• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Missförstår du mig med flit eller förstår du inte bättre?
Att producera flera olika varianter av samma produkt tyder, enligt mig, på brist på fantasi eller på kortsiktigt vinstjagande och riskerar att sluta med en mängd urvattnade varianter på samma tema. "Årtusendets mest slagkraftiga klocka" kan tyda på viss okunskap när det gäller klockor men jag väljer att tolka det som entusiasm. ;)
Jag missförstod med flit, ironi. Glömde en smiley.

Jämförde och såg en till skillnad. En av få... Fonten på sifforna.
image.jpeg

"Fat font" :D

Fråga, har de inhouse verk på vissa BB men inte på nyare?

Retade plånboken idag. Som tur var hade de ingen north flag eller svart pelagos med in-house i butiken.

image.jpg

image.jpg

Du var hos Rob antar jag? Slå till på den där svarta two linern. Originalet är alltid bäst ;)

image.jpeg

Mysigt! Men de är den gamla pelagosen, Rob har inga svarta hemma nu men de kommer till helgen. Hur är klockbutikerna i Portugal?:)

Jag är faktiskt inte helt såld på nya svarta. Håller med om att den är snygg, men tycker att den saknar själ på något sätt. Alltid svårt att förklara varför man gillar eller inte gillar en klocka.

Blå Pelagos står nog fortfarande högre på min Tudor-lista. Och skulle jag välja BB lutar det nog snarare åt en blå i så fall.

Jag är faktiskt inte helt såld på nya svarta. Håller med om att den är snygg, men tycker att den saknar själ på något sätt. Alltid svårt att förklara varför man gillar eller inte gillar en klocka.

Blå Pelagos står nog fortfarande högre på min Tudor-lista. Och skulle jag välja BB lutar det nog snarare åt en blå i så fall.
Är beredd att hålla med... Har dock känt så för alla BB. Snygga som fan men faller tyvärr ganska platt väl på handleden. Kanske beror på den där själen ;)
Är dock inte beredd att ge upp den nya svarta innan jag provat. Pelagos vinner dock tveklöst alla dar i veckan. Jävla sur att jag sålde min (din) och nu drar ju gen-I iväg något fasansfullt :(

Är beredd att hålla med... Har dock känt så för alla BB. Snygga som fan men faller tyvärr ganska platt väl på handleden. Kanske beror på den där själen ;)
Är dock inte beredd att ge upp den nya svarta innan jag provat. Pelagos vinner dock tveklöst alla dar i veckan. Jävla sur att jag sålde min (din) och nu drar ju gen-I iväg något fasansfullt :(

Jag tror (hoppas) att den svarta har åtminstone lika mycket själ som den röda. Har haft både blå och röd och måste jag välja så blir det rödingen.

Gen 1 Pelagos is the shit :)

image.jpeg

Den är inte helt såld hos mig, trodde jag skulle bli kär i den svarta direkt. Det enda som gör att jag velar mellan vill ha och njaaa är den röda triangeln, jävligt snygg detalj om än lite för taget retrostuk så funkar det på hela nyretrolooken.

Hej Tudorists!

Jag har en Date Day 7017/0 som det just idag sitter en bastard till länk på. Tänkte börja dammsuga www efter en äkta länk och då dyker det såklart upp frågor.
1. Kom Date Day på Oyster- eller Jubilee-länk från fabrik, eller kanske till och med både och?
2. Vilken referens skall söka efter i mitt letande?

Tack på förhand.

Hej Tudorists!

Jag har en Date Day 7017/0 som det just idag sitter en bastard till länk på. Tänkte börja dammsuga www efter en äkta länk och då dyker det såklart upp frågor.
1. Kom Date Day på Oyster- eller Jubilee-länk från fabrik, eller kanske till och med både och?

Tack på förhand.
Mig veterligen kom den bara på oyster. Du söker ref 7836 med ändlänkar 282 eller 382, som är lite större än ändlänkarna till sub.

Hej Tudorists!

Tack på förhand.

Mig veterligen kom den bara på oyster. Du söker ref 7836 med ändlänkar 282 eller 382, som är lite större än ändlänkarna till sub.

Precis! Min 90:a har 7836 med 382 EL. Jävligt svårt att bocka till EL bra men det går att få rätt bra.

Mig veterligen kom DD på "jubilee" (Tudor varianten) också, denna skall vara original: http://ilnautilus.com/scheda.asp?id=50779

Tillbaka
Topp