• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kvittot tappades bort på tåget också 😂 ska hålla mig borta, magkänslan sa som sagt fake eller stulen redan innan jag frågade något.
Killen verkar ha hål i både fickor och händer!
Ett under att han lyckades behålla länken.

Ta med dig cash vid eventuell affär för han tappar säkerligen pengarna på vägen hem 👍🏻👍🏻

Jag tyckte mig sett att det stod 20mm på nåt ställe......mycket riktigt så står det på Fratello, "seems to taper from 20 to 16 mm ( awaiting confirmation from Tudor )", dock tror jag att du har rätt med 21mm, det ser helt enkelt så ut.
Jag läste också det först, sen kollade jag på den första hands on-videon av tysken TheWristGuy och där ser man 9 min in i videon att han har 20mm Nato på klockan och det är ett tydligt mellanrum.

Sen kom en andra video igår av Brent Miller Time som mätte klockan som 21 mm mellan bandhornen.

Vet inte varför de tänkt så i jämförelse med 20 mm på fifty-eight, eller hur vanligt 21 mm är? Men Tudor har ju varit lite lustiga den senaste tiden med att inte låta länken från BB Pro passa en Fifty-eight pga någon halv millimeter här och där osv.

Jag läste också det först, sen kollade jag på den första hands on-videon av tysken TheWristGuy och där ser man 9 min in i videon att han har 20mm Nato på klockan och det är ett tydligt mellanrum.

Sen kom en andra video igår av Brent Miller Time som mätte klockan som 21 mm mellan bandhornen.

Vet inte varför de tänkt så i jämförelse med 20 mm på fifty-eight, eller hur vanligt 21 mm är? Men Tudor har ju varit lite lustiga den senaste tiden med att inte låta länken från BB Pro passa en Fifty-eight pga någon halv millimeter här och där osv.
Rolex gjorde ju nya Submariner med 21 mm mellan bandhornen. Kanske blir bättre proportioner eller nåt…

TudorTorsdag
AB3E383B-2F45-42E8-B90C-822AF6109418.jpeg

Rolex gjorde ju nya Submariner med 21 mm mellan bandhornen. Kanske blir bättre proportioner eller nåt…
Ja fast det var i kombination med introduktion av en större boett och för att skapa mer nätta bandhorn enligt mångas önskemål efter maxi case.

Här är jag lite fundersam över hur det motiverats när boetten väl har nästan identiska proportioner som Fifty-eight?

Glad Tudor-Torsdag gott folk! 😀
Idag tänkte jag bidra med min blåa godbit från 1995. Mycket handledstid har den fått - mycket glädje har den skänkt.

4C4F3683-24F5-4F5C-8298-B68E81D3207C.jpeg

1C933334-481D-4383-91CC-2DB4F0ED21BD.jpeg

3ECEA003-FE18-4343-B279-04E14ABDF243.jpeg

63D1A3BE-B5E9-4387-B5FF-614A4935193F.jpeg

7BBD7534-D75C-47FF-9233-114B719B7AD8.jpeg

F22BB1D9-0B74-4E21-9C26-47F0E4664BA9.jpeg
DF9C61F5-9D8E-46D0-A753-881477FC355E.jpeg
Helt underbar!!

Har bittert ångrat att jag inte köpte en 2018, när jag var sååå nära på ett fint ex. Senaste åren tycker jag dom blivit för dyra, så inte på radarn längre

Hej fellow Tudorentusiaster. Den här frågan har säkert avhandlats flera gånger förut men jag kunde inte hitta något bra svar när jag sökte i tråden.

Jag försöker hitta ett bra gummiband till Black Bay GMT Pepsi som är kompatibelt med länkens lås. Finns det några billigare alternativ än Rubber-B? Finns ju helt ok alternativ från 200kr med vanligt c-spänne och det känns ovärt att betala 10x pengarna för att kunna använda viklåset. Helst svart men andra alternativ kan vara aktuella också.
Tack på förhand 🙏

Hej fellow Tudorentusiaster. Den här frågan har säkert avhandlats flera gånger förut men jag kunde inte hitta något bra svar när jag sökte i tråden.

Jag försöker hitta ett bra gummiband till Black Bay GMT Pepsi som är kompatibelt med länkens lås. Finns det några billigare alternativ än Rubber-B? Finns ju helt ok alternativ från 200kr med vanligt c-spänne och det känns ovärt att betala 10x pengarna för att kunna använda viklåset. Helst svart men andra alternativ kan vara aktuella också.
Tack på förhand 🙏
Nyss köpt en BB58 som kommer nästa vecka. Funderar också kring detta. Är sugen att köra Rubber B till sommaren men hade gärna sett att jag kan använda originallåset istället för buckle! Något sånt här typ

Skärmavbild 2022-09-01 kl. 16.05.36.png

Tillbaka
Topp