😜 Brons är ju lite roligt när det patineras så tydligt, men desto tråkigare att man blir grön runt handleden😬 Dock har jag hittills klarat mig från grönränder med denna (är väl för kallt i Sverige så här års)

Absolut ett bra släpp av Tudor. Simpel och clean klocka med trevlig size. Har dock alltid tyckt att titan gör att klockor ser billiga och lite off ut. Antar att det har något med blandningen som gör att färgen ser trött ut. Kanske är för van vid stålcase/länkar. Vad tycker ni?

Absolut ett bra släpp av Tudor. Simpel och clean klocka med trevlig size. Har dock alltid tyckt att titan gör att klockor ser billiga och lite off ut. Antar att det har något med blandningen som gör att färgen ser trött ut. Kanske är för van vid stålcase/länkar. Vad tycker ni?
Håller med dig. Vill gilla titan men jag tycker det ofta har en tendens att bli lite för matt och ”mörk” i tonen jämfört med stål.

Jag tror att du missuppfattade mig nu. Alla tillbehör glömdes på tåget. Var lite otydlig där.
Så säljaren köpte en klocka. Satte den på handleden och sen glömde lådan (med alla tillbehör) på tåget?! Låter väldigt diffust!

Köptes klockan i butik så kan ju säljaren alltid visa transaktionen mellan honom och butik.

Nja, det här luktar illa…
Väldigt få personer har intresse av en klocklåda så om säljaren hade kontaktat ”tågfirman” så är det säkerligen någon som hittat lådan och lämnat in den.

Så säljaren köpte en klocka. Satte den på handleden och sen glömde lådan (med alla tillbehör) på tåget?! Låter väldigt diffust!

Köptes klockan i butik så kan ju säljaren alltid visa transaktionen mellan honom och butik.

Nja, det här luktar illa…
Väldigt få personer har intresse av en klocklåda så om säljaren hade kontaktat ”tågfirman” så är det säkerligen någon som hittat lådan och lämnat in den.
Dessutom borde ju säljaren kunna kontakta AD och få en ny kvitto kopia om det är det det hänger på.

Har frågat säljaren om kvitto eller något som kan styrka äkthet osv. Ska se vad han svarar

Han hade precis ute den nya Bond-Omegan för 45.000:- också men någon raderade nyss den annonsen innan jag hann klicka in på den.
Vågar man sig på att gissa att boxen till den hade försvunnit i en flytt, därav det låga priset?

Även om denna säljaren skulle visa upp ett kvitto eller föreslå F2F hade jag backat. Finns en stor rånrisk, speciellt om han vet att det kommer en köpare redo att göra en snabb överföring på 18k.

Stay away för tusan, detta sagt i all välmening. Vi vill inte att du ska råka illa ut.

Screenshot_20220831-224119_Samsung Internet.jpg

Han hade precis ute den nya Bond-Omegan för 45.000:- också men någon raderade nyss den annonsen innan jag hann klicka in på den.
Vågar man sig på att gissa att boxen till den hade försvunnit i en flytt, därav det låga priset?

Även om denna säljaren skulle visa upp ett kvitto eller föreslå F2F hade jag backat. Finns en stor rånrisk, speciellt om han vet att det kommer en köpare redo att göra en snabb överföring på 18k.

Stay away för tusan, detta sagt i all välmening. Vi vill inte att du ska råka illa ut.

Alla annonser på olika ställen i Gbg,grattis!
Man ska veta att det finns väldigt bra replika på blå Pelagos.

Kvittot tappades bort på tåget också 😂 ska hålla mig borta, magkänslan sa som sagt fake eller stulen redan innan jag frågade något.

110g på länk.

Mer intressant kanske är bandhornsavstånd/bandhornsbredd på 21mm. 🤔
Jag tyckte mig sett att det stod 20mm på nåt ställe......mycket riktigt så står det på Fratello, "seems to taper from 20 to 16 mm ( awaiting confirmation from Tudor )", dock tror jag att du har rätt med 21mm, det ser helt enkelt så ut.

Tillbaka
Topp