Klockspelet
Basic
Den hade man kunnat gifta sig medAlltså om de gjort med blå urtavla..då hade jag gjort mig av med min i brons
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den hade man kunnat gifta sig medAlltså om de gjort med blå urtavla..då hade jag gjort mig av med min i brons
Det finns ju..Gillar brons oxå, hade brons funnits med blå tavla hade det vart ett givet köp.
…och den är fantastisk!
Saknar länk och är inte en BB58.
Hur länge har du haft den nu? Dags för en review!Avslutar helgen med PRO
Haft den sen i juni, är det något specifikt du vill veta?Hur länge har du haft den nu? Dags för en review!
Perfekt, har inte hunnit klämma på pron än.Haft den sen i juni, är det något specifikt du vill veta?
Kan ju ta lite kort här vad jag tycker.
Börjar med storleken för mig är 39 mm den perfekta med min 17,5 cm handled.
Tjockleken funkar utmärkt inget som jag stör mig på.
Svarta tavlan med de visarna i benvitt och den gula gmt visaren gör att jag får lite vintagekänsla när jag har den på mig.
Indexen gör ju också att den får vintagefeeling.
Lumen är vekligen bra.
Länken upplever jag som mycket bra och T- fit claspen gör ju att man kan justera ca8 mm.
Måste säga att jag upplever denna klocka som mycket lyckad i mina ögon.
Detta var en lite kort , fråga om det är något mer du/ ni vill veta.
Lumen är lysandePerfekt, har inte hunnit klämma på pron än.
Men låter bra när du säger att tjockleken inte stör dig. Ska även bli kul att se lumen på riktigt, där är man ju lite känslig men på många bilder ser den bra ut.
Lumen är lysande
Mycket bra om lumen är lysande.
Jag är förmodligen en av få som tycker att den faktiskt är för tjock. Hade den i min ägo i ca 2 veckor, men fick vandra vidare just pga tjockleken. Upplevde den som övertung och för hög. I övrigt en jävligt snygg och cool klocka. Ska tilläggas att jag även har en Explorer 2, som jag jämförde med. Kul dock att den fortfarande finns i tråden, dock med ännu ny ägareIngen tycker att tjockleken på Pro:n är en för tilltagen, men alla påpekar att det inte är en issue? Hur hänger det ihop? Varifrån kommer gnället ursprungligen? Är det internetz influencers? Har aldrig provat den, men på bild ser den ut som en Heffaklump från sidan. Med det sagt så är jag ett fan av lite köttiga klockor….så det borde inte vara en issue…..
Testade 36an. Måste vara en av de bästa klockorna i Tudors sortiment. Tog inga foton då jag inte ville bli påmind om hur bra den är Du måste köpa den så att inte jag gör detNu finns 36 S&G i Västerås. @rambo_amadeus vill du prova den åt mig Har ingen möjlighet att åka till Västerås inom närmsta tiden...
Varit mkt tjat om att Pepsi GMT:n är för tjock och PRO:n med samma urverk och är väl typ lika tjock, där ifrån kommer det. Personligen har jag aldrig tyckt att Pepsin är för tjock pga fasade sidor på boetten.Ingen tycker att tjockleken på Pro:n är en för tilltagen, men alla påpekar att det inte är en issue? Hur hänger det ihop? Varifrån kommer gnället ursprungligen? Är det internetz influencers? Har aldrig provat den, men på bild ser den ut som en Heffaklump från sidan. Med det sagt så är jag ett fan av lite köttiga klockor….så det borde inte vara en issue…..
Eftersom mycket av den initiala diskussionen var kring att det var en uppenbar nytolkning av 1655 så blev ju initialt mycket fokus på skillnaderna kontra 1655 där tjockleken var det absolut mest påtagliga. Och lite grand som med GS , tjocklek är ju ganska etablerat som moderna Tudors främsta akilleshäl.Ingen tycker att tjockleken på Pro:n är en för tilltagen, men alla påpekar att det inte är en issue? Hur hänger det ihop? Varifrån kommer gnället ursprungligen? Är det internetz influencers? Har aldrig provat den, men på bild ser den ut som en Heffaklump från sidan. Med det sagt så är jag ett fan av lite köttiga klockor….så det borde inte vara en issue…..
Det är nog en issue på mindre handleder, och av någon konstig anledning så har klock-influencers oftast just små handlederIngen tycker att tjockleken på Pro:n är en för tilltagen, men alla påpekar att det inte är en issue? Hur hänger det ihop? Varifrån kommer gnället ursprungligen? Är det internetz influencers? Har aldrig provat den, men på bild ser den ut som en Heffaklump från sidan. Med det sagt så är jag ett fan av lite köttiga klockor….så det borde inte vara en issue…..
Jag tror att du själv svarar på din fråga, håller med om att den ser tjock ut på bild.Ingen tycker att tjockleken på Pro:n är en för tilltagen, men alla påpekar att det inte är en issue? Hur hänger det ihop? Varifrån kommer gnället ursprungligen? Är det internetz influencers? Har aldrig provat den, men på bild ser den ut som en Heffaklump från sidan. Med det sagt så är jag ett fan av lite köttiga klockor….så det borde inte vara en issue…..
Ingen expert, men jag tror det bottnar sig mer i förväntningar. En GMT med BB58 har ju varit lite av våt dröm för hela Tudor Communityn sedan den första GMT'n släpptes (samtidigt som BB58:an).Ingen tycker att tjockleken på Pro:n är en för tilltagen, men alla påpekar att det inte är en issue? Hur hänger det ihop? Varifrån kommer gnället ursprungligen? Är det internetz influencers? Har aldrig provat den, men på bild ser den ut som en Heffaklump från sidan. Med det sagt så är jag ett fan av lite köttiga klockor….så det borde inte vara en issue…..
För mig personligen upplevde jag att den var för tjock/topptung när jag testade den. Då hade jag däremot kört med 58:an någon vecka och hade just 58:an på när jag testade pro. Så skillnaden mellan 58:ans nätta case och PRO’ns tjocklek blev väldigt påtaglig. Hade jag däremot kört med min gamla panna eller dylikt när jag provade hade kanske min bedömning varit helt annorlunda?!Ingen tycker att tjockleken på Pro:n är en för tilltagen, men alla påpekar att det inte är en issue? Hur hänger det ihop? Varifrån kommer gnället ursprungligen? Är det internetz influencers? Har aldrig provat den, men på bild ser den ut som en Heffaklump från sidan. Med det sagt så är jag ett fan av lite köttiga klockor….så det borde inte vara en issue…..
Ja men välkpmmen, och grym dinka att starta Tudorsamlingen medDå välkomnar jag mig själv in i värmen efter en affär med @Hellkvist.
Låter rimligt. Alltid svårt att slå originalet! Klockan är ju fager rakt framifrån. Måste hantera en själv innan bilan faller…..Eftersom mycket av den initiala diskussionen var kring att det var en uppenbar nytolkning av 1655 så blev ju initialt mycket fokus på skillnaderna kontra 1655 där tjockleken var det absolut mest påtagliga. Och lite grand som med GS , tjocklek är ju ganska etablerat som moderna Tudors främsta akilleshäl.
Sen är väl ganska ofta diskussionerna kring populära nysläpp på temat "den är helt perfekt.....förutom X"? Se Pelagos39 senast.
Välkommen!Då välkomnar jag mig själv in i värmen efter en affär med @Hellkvist.
Stort tack! Ja, jag tyckte 28.5k var ett jävla klipp!Välkommen!
Bra val! Väldigt prisvärd