• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudor Torsdag med Two-tone🥳
07D7556A-3F69-46DD-A98E-413DEE9A0E7B.jpeg

Jag har personligen aldrig varit en jättestor fan av gummiband som använder end links så jag gjorde en snabb mock up med Oysterflex på P39 ist vilket jag föredrar. Även ett svart cordura-nato skulle passa fint tror jag.

8F17A1DB-8A06-4A5C-9C93-2F59E39A0E96.jpeg

Senast ändrad:
Intressant artikel på Fratello om Tudors framtida position.

De föreslår att Tudor definitivt har Rolex tidigare position redan med tydliga argument och att framtida dominans kommer bero på storebrorsan också, förstås. IMO så ligger Tudors stora värde just i att de har ett grymt förtroende i tillförlitlighet och kvalitet med sig och ändå kan konkurrera prismässigt i ”mellanlyxklassen”. Vad säger ni?

De föreslår att Tudor definitivt har Rolex tidigare position redan med tydliga argument och att framtida dominans kommer bero på storebrorsan också, förstås. IMO så ligger Tudors stora värde just i att de har ett grymt förtroende i tillförlitlighet och kvalitet med sig och ändå kan konkurrera prismässigt i ”mellanlyxklassen”. Vad säger ni?
Tja prismässigt ligger de väl i vart fall ungefär där rolex låg på 80-talet om man justerar för inflation. Om märket idag är lika starkt som systern var då har jag ingen uppfattning om men det kan väl vara rimligt att anta? Det kanske skiljer sig lite i demografi men på det stora hela känns inte påståendet helt vansinnigt 🤷‍♂️

Tja prismässigt ligger de väl i vart fall ungefär där rolex låg på 80-talet om man justerar för inflation. Om märket idag är lika starkt som systern var då har jag ingen uppfattning om men det kan väl vara rimligt att anta? Det kanske skiljer sig lite i demografi men på det stora hela känns inte påståendet helt vansinnigt 🤷‍♂️
Precis, de sticker inte ut nacken allt för mycket i det som ser ut som att vara klart som korvspad generellt vad gäller R och Tudor 😅 tror ej R kommer låta Tudor ”växa” för mycket, kan också vara så att de låter dem gå åt båda hållen för att spänna över fler prissegment, vilket är en farlig väg. Spelar ingen roll, då man får ta Tudordinkorna för extremt prisvärda klockor i sig, vart än värdet tar vägen står jag fast vid det egna personliga värdet jag satt i dem. 😇

Är ju en helt akademisk diskussion tills dess att de kan leverera klockor. Alla konkurrenter som nämns i prisgruppen kan möta marknadens efterfrågan, Tudor klarar inte ens att möta den lilla efterfrågan som kommer med favoritstatus bland nördarna. Att prata om marknadsdominans i det läget är ju tramsigt, det är som att börja diskutera en Folkpartistisk majoritetsregering när de med nöd och näppe kan skrapa ihop 4% väljarstöd.
När de får på sig vuxenbyxor så kan man ju börja fundera. Kanske är den magiska nya fabriken svaret men jag skulle inte sätta många korvören på det.

Tillbaka
Topp