• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vädrar 36:an med 19 mm mellan bandhornen
B99A69AF-B1B6-498D-8ACA-7A52156AF719.jpeg

Haha. Tänkte först skriva något som börjar på K och sitter väldigt nära just pungen. Men jag hejdade mig trots frustrationen.

Kul, hoppas det funkar bättre! Men hade ju varit lite najs att kunna köra Tudor original och dessutom med t-fit. Men jag ger upp nu
Mm på plussidan för egen del är att slippa fundera över om man ska dega ut för en separat länk (om den ens går att köpa lös) men jäkligt surt att inte kunna använda den när man redan sitter med den 🙁

Hade ju helt klart varit en annan grej med en riktig tudorlänk med allt vad det innebär än första bästa generiska för ett par hundringar

Kommer passa nya pelagos iaf 😄

Precis, den är också 21mm.
Jo men till vilken nytta?! Lär se ut som Ann skit med tvåton på den pelagosen
Mm på plussidan för egen del är att slippa fundera över om man ska dega ut för en separat länk (om den ens går att köpa lös) men jäkligt surt att inte kunna använda den när man redan sitter med den 🙁

Hade ju helt klart varit en annan grej med en riktig tudorlänk med allt vad det innebär än första bästa generiska för ett par hundringar
Går nog inte att köpa lösa ändå. Men när man ändå har den hade det varit lite kul som sagt om den hade passat rakt av. Men nu är det som det är. Aldrig får man vara riktigt glad…

Typ så!! Förbannade helvete!!
Hur fan kan det ha undgått mig (och vad det verkar, alla andra också) att 39:an har 21mm bandbredd?!?! APA!!

@Schned körde du 41 eller 36mm?? 36:an lär ju dra 20mm

22mm bandvidd på förra och nya BB41 S&G. 21mm på nya BB39 S&G och 19mm på förra och nya BB36 S&G.

Tyvärr kört med oem two-tone länk på BB58.

Men ett tips jag har är att nya Ranger länken skall passa BB58 om man vill ha mer toolwatch känsla med helborstad länk utan nitar på BB58. Och T-Fit!👍🏼

DSC09158 (1).jpg

En Falcon Bayerskt och lite NFL på tv'n.

22mm bandvidd på förra och nya BB41 S&G. 21mm på nya BB39 S&G och 19mm på förra och nya BB36 S&G.

Tyvärr kört med oem two-tone länk på BB58.

Men ett tips jag har är att nya Ranger länken skall passa BB58 om man vill ha mer toolwatch känsla med helborstad länk utan nitar på BB58. Och T-Fit!👍🏼

DSC09158 (1).jpg

En Falcon Bayerskt och lite NFL på tv'n.
Jo att nya rangerlänken passar vet jag. Men var lite sugen på att testa tvåton. Men fuck it! Nu får det vara. Jag själv stör mig inte öht på fejknitarna 58:an har. Däremot kan jag sakna möjligheterna till snabbjustering. Men nu kör jag med Blackbayowners 5mm lösning och den är klockren. Inte i samma klass som t-fit givetvis men ändå riktigt bra.

Var inne hos AD i torsdags och såg att deras 925 i skylten var mörkare än sist jag såg den.
Kommentar från AD var att den oxiderat.
Första gången jag hört dem erkänna det.
Min fråga såklart vad de gör åt detta?
Tudor har nu gått ut med att urmakare dippar klockan i silverdipp i samband med service.
Detta är vad Tudor rekommenderar.
För övrigt tycker jag att 925 är grymt lyckad.
Hade önskat en silverlänk nu när de kan dippa när den mörknar 🔥
AE6D43CB-55DF-4471-88A4-9F028B692F7A.jpeg

Var inne hos AD i torsdags och såg att deras 925 i skylten var mörkare än sist jag såg den.
Kommentar från AD var att den oxiderat.
Första gången jag hört dem erkänna det.
Min fråga såklart vad de gör åt detta?
Tudor har nu gått ut med att urmakare dippar klockan i silverdipp i samband med service.
Detta är vad Tudor rekommenderar.
För övrigt tycker jag att 925 är grymt lyckad.
Hade önskat en silverlänk nu när de kan dippa när den mörknar 🔥
AE6D43CB-55DF-4471-88A4-9F028B692F7A.jpeg
Hadde var riktigt coolt med en länk helt i silver, man undrar dock vad det hade kostat.

Grattis! Hur är första känslan?
Fantastisk! Över all förväntan! Jag var initialt väldigt orolig över tjockleken men valde att ändå testa. Och är ruskigt glad över att jag gjorde det. Tycker den sitter perfekt med en tydlig närvaro på handleden men vikten känns välbalanserad. Justeringsmöjligheten i låset gör att man lätt får till en perfekt passform. :)

Tillbaka
Topp