Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den gamla BB41 S&G länken passar. Den är dock dyr. Här är bilder jag hittat tidigare när jag själv var sugen på att köpa S&G.Någon som testat BB GMT S&G på jubilee? Tyvärr har väl inte Forstner eller likande jubilee med guld i mitten?
..vad betyder dyrt ungefär??Den gamla BB41 S&G länken passar. Den är dock dyr. Här är bilder jag hittat tidigare när jag själv var sugen på att köpa S&G.
Kommer inte ihåg exakt summa men har för mig att det var typ 15k eller liknande...vad betyder dyrt ungefär??
Kom nu och hälsa på i storstadenFick en inbjudan.
Inte i Västerås i alla fall pratade med dom igårNågon som vet om Nymans eller Krons fått in utställningsex av Pelagosen (39mm) ännu?
Jag var hos Krons igår och då trodde de att den skulle kommit i veckans leverans men det verkar bli först nästa vecka som tidigast.Någon som vet om Nymans eller Krons fått in utställningsex av Pelagosen (39mm) ännu?
Cosc är väl -4/+6. Vet inte om Tudor lovar bättre än så?En liten fråga,är det -2/+4 sec/day som gäller? Isf varför kan man inte läsa om detta från Tudor själva?
En liten fråga,är det -2/+4 sec/day som gäller? Isf varför kan man inte läsa om detta från Tudor själva?
Tudors officiella interna standard är -2/+4, och COSC är -4/+6. Bortsett från METAS klockorna förstås.Cosc är väl -4/+6. Vet inte om Tudor lovar bättre än så?
Är originalbanden väldigt korta? Provade hos AD och jag var på näst sista hålet trots att jag har smala handleder.BB58:an sitter alldeles för lite på textilen… så väl värt byte idag med focus på bekvämlighet!! För lite bilder på denna kombo i tråden tycker jag… Har svårt för denna kombo på sommarhalvåret dock pga mörka färgen….
Jo att cosc är -4/+6 vet vi. Men lite varstans i artiklar läser man att sedan några år tillbaka har Tudor själva satt ribban lite högre med -2/+4.Cosc är väl -4/+6. Vet inte om Tudor lovar bättre än så?
Tycker det e skumt att dom inte kommunicerar ut detta.Tudors officiella interna standard är -2/+4, och COSC är -4/+6. Bortsett från METAS klockorna förstås.
METAS Certification | Inside TUDOR
TUDOR has achieved the METAS Master Chronometer certification. This covers a watch's main functions, such as its precision, magnetic- and water-resistance - Swiss watchmakingwww.tudorwatch.com
Har också tyckt att de är i underkant faktiskt, men har inte haft problem med mina 17cm. Handleder som drar över 18 kan bli en utmaning kan jag tänka, finns det någon i forumet som har erfarenhet?Är originalbanden väldigt korta? Provade hos AD och jag var på näst sista hålet trots att jag har smala handleder.
Fast om du kollar bifogade länken till deras hemsida så står det ju där, det är väl ett officiellt uttalande iaf? Menar du ADna?Tycker det e skumt att dom inte kommunicerar ut detta.
Nu såg jag tack!Fast om du kollar bifogade länken till deras hemsida så står det ju där, det är väl ett officiellt uttalande iaf? Menar du ADna?
ska tillägga att min bb58 ligger runt -1/+1.Nu såg jag tack!
Min chrono varierar sig en hel del sekunder beroende på hur jag använder den. Tycker den varierar lite för mycket. Drygt -3 senaste dygnet.ska tillägga att min bb58 ligger runt -1/+1.
Tror för egen del Tudor inte fullt basunerar ut sin egen std för att ta bort fokus på siffrorna, mer låta klockorna visa hur bra de kan vara…
Grattis till en underbar klocka.
Hittills mycket nöjd (efter fyra timmars ägande).
Finns olika storlekar har jag för mig plus att du kan justera det lite.Är originalbanden väldigt korta? Provade hos AD och jag var på näst sista hålet trots att jag har smala handleder.
Är det cal MT5813, hyfsat ny? Kanske läge att höra med Tudor så de får kolla, fast det är ju segt kan jag förstå…Min chrono varierar sig en hel del sekunder beroende på hur jag använder den. Tycker den varierar lite för mycket. Drygt -3 senaste dygnet.
Har också hört att det ska finnas olika storlekar men när jag frågade säljaren hos AD var det inget han kände till.Finns olika storlekar har jag för mig plus att du kan justera det lite.
Ring @Nymans Ur 1851 Västerås och prata med dom har för mig att jag kollade detta med dom i våras och att det finns fler längder på tygbanden.Har också hört att det ska finnas olika storlekar men när jag frågade säljaren hos AD var det inget han kände till.
Yes MT5813,dryga året gammal. Jo funderar på att lämna in den. Hade den inne på garanti för att sekund subdialens visare hade dålig finish. Efter det tycker jag den har varierat i tid.Är det cal MT5813, hyfsat ny? Kanske läge att höra med Tudor så de får kolla, fast det är ju segt kan jag förstå…
Det finns i olika storlekar isf s/m och m/lHar också hört att det ska finnas olika storlekar men när jag frågade säljaren hos AD var det inget han kände till.