Fin klocka
Man får gratulera
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fin klocka
Härligt med en bronzare!
Den ser väldigt trevlig ut.Tror ej det varit uppe i forumet än men amerikanska Forstner, kända för sina metallband till Speedmastern mm, har just släppt deras flat link till BB58 i två varianter!
Flat Link for Tudor Black Bay 58
One of Forstner's best sellers, the Flat Link and Contemporary Flat Link bracelets are now available for the Tudor Black Bay 58!forstnerbands.com
In och läs om mig och Tudor i nya klockworkmagasin.se
Ja det gäller att välja rätt fruGrym läsning kompis och riktigt fin samling
Man blir ganska avundsjuk när man läser. Inte bara på samlingen utan också på det faktum att din fru pushade dig att köpa en klocka. Det har aldrig hänt mig
Denna åldrades väl! Fick samtal från ad om en BB Pro.Dags att införskaffa en Tudor helt enkelt
GrattisDenna åldrades väl! Fick samtal från ad om en BB Pro.
Wohooo grattisDenna åldrades väl! Fick samtal från ad om en BB Pro.
Ja det är dax för Tudor att börja leverera nu.Är i Portugal och gick in till AD. Frågade efter Oris och fick trevligt bemötande, ställde frågan till samma person ifall dom hade Pelagos 39 eller BB PRO hemma, fick ett väldigt otrevligt ”no!”. Det säger mycket tycker jag.
Grattis kul med ännu en i trådenDenna åldrades väl! Fick samtal från ad om en BB Pro.
Var i Portugal?Är i Portugal och gick in till AD. Frågade efter Oris och fick trevligt bemötande, ställde frågan till samma person ifall dom hade Pelagos 39 eller BB PRO hemma, fick ett väldigt otrevligt ”no!”. Det säger mycket tycker jag.
Är i Portugal och gick in till AD. Frågade efter Oris och fick trevligt bemötande, ställde frågan till samma person ifall dom hade Pelagos 39 eller BB PRO hemma, fick ett väldigt otrevligt ”no!”. Det säger mycket tycker jag.
Lissabon.Var i Portugal?
Glömde, hade annars gjort det! Kanske borde gå tillbaka och fråga.När stämningen redan är förstörd kan du väl passa på att fråga efter en FXD också
Grattis
Wohooo grattis
Tusen tack, alla! Ska bli sjukt spännande att få testa den här modellen ordentligt!Grattis kul med ännu en i tråden
De föreslår att Tudor definitivt har Rolex tidigare position redan med tydliga argument och att framtida dominans kommer bero på storebrorsan också, förstås. IMO så ligger Tudors stora värde just i att de har ett grymt förtroende i tillförlitlighet och kvalitet med sig och ändå kan konkurrera prismässigt i ”mellanlyxklassen”. Vad säger ni?
Tror överlag att Tudor är "tvugna" att stanna där de är och de har sin hittat sin sweet spot. Om de skulle höja priserna skulle de även behöva förfina finishen och då börjar de nosa på storebror. Om man ser till Pro så vet vi att det går att te x dra ned på tjockleken men de har valt att gå på ett beprövat verk som kräver en större boett.Precis, de sticker inte ut nacken allt för mycket i det som ser ut som att vara klart som korvspad generellt vad gäller R och Tudor tror ej R kommer låta Tudor ”växa” för mycket, kan också vara så att de låter dem gå åt båda hållen för att spänna över fler prissegment, vilket är en farlig väg. Spelar ingen roll, då man får ta Tudordinkorna för extremt prisvärda klockor i sig, vart än värdet tar vägen står jag fast vid det egna personliga värdet jag satt i dem.
Grymt framläggande av var Tudor konkret ligger gentemot ”huvudspelarna” och vad de har att spela med!! #BornToDare verkar mera vara mantrat för dem själva som brand än en uppmaning till deras kunderTror överlag att Tudor är "tvugna" att stanna där de är och de har sin hittat sin sweet spot. Om de skulle höja priserna skulle de även behöva förfina finishen och då börjar de nosa på storebror. Om man ser till Pro så vet vi att det går att te x dra ned på tjockleken men de har valt att gå på ett beprövat verk som kräver en större boett.
Jag tycker oerhört mycket om Tudor och ser det som ett av de mest spännande märkena utöver exempelvis Oris. Men finishen i andra märken strax över dem har en bättre finish och även estetiskt finare verk.
Snabb översikt kan man se att en OP (instegs Rolex) ligger ju idag på 62kSEK vilket är knappt eller drygt 18kSEK över ex en Pelagos 39.
Eller ska man se dykare kontra dykare så är Pelagos 39 52kSEK mindre än en no-date sub. Eller 22kSEK mindre än en Omega Seamaster Diver. Har tagit bort ex Breitling eller Tag som också spelar i samma prisklasser.
Om man tittar runt på stan så kan man se att OP41mm har mer eller mindre tagit över den där mellanchefs/första bonus klockköpet som Seamastern hade tidigare.
OP 41mm 65kSEK/ Seamaster 42mm 66kSEK.
Det som fortfarande ligger Tudor i fatet utanför klockretsar är att de inte är Rolex eller Omega. Vilket gör att om de skulle höja priset finns risken att kunder ser det som att de köper en klocka för över 15kSEK (gissningsvis vanligt smärtgräns utanför klockkretsar) som "ingen känner till". Tror att Tudor har mer marginal att spela med men då skulle man förlora hela mellansegmentet.
Översikt:
Dykare:
Rolex Sub: 109kSEK
Omega Seamaster: 66kSEK
Pelagos 39: 44kSEK
Black Bay 58: 38kSEK
Kronografer:
Rolex Daytona: 157kSEK
Omega Speedmaster: 77kSEK
Tudor Chrono: 53kSEK
"All round"
Rolex Oyster Perpetual: 62kSEK/65kSEK (36/41)
Rolex Datejust: 81kSEK/88kSEK (36/41)
Omega AT 41mm: 70kSEK
Tudor BB36/41: 30kSEK/33kSEK (36/41)
Gillar kombon!!Fredag och arbetsveckan går mot sitt slut. Rundar av med min Bucherer på gummi
Önskar alla Tudorister en fin fredag och en bra helg
TackarGillar kombon!!
Det är bara coolt!Tackar
Inte helt med band när det är 23 mm mellan luggarna