Nej, men hade gärna gått.Är det någon Som har fått inbjudan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, men hade gärna gått.Är det någon Som har fått inbjudan
Är det någon Som har fått inbjudan
Trevlig G31a!Nu är hösten här i Norrbotten
Du ska svida om och vara paparazzi för oss dödliga?Är det någon Som har fått inbjudan
Det där hade varit kul att gå på, hur blir man inbjuden någon newletter man skriver upp sig på eller måste man känna "rätt" folk?
Tyvärr inte min inbjudan därav frågan.Du ska svida om och vara paparazzi för oss dödliga?
Aha.Tyvärr inte min inbjudan därav frågan.
Tack! Mycket trevlig bilTrevlig G31a!
De brukat väl köra med press och influensers. De hade väl ett i sthlm i vintras också?Aha.
Undra om inbjudan gått till ”influencers” eller entusiaster?!
Troligtvis och sorgligt nog det första!
Verkar vara Bergströms som håller i det , är vad jag hört vet inte om det stämmer.De brukat väl köra med press och influensers. De hade väl ett i sthlm i vintras också?
Kan bli många MoonSwatches på det eventet…De brukat väl köra med press och influensers. De hade väl ett i sthlm i vintras också?
Mycket märkligt, hade vart mer logiskt att bjuda in klocknördar och Tudor fans än influencers som troligen aldrig kommer köpa en Tudor.De brukat väl köra med press och influensers. De hade väl ett i sthlm i vintras också?
Om jag skulle tala i egen sak känns det rimligt. Men PR mässigt känns ju journalister och influencers som det självklara valet. Oavsett vad man tycker om märket så var det influencers som lyfte DW (att de sedan pandemin inte haft någon hållbar marknadsmässig utveckling är en annan sak som Britney Pierce har en bra video om).Mycket märkligt, hade vart mer logiskt att bjuda in klocknördar och Tudor fans än influencers som troligen aldrig kommer köpa en Tudor.
Jaha, kanske dags att byta karriär och bli influencer då.Om jag skulle tala i egen sak känns det rimligt. Men PR mässigt känns ju journalister och influencers som det självklara valet. Oavsett vad man tycker om märket så var det influencers som lyfte DW (att de sedan pandemin inte haft någon hållbar marknadsmässig utveckling är en annan sak som Britney Pierce har en bra video om).
Bara starta ett insta och du är goldenJaha, kanske dags att byta karriär och bli influencer då.
Knappast. Förvånande att inte du fått någon?!Är det någon Som har fått inbjudan
Bevisligen då @Been inte fått invite.Aha.
Undra om inbjudan gått till ”influencers” eller entusiaster?!
Troligtvis och sorgligt nog det första!
Känner iallafall en KS are som skall gå men han är Tudorlös just nu och ville låna min FXD. Han blev inbjuden av en kompis från Uppsala som hade fått inbjudan.Knappast. Förvånande att inte du fått någon?!
Bevisligen då @Been inte fått invite.
Korrigering, såg att det verkar vara Bergströms som håller i det?! @Been kanske uteslutande handlar på nymans i Västerås??
Sen kan jag personligen kanske tycka det är lite märkligt att inte Sveriges största AD för Tudor är den som får hålla i kalaset?!? Men o andra sidan är jag en vanlig dödlig som inte begriper någonting…
Får din FXD vara med på bild med Beckham?Känner iallafall en KS are som skall gå men han är Tudorlös just nu och ville låna min FXD. Han blev inbjuden av en kompis från Uppsala som hade fått inbjudan.
Mer logiskt är nog personer som kan influera andra att köpa ”produkter”….Mycket märkligt, hade vart mer logiskt att bjuda in klocknördar och Tudor fans än influencers som troligen aldrig kommer köpa en Tudor.
…men kan tycka att Tudor är ett för vuxet/moget varumärke för att hålla på med influencers.Om jag skulle tala i egen sak känns det rimligt. Men PR mässigt känns ju journalister och influencers som det självklara valet. Oavsett vad man tycker om märket så var det influencers som lyfte DW (att de sedan pandemin inte haft någon hållbar marknadsmässig utveckling är en annan sak som Britney Pierce har en bra video om).
Fast helt ärligt, hur många köper en Tudor för en influencer har en eller lägger ut bild på Instagram?Mer logiskt är nog personer som kan influera andra att köpa ”produkter”….
…men kan tycka att Tudor är ett för vuxet/moget varumärke för att hålla på med influencers.
Influencers passar bättre med varumärken som vill nå ut till marknaden och kostar några tusenlappar; mao folk ser en klocka på en bild och vill ha den. Kollar upp den. Ser att den kostar 2999 kr och kan spontant köpa den. Tex DW, som är ännu billigare! All cred till DW för sin otroligt framgångsrika strategi!
Förstår hur du menar, men Tudor är ju fortfarande ett entusiastmärke. Pratar man med AD så drar de flesta kunderna åt Omega eller Longines om de föreslår Tudor som ett alternativ. Om än självförvållat så hamnar de ju fortfarande i skuggan av storebror.Mer logiskt är nog personer som kan influera andra att köpa ”produkter”….
…men kan tycka att Tudor är ett för vuxet/moget varumärke för att hålla på med influencers.
Influencers passar bättre med varumärken som vill nå ut till marknaden och kostar några tusenlappar; mao folk ser en klocka på en bild och vill ha den. Kollar upp den. Ser att den kostar 2999 kr och kan spontant köpa den. Tex DW, som är ännu billigare! All cred till DW för sin otroligt framgångsrika strategi!
Mina 5 ören i debatten är att det handlar mer om branding. De bygger upp varumärket sakta men säkert på bred front, genom events, hajp, att få exponering i kanaler och forum (som de nu fått här), utöver all annan grundläggande PR. De vill på sikt säkra ha-begär hos så många de kan, vara så trendigt och ultimat inom de de gör, ett eget original. ”De” har gjort det förut med lite mer gammalmodiga metoder (). Om jag är ärlig så tittade och köpte jag en Tudor delvis för brandet, och för deras grymt snygga och prisvärda klockor. Som sagt, mitt inlägg i det hela, man får sätta in det i ett större perspektiv. Så, nu ska jag inte tjöta mycket mer.Fast helt ärligt, hur många köper en Tudor för en influencer har en eller lägger ut bild på Instagram?
Är själv för gammal (och ointresserad) för att följa en enda influencer, och jag har inte köpt mina Tudors för Beckham eller nån annan bär det, personligen kunde jag inte bry mig mindre om vilka ambassadörer eller influencer som bär Tudor eller andra märken för den delen.
Instämmer helt med dig. Sedan ska man ju inte glömma att strategin Rolex/Tudor är att de är komplement till varandra. Där det ska fungera delvis produktmässigt, kundgruppsmässigt och ur en marknadsföringssynpunkt. Det jag inte vet är om deras vision är att Tudor kunder ska genomgå en "resa" från Tudor till Rolex eller om de skall hållas helt avskilda(?).Mina 5 ören i debatten är att det handlar mer om branding. De bygger upp varumärket sakta men säkert på bred front, genom events, hajp, att få exponering i kanaler och forum (som de nu fått här), utöver all annan grundläggande PR. De vill på sikt säkra ha-begär hos så många de kan, vara så trendigt och ultimat inom de de gör, ett eget original. ”De” har gjort det förut med lite mer gammalmodiga metoder (). Om jag är ärlig så tittade och köpte jag en Tudor delvis för brandet, och för deras grymt snygga och prisvärda klockor. Som sagt, mitt inlägg i det hela, man får sätta in det i ett större perspektiv. Så, nu ska jag inte tjöta mycket mer.
GTG låter bättre än event med BeckhamOch jag som bara ville gå på ett event.
Roliga diskussioner skulle vara kul att lyssna på de som bestämmer över PR på Tudor hur de tänker.
Vi får väl kör ett eget event och bjuda in Beckham och Lady Gaga,
Eller vad säger ni?
Funderar på att dra igång en liten GTG igen i november vad tror ni om det.
Skulle tycka det vore intressant att köra ett event med "Tudor mannen" som representerade på Nymans jubileét förra hösten. Han var en riktig entusiast; från att ha gått från Swiss banking till klockor och Tudor där han får leva ut sin riktiga passion.Och jag som bara ville gå på ett event.
Roliga diskussioner skulle vara kul att lyssna på de som bestämmer över PR på Tudor hur de tänker.
Vi får väl kör ett eget event och bjuda in Beckham och Lady Gaga,
Eller vad säger ni?
Funderar på att dra igång en liten GTG igen i november vad tror ni om det.
Och jag som bara ville gå på ett event.
Roliga diskussioner skulle vara kul att lyssna på de som bestämmer över PR på Tudor hur de tänker.
Vi får väl kör ett eget event och bjuda in Beckham och Lady Gaga,
Eller vad säger ni?
Funderar på att dra igång en liten GTG igen i november vad tror ni om det.
Yes nu snackar vi, är 100% med samt att vi har lite mer ”godis” att titta på nu, kanske få med en Pelagos 39 om man får drömma!! Missade ju sist också….Och jag som bara ville gå på ett event.
Roliga diskussioner skulle vara kul att lyssna på de som bestämmer över PR på Tudor hur de tänker.
Vi får väl kör ett eget event och bjuda in Beckham och Lady Gaga,
Eller vad säger ni?
Funderar på att dra igång en liten GTG igen i november vad tror ni om det.
Ja de först 39rna borde vara på ingående inom en snar framtid har jag hört enligt säkra källorYes nu snackar vi, är 100% med samt att vi har lite mer ”godis” att titta på nu, kanske få med en Pelagos 39 om man får drömma!! Missade ju sist också….
Nja. Om det inte hade funkat så hade man nog inte haft Gaga och Beckham…Fast helt ärligt, hur många köper en Tudor för en influencer har en eller lägger ut bild på Instagram?
Är själv för gammal (och ointresserad) för att följa en enda influencer, och jag har inte köpt mina Tudors för Beckham eller nån annan bär det, personligen kunde jag inte bry mig mindre om vilka ambassadörer eller influencer som bär Tudor eller andra märken för den delen.