• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur tycker du att Royal 41 bärs upp, känns den större eller mindre än 41? Är ute efter en Royal men har inte riktigt betsämt mig än om det blir en 41 eller 38.
Exempelvis tycker jag att BB41 känns större än 41.
Jag tycker den känns lite mindre iom den integrerade länken. 40 kanske. Men det är lite upp till var och en såklart.
Gå och kläm på både 38mm och 41mm hos en AD :)

Går du på en 38an får du ju inte DayDate funtkionen vilket bara är på 41an.

Jag tycker den känns lite mindre iom den integrerade länken. 40 kanske. Men det är lite upp till var och en såklart.
Gå och kläm på både 38mm och 41mm hos en AD :)

Går du på en 38an får du ju inte DayDate funtkionen vilket bara är på 41an.
Testade 38mm för nån dag sedan, men de hade inte 41an inne.
Det som gör det svårt att 41 har day/date, annars tror jag 38mm passar bättre.

Tudortorsdag 😃

C07228F1-DDC3-49C6-8B66-C630A9B5A433.jpeg

Nu har paketet från US landat i brevlådan. Börjar med att testa kardborrebandet :) Första intrycket är att det är väldigt välgjort. Dock lite i tjockaste laget samt att det är lite stelt. Förhoppningsvis kommer det bli mjukare med tiden. Längdmässigt var det perfekt för mina 16,5 cm handled.
B04F5333-ED12-4E2C-B4DB-74F5D9D0507F.jpeg
917A73E2-3C05-4373-B7D4-41392137E8E9.jpeg
E924A242-A22A-465F-B3F2-57BDC9594DF8.jpeg

Nu har paketet från US landat i brevlådan. Börjar med att testa kardborrebandet :) Första intrycket är att det är väldigt välgjort. Dock lite i tjockaste laget samt att det är lite stelt. Förhoppningsvis kommer det bli mjukare med tiden. Längdmässigt var det perfekt för mina 16,5 cm handled.
B04F5333-ED12-4E2C-B4DB-74F5D9D0507F.jpeg
917A73E2-3C05-4373-B7D4-41392137E8E9.jpeg
E924A242-A22A-465F-B3F2-57BDC9594DF8.jpeg
Snyggt! Ta en varm dusch och låt det torka på armen så lär det forma sig fint!

Snygg klocka och grym keps :)
Skärmavbild 2022-09-08 kl. 13.18.22.png

På tal om......
För de som vill ut och cykla i Tudor kit så finns Tudor Pro Cyclings byxor, shorts och kepsar att köpa numera.

Snyggt! Ta en varm dusch och låt det torka på armen så lär det forma sig fint!
Bra idé :)

Nu åkte dock jubilee på :D Betyget är väldigt bra. Ändlänkar hade bättre toleranser än original :p Har dock ett ”problem” och det är att länken går inte att minska till mindre än c.a 16cm med originalspänne så kan vara bra att veta för alla med smala handleder. Ett annat problem som detta medför är att man inte kan korta tillräckligt på kl6 sidan vilket gör att spännet hamnar lite fel (enl. min smak). Bygeln på spännet trycker ut länken i sidled vilket inte är supersnyggt.
44AA38E4-0460-4B0E-ABA9-146D7E4FFB46.jpeg

2975B87E-3274-4682-B819-731ECC66022D.jpeg

Bra idé :)

Nu åkte dock jubilee på :D Betyget är väldigt bra. Ändlänkar hade bättre toleranser än original :p Har dock ett ”problem” och det är att länken går inte att minska till mindre än c.a 16cm med originalspänne så kan vara bra att veta för alla med smala handleder. Ett annat problem som detta medför är att man inte kan korta tillräckligt på kl6 sidan vilket gör att spännet hamnar lite fel (enl. min smak). Bygeln på spännet trycker ut länken i sidled vilket inte är supersnyggt.
44AA38E4-0460-4B0E-ABA9-146D7E4FFB46.jpeg

2975B87E-3274-4682-B819-731ECC66022D.jpeg
Hur smidigt (eller osmidigt) är det att flytta låset från originallänken till jubileet?
Varit sugen på en us-jubilee själv men är osäker på hur man gör 😊

Hej,
Nån som klämt på nya pelagosen hos AD ännu? Hur sitter/känns den i förhållande till 58:an?🙂
Inga AD i Stockholm som fått varken demo-ex eller första leverans ännu så vitt jag vet. Fick en gissning på 2-3 veckor för första leverans av AD igår, men det var som sagt bara en gissning. Vi lär ju märka här i tråden när någon får hands on med en! @seikodiverr har ju fått klämma på ett press-exemplar iaf.

Inga AD i Stockholm som fått varken demo-ex eller första leverans ännu så vitt jag vet. Fick en gissning på 2-3 veckor för första leverans av AD igår, men det var som sagt bara en gissning. Vi lär ju märka här i tråden när någon får hands on med en! @seikodiverr har ju fått klämma på ett press-exemplar iaf.
Var på Fredmansur på Strandvägen i Stockholm. Han visste inte heller. Han hade bara 2 Tudor Black Bay 41mm i affären. Det verkar annars som att AD lider av lågkonjukturen.

Har lagt ut min Tudor BB 58 "fullset" för 31000 kr på Blocket. Har svårt att veta vilket pris jag ska ligga på. Låter det rimligt eller är det för lågt? Inköpt mars 2019, är i använt skick och har de vanliga hairlines.

Alright, tack för infon! Stod säkert här i tråden men missade det. Känns som en spännande release och Tudors pjäser ser, i min erfarenhet, ännu bättre ut IRL. Hoppas man kan få kika på den framöver, men lär väl vara utsåld med lista som allt annat…

Tillbaka
Topp