• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens :) Blir alltid glad när jag har den på mig. Det är något med den blåa färgen som inte går att överföra till bild.

Har beställt en jubilee från US. Ska bli skoj att se ifall det lyfter klockan ytterligare. Någon som tagit bort spännet från org.länken? Var det meckigt?

36DF465D-A364-4536-B64B-EA30453E8262.jpeg

Fråga från en "Noob" då jag aldrig varit på lista tidigare, enbart handlat klockor som varit tillgänliga. Räknas det med att de skriver upp mitt intresse som "lista" eller är det uppskrivining i kö+handpenning?
Du kan beöka eller ringa in till affären, de brukar ta ditt namn/nummer. Har bara för mig att de kräver 25% vid high-end klockar, alltså 50000 plus klockor.

Försökte annars kolla med olika butiker om de visste när nyare Tudor som palagos 39mm brukar komma in och vilka mängder. Ville bara känna av läget. De verkar inte själva veta :) Tänkte de skulle ha erfarenhet från andra klockor som BB 58 som de sålt.

Tack för eran input! Lite så jag känt också, såklart vill de ha kända och lojala kunder före mig, som enbart köpt 1 klocka. Får ta den tid det tar, är i inget behov av en ny klocka egentligen och har annat som bör ligga högre upp på prioriteringslistan för mig :D
Hade själv lite tur när jag köpte min BB 58 2019. Ibland är det bäst att bara fråga snällt.

Finns det något gummiband där ute som går att använda ihop med end-links på BB58:an? Likt det officiella gummit på pelagosen.

Den svarta är väl mycket ovanligare. Den tillverkades bara under drygt 6 månader om jag inte missminner mig. Den har alltid legat högre i pris.
Blå och röd ligger väl mellan 25-30k med länk (baserat på skick och servicehistorik).

Gripenbro sålde en nyligen för under 25 (exkl länk).

Förövrigt, är själv sugen på en 79220R så om någon vill släpppa en så får ni höra av er :)
Den röda verkar ju vara vanligast, enligt ÅF var den röda mer poppis och den blå betydligt mer sällsynt.

Har för mig att det varit likadant tidigare år. Tror att den blåa upplevs mer som en sommarklocka så många brukar sälja den efter sommaren. Sedan uppstår ett sug igen på våren och då är det många som vill köpa en istället :)
Aaah. Jag vet inte om jag tyckte Tudorn vägde upp till förväntningarna. Ska nog testa den på en länk också dock.

Dagens :) Blir alltid glad när jag har den på mig. Det är något med den blåa färgen som inte går att överföra till bild.

Har beställt en jubilee från US. Ska bli skoj att se ifall det lyfter klockan ytterligare. Någon som tagit bort spännet från org.länken? Var det meckigt?

36DF465D-A364-4536-B64B-EA30453E8262.jpeg
Jag undrar också detta. Skulle helst vilja ha min på president-länken från US med originalclasp.

Den röda verkar ju vara vanligast, enligt ÅF var den röda mer poppis och den blå betydligt mer sällsynt.
Det är min uppfattning också och att det är mest röda ute är också för att den var i produktion längst. Svart ovanligast och dyrast (ca 6 månader), följt av blå (ca 2år) och röd (ca 4 år)

En röd utan länk såld via KS är kanske inte en bra benchmark om du är ute efter blå med länk 🙂

Senast ändrad:
Denna har inte fått sin tid det senaste. Ändå Tudor Torsdag idag så fick bli den
C7566C26-32DA-4C31-9A5E-AAE1481CD112.jpeg
Hur tycker du att Royal 41 bärs upp, känns den större eller mindre än 41? Är ute efter en Royal men har inte riktigt betsämt mig än om det blir en 41 eller 38.
Exempelvis tycker jag att BB41 känns större än 41.

Tillbaka
Topp