• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Även jag är riktigt sugen på Pelagos 39. Att få tag i en är ju såklart en helt annan femma 🙄

Finns förresten det några BB Pro-ägare som ska hoppa på Pelagos-tåget och avyttra sin Pro är det bara att PM:a mig 😜

Även jag är riktigt sugen på Pelagos 39. Att få tag i en är ju såklart en helt annan femma 🙄

Finns förresten det några BB Pro-ägare som ska hoppa på Pelagos-tåget och avyttra sin Pro är det bara att PM:a mig 😜
Finns en pro på blocket, var noga och som sagt köp säljaren också så det inte blir några tråkigheter.

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Tudor Black Bay Pro https://www.blocket.se/annons/goteborg/tudor_black_bay_pro/103597688

FlingFredag 😎
57F9CCF0-71EB-4D9B-A1B6-25AF8D9F88B0.jpeg

Pratade med Robin, även om jag bor i Stockholm så överväger jag göra alla inköp där nu, för det var utan tvekan det bästa bemötandet jag fått av en AD. Så tack för tipset!

När jag var på jakt efter en bb58 för ett tag sen och det var väntetid här i sthlm fick jag PM här från någon därifrån att de hade en inne. Visst de vill sälja klockor osv men tyckte ändå det var nice 👌

Jag hörde av en klocksäljare att Tudors nya Pelagos, den svarta med titan ska vara sjukt bra. Verkligen värt varenda krona.

Någon som har bra input om den?
Vill själv veta vad andra tycker om sun burst dial, den verkar inte vara så farligt om man kollar andra reviews, sen verkar boet vara 39mm men bezel 40mm! Inte många som kommenterar detta. Undrar om den ser större ut på armen än BB 59, sen om den är en bra strap monster trots 21mm.

Bra idé :)

Nu åkte dock jubilee på :D Betyget är väldigt bra. Ändlänkar hade bättre toleranser än original :p Har dock ett ”problem” och det är att länken går inte att minska till mindre än c.a 16cm med originalspänne så kan vara bra att veta för alla med smala handleder. Ett annat problem som detta medför är att man inte kan korta tillräckligt på kl6 sidan vilket gör att spännet hamnar lite fel (enl. min smak). Bygeln på spännet trycker ut länken i sidled vilket inte är supersnyggt.
44AA38E4-0460-4B0E-ABA9-146D7E4FFB46.jpeg

2975B87E-3274-4682-B819-731ECC66022D.jpeg
Kollade hos AD idag och bara spännet separat gick hos dem på 3200 vilket jag tyckte var helt OK. 😇 Kanske blir en president - länk från US ändå? Landade det på 1700:- från USA-sidan eller?

Tillbaka
Topp