• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Retade plånboken idag. Som tur var hade de ingen north flag eller svart pelagos med in-house i butiken.

image.jpg

image.jpg

Måste säga att jag inte är helt överväldigad över den svarta trots att jag en gång i tiden gick och hoppades på att den skulle komma. De få bilder jag sett hittills tycker jag ger ett något tråkigt intryck. Givetvis skillnad att se den live men ändå. Ägt den röda förr och den blå sitter på armen just nu och håller den högst än så länge iaf. Hade även personligen sett att deras "Only watch" skulle blivit den enda svarta. Mycket ballare då.

Ett par bilder på min för att liva upp stämningen.
DSC02406.JPG
DSC02412.JPG

På bild tycker jag den svarta ser alldeles för vintigefierad ut. Den röda kommer undan på ngt sätt, men med svart bezel blir det lite för mycket...

• Like
Reactions: JLW
Kan inte bestämma mig för om den slår den röda. Grym är den men jag är rädd att röda vinner i längden. Eller?

image.jpeg
Jag kommer inte sälja min röda för att köpa en svart. Spontant gillar jag den röda bättre men om jag inte redan hade en BB och skulle köpa en så så skulle jag troligen tveka lite om vilken det skulle bli.

Blir det en till Tudor sub så blir det en vintage och inte en ny.

Men ärligt talat varför lirar inte lumepluppen med visare index?

Medvetet för att markera att detta är neovintage? Vintage med touch av neo eller vad säger man,

Är Tudor på väg att gå i Omegafällan (Speedy), med tusen olika varianter på samma modell?
Jag tror faktiskt det. De är uppe i hela tre olika varianter av årtusendets mest slagkraftiga klocka (min uppfattning).

Nej då, efterfrågan av en svart Black Bay har funnits sedan dag ett. Jag har sagt det förut gällande just Black Bay och gör det igen. Well played Tudor.

Jag tror faktiskt det. De är uppe i hela tre olika varianter av årtusendets mest slagkraftiga klocka (min uppfattning).

Nej då, efterfrågan av en svart Black Bay har funnits sedan dag ett. Jag har sagt det förut gällande just Black Bay och gör det igen. Well played Tudor.
Missförstår du mig med flit eller förstår du inte bättre?
Att producera flera olika varianter av samma produkt tyder, enligt mig, på brist på fantasi eller på kortsiktigt vinstjagande och riskerar att sluta med en mängd urvattnade varianter på samma tema. "Årtusendets mest slagkraftiga klocka" kan tyda på viss okunskap när det gäller klockor men jag väljer att tolka det som entusiasm. ;)

Tillbaka
Topp