• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa de släppt utöver Black Bay Pro.
9E053F76-FBAF-4761-B5DE-6275170A1FE3.jpeg
Ja får hoppas att den dyker upp snart så jag kan jämföra själv😍

Det finns minst tre stycken annonser som fortfarande ligger osålda (inkl en Black Bay Bonanza). Marknaden lär knappast ändrat sig mellan den 7-19/9:e. :bored:

@Burnman ska ju gå som "deskdiver" i torrdräkt så ni kanske kan gå tillsammans? Känns logiskt på något sätt 😉
Haha. Vilken syn 🤣
Hur länge dröjer det tills vi får se en P39 med blå tavla och vridning och lätt fauxtina från BB Pro? 😏
1B642AD0-929D-45C6-8B90-B2DFCA6FF342.jpeg
Inte alltför lång tid hoppas jag! Eller jo, ändå en stund så marknaden hinner ”mättas” lite av den svarta och så mitt klockkonto återhämtat sig en skvätt också 😬 Men med tanke på att jag kör en svart BB58 blir det imho lite väl liten variation med svart pelagos 39. En blå skulle verkligen vara spot on och precis rätt i min lilla samling

Tror Krons har en som se säljer online ute om du är sugen.
@Cosmo tankar? Du har ju haft ett par😉
Ställde en fråga via deras hemsida (Kontakta oss om klockan) för en vecka sedan men fick inget svar. Beställde den ändå igår, fick orderbekräftelsen men så fick jag ett mail på förmiddagen idag -

”Hej,
Tack för din beställning, tyvärr så har modellen utgått från leverantören.
Vi rekommenderar denna modell istället som ersatt modellen, dock är leveranstiden tyvärr nu runt 1år men återkom om du tycker att den är intressant och vill vänta.

(Länk till Black Bay Pro)

Med Vänlig Hälsning/

Krons”

Har ingen erfarenhet av Krons tidigare men det där kändes ändå lite smånonchalant.
Beklagar att jag beställde en klocka som ni påstod att ni hade på hyllan, borde ju såklart ha fattat att det inte stämde..

Tror Krons har en som se säljer online ute om du är sugen.
@Cosmo tankar? Du har ju haft ett par😉

Ställde en fråga via deras hemsida (Kontakta oss om klockan) för en vecka sedan men fick inget svar. Beställde den ändå igår, fick orderbekräftelsen men så fick jag ett mail på förmiddagen idag -

”Hej,
Tack för din beställning, tyvärr så har modellen utgått från leverantören.
Vi rekommenderar denna modell istället som ersatt modellen, dock är leveranstiden tyvärr nu runt 1år men återkom om du tycker att den är intressant och vill vänta.

(Länk till Black Bay Pro)

Med Vänlig Hälsning/

Krons”

Har ingen erfarenhet av Krons tidigare men det där kändes ändå lite smånonchalant.
Beklagar att jag beställde en klocka som ni påstod att ni hade på hyllan, borde ju såklart ha fattat att det inte stämde..
Nu hänger jag inte med? Antar att det var BB36? Ring dem och kolla vad som händer.

Gissar att det är North Flag.
Jag ställde samma fråga till Krons för ett tag sedan och fick ett liknande svar att den utgått.
Att den utgått var ingen nyhet men blev ändå nyfiken om dom hade en på lager trots allt.

Jo, det var North Flag det handlade om. Att du redan frågat om den innan jag gjorde det gör det ju inte mindre märkligt att de inte kollade att de hade en till salu online. De hade ju den med läder på sajten också men det var bara den på länk som gick att beställa. Undrade lite frågande samma sak men fick ju inget svar så hur ska man veta.🤷‍♂️

Misstag görs ju men man kan ju alltid beklaga att den gick att beställa och betala för..

Nåja, det är vad det är. Frågan är ju då vem som vill sälja mig sitt exemplar..😀

Jag ställde samma fråga till Krons för ett tag sedan och fick ett liknande svar att den utgått.
Att den utgått var ingen nyhet men blev ändå nyfiken om dom hade en på lager trots allt.
Tack då hänger jag med. Ja sant BB36 har du väl haft typ 7 av vid det här laget. 😂
Skämt åsido, Krons/Nymans web online shop och pre-owned lämnar en del att önska.

Tack då hänger jag med. Ja sant BB36 har du väl haft typ 7 av vid det här laget. 😂
Skämt åsido, Krons/Nymans web online shop och pre-owned lämnar en del att önska.
Ja det gäller att ringa och kolla först , har också råkat ut för att köpa en Monaco till frugan de skulle ha två enligt hemsidan på preeowned men båda var sålda sedan ett bra tag. Finns en ganska stor förbättringspotential där.

Jag frågade dem faktiskt oxå förra veckan om North Flag eftersom de står att de har den i lager. De svarande att de inte haft den på två år.

Vad tycker ni om mitt första klock köp?
Tudor 1926 M91650-0001 41mm 2021

Är dock sugen på en black bay så får se hur länge jag behåller den. Någon som vet att bra ställe man kan sälja?

Bilagor

• D25D1373-1372-48DC-AB74-A562A05A4A12.jpeg
    D25D1373-1372-48DC-AB74-A562A05A4A12.jpeg
    112 KB · Visningar: 22
  • F6EEAEB7-36F6-40CB-A178-E4CE61026834.jpeg
    F6EEAEB7-36F6-40CB-A178-E4CE61026834.jpeg
    134.8 KB · Visningar: 23
  • 694A957E-E101-4EF0-BF1F-DDF993380D53.jpeg
    694A957E-E101-4EF0-BF1F-DDF993380D53.jpeg
    150.9 KB · Visningar: 23
  • 6E616F9E-4680-434B-BA80-088B2BBF8D2F.jpeg
    6E616F9E-4680-434B-BA80-088B2BBF8D2F.jpeg
    148.8 KB · Visningar: 22
Vad tycker ni om mitt första klock köp?
Tudor 1926 91650-0001 41mm 2021

Är dock sugen på en black bay så får se hur länge jag behåller den. Någon som vet att bra ställe man kan sälja?
Grattis till ett första klockköp!
Den där är väl kanske inte min personliga favorit även om tavlan är riktigt bra.
Klocksnacks köp- o sälj brukar vara bra om man ska sälja... ;)

Tillbaka
Topp