• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lite kvällslume i väntan på att NFL-matcherna drar igång.
5E724474-8C46-4256-9492-F373D092BEC1.jpeg
Visst är det bra tryck i Lumen👍

Var in på Harrods och frågade om väntelistan på den gröna black bayen. Var sex månaders väntetid på dem och man var tvungen att fysiskt plocka upp den på Harrods, de kunde inte skicka klockan.

När jag då svarade att jag troligen inte hade möjlighet att köpa den så ändrades den där väntelistan ganska fort. De hade en klocka inne som någon annan kund skulle hämta senare under dagen men om han inte dök upp så kunde jag få den. Man undrar ju vad som hände med de där sex månadernas väntetid och alla som stod före mig i kön. Ska kanske tilläggas att jag har noll köphistorik där. Känns som ett bevis på att dessa köer är helt artificiella för att skapa någon form av exklusivitet.
Se det som bra kundservice.

Min plats i kön ropades upp under pandemin och då gick det inte att resa. Fick också som svar att om jag var i London så skulle jag höra av mig så skulle de se vad de kan lösa.

Den person som ”förlorar” sin klocka och får ta nästa vet ju inget så blir ju inte påverkad.

Väntelistor är inte artificiella men vad AD gör med listorna och ordning gör AD baserat på att tjäna pengar

Tillbaka efter en sväng till uris för reglering. Tappade lite för många sekunder per dag!
Nu återstår att se om de blivit bättre… Snygg är den iaf fortfarande....

A24C3073-BAC2-49A8-866D-2FD0F9E80263.jpeg
Vill inte hänga ut någon men initialt ser de ut som den går alldeles för fort! Fortsättning följer antar jag.....

Pratade med Hours på Emporia förra veckan och de väntande in ett visningsexemplar med prognosen ”den borde komma inom den närmsta tiden”. Lämnade mitt nummer och blev lovad ett sms när den landar in i butiken.
I eftermiddags damp det ner ett sms om att Hours på Emporia har fått ett visningsex av Pelagos 39…blir till att trampa förbi under veckan testa och klämma.

1665857721364.png

Börjar bli sugen på en 79280 med svart urtavla. Något som har/haft och har något att säga om den? :)

Nice med endlink + läder också :D (minus arabiska siffrorna på denna)
1665857853123.png
Hade en sådan ett tag, dock en 79280P. Tror P:et står för polished, vilket innebar helpolerade bandhorn. Hade även Tudors "jubilee länk". Upplevde klockan som riktigt trevlig, med riktigt skön tyngd. Fina mått i allt förutom ev något hög. Ska tilläggas att jag köpte och bytte till en vit tavla (kostnad för tavla, visare och byte landade strax norr om 5500 kr vill jag minnas, för den som är intresserad) hade jag gått på en idag, hade jag gått för en ex P, samt med oyster länk, dvs just den du kikar på :)

God morgon Tudor-fantaster!

Jag kapar tråden lite :) jag har precis skrivit en liten recension om Tudor Royal, läs den gärna här:

Grym sportklocka som enligt mig får alldeles för lite kärlek :)

848DE85A-0292-4545-B8AF-69BFA2B9C677.jpeg

Hade en sådan ett tag, dock en 79280P. Tror P:et står för polished, vilket innebar helpolerade bandhorn. Hade även Tudors "jubilee länk". Upplevde klockan som riktigt trevlig, med riktigt skön tyngd. Fina mått i allt förutom ev något hög. Ska tilläggas att jag köpte och bytte till en vit tavla (kostnad för tavla, visare och byte landade strax norr om 5500 kr vill jag minnas, för den som är intresserad) hade jag gått på en idag, hade jag gått för en ex P, samt med oyster länk, dvs just den du kikar på :)
Hann köpa hem, inte klicka, se om någon här var intresserad och skicka tillbaka den 🤷‍♀️ något jag inte gillade, men hade varit bättre på oyster helt klart!

Senast ändrad:
Vad säger ni är detta ett bra pris?

Ligger på Panten på Kaplans nästa Tisdag om någon är sugen.
1884522

Auktionsnr: 4 224
Varunr: 1 884 522

Klockor​

Tudor​

Tudor Heritage, Black Bay (220m:660ft), 41 mm, stål, automatisk, safirglas, original läderband slitet, viklås, ref: 79220R, snr: J969611, certifikat- 15 (Nymans Ur) manual, box

Inga bud​

Du kan lägga 14 000 kr eller högreValuta

FraktNormal
Utropspris16 800 kr
Lägsta pris14 000 kr

Tillbaka
Topp