Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Finns inga tider ännuNågon som har beställt Pelagos 39 och fått någon prognos på leveranstiden från AD?
Ja, jag tog clasp från originallänke, ska man ha möjlighet till det ska man beställa utan UC claspen om jag förstått det rätt.Är det olika modeller? Hade du redan ett clasp? Jag är sugen på samma till min nya BB58, men jag ingen länk nu.
Håller med dig fullständigt fattar inte varför det har blivit denna utveckling på fler och fler märken.Så blev det Tudortorsdag igen
Tycker Tudor är trevliga och relativt prisvärda, gillar också Nymans Ur i Västerås.
MEN, 2018 köpte jag min sista Rolex (en Submariner) sedan övergav jag märket. Anledningen var att jag ogillade situationen som uppstod med sk kölistor och skenande andrahandspriser. Därefter handlade Rolexdiskussioner bara om väntetider och värdeökningar. En hype som aldrig, vad jag vet, något märke tidigare lyckats skapa i den omfattningen, bara växte.
Att Tudor nu använder ett liknande trick för att skapa brus är väl uppenbart. Man presenterar nya modeller, men låter bli att leverera enligt efterfrågan. Så nu börjar också Tudordiskussioner handla mer och mer om kölistor, väntetider och vilka som kommer att få köpa.
Det här är naturligtvis mina egna åsikter, men efter att ha hållit på med klockor sedan tiden långt före internet har jag vant mig vid att kunna skifta fokus när nåt inte känns rätt för mig.
Just nu smakar inte Tudors ”Rolex-light-strategi” så bra för mig. Tillverkar man fler än 200000 klockor per år kan man styra tillverkningen mot det som efterfrågas eller göra så här - vilket har varit mycket framgångsrikt för Rolex.
Nu fick jag gnälla av mig lite, vad tycker ni
![]()
- Ger en falsk känsla av exklusivitet. Man känner sig särbehandlad för att man får handla en klocka och betalar gärna listprisHåller med dig fullständigt fattar inte varför det har blivit denna utveckling på fler och fler märken.
Här jämför dom Pelagos 39 med en 114060.
Enligt videon är länken på 21mm.
Och här bredvid en 124060…![]()
![]()
Ja verkligen kul med dom två bredvid varandr. Den är verkligen bra. Kanske ljuset som ljuger, men verkar det inte som att titanet har mer lyster och likt stål, än den annars vanligtvis mattare och gråare titanlooken?Jäklar vad den ser bra ut bredvid BB58
Det kunde varit värre - man slipper åtminstone leka kurragömma med någon som bäcknar plastklockor ur bakluckan- Ger en falsk känsla av exklusivitet. Man känner sig särbehandlad för att man får handla en klocka och betalar gärna listpris![]()
De är liksom mer inriktade på rosor.....Det är helt sant att dahlian heter Omega, vi måste ta fram en ny sort till Tudors ära.
Får medhåll i mina funderingar om att den är lite väl polerad och dessad för sitt eget bästa. Håller tummarna för en matt variant så småningom!Lite mer Pelagos 39mm porr
Instämmer till stor del. Samtidigt så för egen del (och likt många andra) så köper jag klockorna för mig själv. Det finns stora delar av Rolex bärarna som jag absolut inte vill associeras med. Men samtidigt så har de många modeller och är ett märke som jag kan uppskatta till mångt och mycket.Så blev det Tudortorsdag igen
Tycker Tudor är trevliga och relativt prisvärda, gillar också Nymans Ur i Västerås.
MEN, 2018 köpte jag min sista Rolex (en Submariner) sedan övergav jag märket. Anledningen var att jag ogillade situationen som uppstod med sk kölistor och skenande andrahandspriser. Därefter handlade Rolexdiskussioner bara om väntetider och värdeökningar. En hype som aldrig, vad jag vet, något märke tidigare lyckats skapa i den omfattningen, bara växte.
Att Tudor nu använder ett liknande trick för att skapa brus är väl uppenbart. Man presenterar nya modeller, men låter bli att leverera enligt efterfrågan. Så nu börjar också Tudordiskussioner handla mer och mer om kölistor, väntetider och vilka som kommer att få köpa.
Det här är naturligtvis mina egna åsikter, men efter att ha hållit på med klockor sedan tiden långt före internet har jag vant mig vid att kunna skifta fokus när nåt inte känns rätt för mig.
Just nu smakar inte Tudors ”Rolex-light-strategi” så bra för mig. Tillverkar man fler än 200000 klockor per år kan man styra tillverkningen mot det som efterfrågas eller göra så här - vilket har varit mycket framgångsrikt för Rolex.
Nu fick jag gnälla av mig lite, vad tycker ni
![]()
Haha jaa keep 'em commingVisst behöver vi mer jämförelser?![]()
Som jag förstått det får man kroppen på första bilden när man köper den..... "Kroppen på kööööpet"Nu är jag intresserad av klockan på första bilden men har kroppen som på andra bilden. Är man helt borträknad då???![]()