• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tycker den är grym men med jubilee en home run likt BB58 i brons
043F70BF-37DA-42E7-B23B-9403190AB3C8.jpeg

En liten fråga,är det -2/+4 sec/day som gäller? Isf varför kan man inte läsa om detta från Tudor själva?
Cosc är väl -4/+6. Vet inte om Tudor lovar bättre än så?
Tudors officiella interna standard är -2/+4, och COSC är -4/+6. Bortsett från METAS klockorna förstås.

BB58:an sitter alldeles för lite på textilen… så väl värt byte idag 😀 med focus på bekvämlighet!! För lite bilder på denna kombo i tråden tycker jag… Har svårt för denna kombo på sommarhalvåret dock pga mörka färgen…. 🖤
A02101C7-3230-4483-9EA8-B204BA3DA772.jpeg
5AAFA1D2-9918-485B-A3AB-69B09B1214E8.jpeg
Är originalbanden väldigt korta? Provade hos AD och jag var på näst sista hålet trots att jag har smala handleder.

• Like
Reactions: PWJ
Tudors officiella interna standard är -2/+4, och COSC är -4/+6. Bortsett från METAS klockorna förstås.
Tycker det e skumt att dom inte kommunicerar ut detta.

Är originalbanden väldigt korta? Provade hos AD och jag var på näst sista hålet trots att jag har smala handleder.
Har också tyckt att de är i underkant faktiskt, men har inte haft problem med mina 17cm. Handleder som drar över 18 kan bli en utmaning kan jag tänka, finns det någon i forumet som har erfarenhet?

Ytterligare en recension där det största/enda problemet man lyckas hitta är att den inte är tillräckligt lik den gamla Pelagosen för att få kallas Pelagos. Känns som att klockan hade kunnat få ett mer positivt mottagande hos recensenter om modellnamnet hade varit "Tudor Fuck you, you fucking asshole watch reviewer" istället för "Tudor Pelagos 39"

😀 ska tillägga att min bb58 ligger runt -1/+1.
Tror för egen del Tudor inte fullt basunerar ut sin egen std för att ta bort fokus på siffrorna, mer låta klockorna visa hur bra de kan vara…
Min chrono varierar sig en hel del sekunder beroende på hur jag använder den. Tycker den varierar lite för mycket. Drygt -3 senaste dygnet.

Är det cal MT5813, hyfsat ny? Kanske läge att höra med Tudor så de får kolla, fast det är ju segt kan jag förstå…
Yes MT5813,dryga året gammal. Jo funderar på att lämna in den. Hade den inne på garanti för att sekund subdialens visare hade dålig finish. Efter det tycker jag den har varierat i tid.

Tillbaka
Topp