kime
Basic
Blev en BB36 i torsdags. Jag hade hade höga förhoppningar men blev trots det positivt överraskad över hur bra den är
Bilagor
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det låter som dagar varje klok man borde avundas pula med klockor är ju kul och så, men att pyssla om- och sanera tomten efter avkommor, det är ju livskvalitet på riktigtNää inte hunnit tyvärr. Höströj ute idag med förberedelse för poolstängning, plocka undan ungarnas leksaker som spritts över hela nejden, klippt gräset och plockat in alla utemöbler. Och som lök på laxen fick frugan för sig att 11 meter gardinskenor med gardiner skulle upp
Imorrn har grabben sitt livs första brottartävling också men beroende på när vi är hemma kan det med lite stolpe in bli morgondagens eftermiddagsprojekt. Vi siktar på det i alla fall
Det har absolut sin tjusning. Särskilt när kidsen är med ute och röjer och sitter i knät och rattar gräsklipparen. Det är såna stunder man ser tillbaka på med ett leende på läpparna en vacker dag.Det låter som dagar varje klok man borde avundas pula med klockor är ju kul och så, men att pyssla om- och sanera tomten efter avkommor, det är ju livskvalitet på riktigt
Intressant.Tänkte inte så mycket på det då jag snabbt blev ointresserad pga den låga vikten. Min spontana reaktion var dock att låset är hyfsat stort men absolut inget som skulle få mig att avstå.
Jag har helt svängt om angående denna. Från att ha avskrivit den som "hockeypuck" till att ha-begäret blev för stort. Plockar äntligen ut en om bara någon dag och jag är så orimligt taggad på att prova den ordentligt.Blir mer och mer sugen på att testa en Pro.
Intressant.
Är den såpass lätt att det är stor skillnad mot t.ex en bb58?
inte ens tänkt på det "problemet" faktiskt.
Grym precision! Har uppmätt min BB58 Bronze nyligen, gick ca +1 sek på 4 dagar. Tudor har verkligen lyckats fantastiskt med tidshållningen.Skaffade min BB Pro 28 juli och ställde den då enligt en app. Nu så där ca. 62 dagar senare så går den med +11s vilket innebär ca +0.17s /24h.
Mycket bra jobbat av Tudor, då har den legat i lådan ett par dagar ibland också.
Kul och du kommer inte bli missnöjd, mycket trevlig klocka.Jag har helt svängt om angående denna. Från att ha avskrivit den som "hockeypuck" till att ha-begäret blev för stort. Plockar äntligen ut en om bara någon dag och jag är så orimligt taggad på att prova den ordentligt.
Jag tycker att det är väldigt stor skillnad iaf. Hade speedy på mig när jag var förbi för att testa och där märkte jag då ganska stor skillnad i handledskänslaIntressant.
Är den såpass lätt att det är stor skillnad mot t.ex en bb58?
inte ens tänkt på det "problemet" faktiskt.
Blir ett glapp mellan gummi och boetten. Kan alltid testa - skulle det sitta irriterande dåligt så returneraNågon som med säkerhet vet om dessa band från watchwear funkar på Gmt/bb41? 22mm https://watchwear.se/produkt/gummi-curved-svart-19-22mm/
Tror tyvärr inte det. Och ifall det passar så kommer det sitta väldigt fult.Nu är det spännande. Tror ni det kommer passa??
Ohh njaaee take it easyNu är det spännande. Tror ni det kommer passa??
Klimax! Surt!
Taskig stil Tudor! Nåja, ett mindre bakslag bara - inget som inte går att lösa med vinkelslip och stadig hand
Typ så!! Förbannade helvete!!Klimax! Surt!
Byggt upp denna stund i verkstaden och sett fram emot den som ett barn ser fram emot att Tomten ska komma! Sen kommer sanningen: Tomten är för fet för skorstenen så dyngrak snubblar han upp på trappan och ramlar med näsan i gröten. Råkar slå sönder tre julklappar i fallet och rullar sen ned för trappan tillbaka ut i snödriver och mörker….
Smart tänkt! Ska bara byta trissa sen kör jag. Uppdaterar med resultat inom kortTaskig stil Tudor! Nåja, ett mindre bakslag bara - inget som inte går att lösa med vinkelslip och stadig hand
Trams åsido; tråkigt att det inte ville sig, och undrar om de kör uddastorlekar på alla s&g? kanske ligger i farans riktning att det är 19mm på 36:an då
Skulle gissa på 19 som vanliga BB36an.Smart tänkt! Ska bara byta trissa sen kör jag. Uppdaterar med resultat inom kort
Nu hann jag svara innan jag såg ditt inlägg. Kanske som du säger, udda på alla s&g?!? Jag tänkte annars att 36:an lär ju ha 20mm?! Men det är väl att hoppas på för mycket givetvis
Pung-Tudor
Alltså de gör ju garanterat såhär enbart för att jävlas!! Finns ingen annan anledningSkulle gissa på 19 som vanliga BB36an.
Jag vet inte riktigt varför men tillmälet ”pung-tudor” fick mig att skratta rakt ut när jag såg detSmart tänkt! Ska bara byta trissa sen kör jag. Uppdaterar med resultat inom kort
Nu hann jag svara innan jag såg ditt inlägg. Kanske som du säger, udda på alla s&g?!? Jag tänkte annars att 36:an lär ju ha 20mm?! Men det är väl att hoppas på för mycket givetvis
Pung-Tudor
Haha. Tänkte först skriva något som börjar på K och sitter väldigt nära just pungen. Men jag hejdade mig trots frustrationen.Jag vet inte riktigt varför men tillmälet ”pung-tudor” fick mig att skratta rakt ut när jag såg det
Googlade lite och 36:an verkar köra 19 - jag tänker att det är min tur att göra ett försök nu så jag ropade hem ett billigt rassel med vikta ändbitar som enligt uppgift ska funka till bb36 i 19mm - med lite tur kanske 20mm går på bb58