• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ring @Nymans Ur 1851 Västerås och prata med dom har för mig att jag kollade detta med dom i våras och att det finns fler längder på tygbanden.
Det finns i olika storlekar isf s/m och m/l
Intressant, köpte min separat utan en aning om detta. Så om man köper klockan ny med textilbandet är det antagligen m/f man får med den? Fast känns knepigt att de sedan säljer olika men ganska lika storlekar på ett band som går att justera både med spänne och hål…?

Intressant, köpte min separat utan en aning om detta. Så om man köper klockan ny med textilbandet är det antagligen m/f man får med den? Fast känns knepigt att de sedan säljer olika men ganska lika storlekar på ett band som går att justera både med spänne och hål…?
När man köper kan man be AD att beställa ett mindre/större. Absolut inga problem.

Bezeln på min BB Heritage har börjat strula som över en natt. ”Låsningen” kl 12 som har mer motstånd blev superhård och nästan omöjlig att rubba. Väl förbi kl 12 så fungerar den som vanligt som så fort man kommer ett varv så hakar den upp sig igen. Även ljudet har ändrats till lite till mer ”metalliskt” 6 mån gammal, aldrig varit smutsig eller i havet. Fler som upplevt liknande?

Archer S13E04:
archer.jpg

Nå vad säger expertisen, är det? 😂🍻

Bezeln på min BB Heritage har börjat strula som över en natt. ”Låsningen” kl 12 som har mer motstånd blev superhård och nästan omöjlig att rubba. Väl förbi kl 12 så fungerar den som vanligt som så fort man kommer ett varv så hakar den upp sig igen. Även ljudet har ändrats till lite till mer ”metalliskt” 6 mån gammal, aldrig varit smutsig eller i havet. Fler som upplevt liknande?
Prova spola vatten på den och samtidigt snurra på vridringen.

Matchar bra med matta! Snart uppe för försäljning om man är intresserad. Vad går dessa för just nu - 32k?
Dels finns en tråd för värdering, samtidigt är det typ den allra vanligaste klockan på K&S så väldigt enkelt att se över marknadspris. Men som kort svar på din fråga: Bedömer det som oerhört osannolikt att du skulle få 32k. Snarare närmre 30.

Tillbaka
Topp