• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Been

Patek
2-Faktor
Ett lumeshot på 39:an
CA6CE4D0-1401-4C6F-B45B-8FACDEC00E11.jpeg
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Ett lumeshot på 39:an
CA6CE4D0-1401-4C6F-B45B-8FACDEC00E11.jpeg
Tyckte länge att den blå BB58:an är den bästa moderna Tudor gjort och grymt mycket pang för pengen.
Tveksam som få till P39:an, men den växer varje dag. Utöver passform och komfort så är den mörka nyansen från titaniumet "the dot over the i".
Vet fortfarande inte hur jag skulle ställa mig till om det skulle komma ett samtal om en FXD och 39:an sitter ju helt klart bättre, men designen på FXD'n är oslagbar.

Däremot gör den uppdaterade specen för en marginell peng över 58:an Pelagosen till ett bättre val. Det jag däremot saknar på Pelagosen är stop:et kl 12 på vridringen.
Men oavsett båda är grymt bra klockor.

73F0149B-DF5A-42FD-B250-1BDC59F3B1F8.jpeg E0432C03-2706-470F-A0A4-2DC35D5D5FA3.jpeg
 
Senast ändrad:

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Tyckte länge att den blå BB58:an är den bästa moderna Tudor gjort och grymt mycket pang för pengen.
Tveksam som få till P39:an, men den växer varje dag. Utöver passform och komfort så är den mörka nyansen från titaniumet "the dot over the i".
Vet fortfarande inte hur jag skulle ställa mig till om det skulle komma ett samtal om en FXD och denna sitter ju helt klart bättre, men designen på FXD'n är oslagbar.

Däremot gör den uppdaterade specen för en marginell peng över 58:an Pelagosen till ett bättre val. Det jag däremot saknar på Pelagosen är stop:et kl 12 på vridringen.
Men oavsett båda är grymt bra klockor.

73F0149B-DF5A-42FD-B250-1BDC59F3B1F8.jpeg E0432C03-2706-470F-A0A4-2DC35D5D5FA3.jpeg
Benägen att hålla med.
1669787051640.jpeg
 

Risto85

Cartier
2-Faktor
Tycker det passar rätt bra. 👍
Skulle själv vilja hitta ett "curved" gummi. Än så länge verkar ingen producerat något för Pro:n? RubberB verkar ha något på gång men frågan är när. Någon som hittat något gummi som passar Pro:n?

Tack, jag tycker också att det funkar ganska bra 😃

Ett curved gummi skulle suttit fint, och jag antar att man behöver ett anpassat för PRO:n specifikt med tanke höjden mot boetten, ett ”generiskt” kommer väl antagligen inte att passa speciellt bra. Släng gärna upp en bild när du hittat ett som passar 😉
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Tack, jag tycker också att det funkar ganska bra 😃

Ett curved gummi skulle suttit fint, och jag antar att man behöver ett anpassat för PRO:n specifikt med tanke höjden mot boetten, ett ”generiskt” kommer väl antagligen inte att passa speciellt bra. Släng gärna upp en bild när du hittat ett som passar 😉
Absolut, ska pröva mig fram och lägger upp ngt ifall jag hittar ett som passar.
Såg förövrigt att uncle seiko kommer med halvlänk till Pro under januari (samt lite olika länkar :))
 

Risto85

Cartier
2-Faktor
Absolut, ska pröva mig fram och lägger upp ngt ifall jag hittar ett som passar.
Såg förövrigt att uncle seiko kommer med halvlänk till Pro under januari (samt lite olika länkar :))

Är det sant? Vilka underbara nyheter! 😃 Anledningen till att jag började testa band på min är just den att jag hamnar ”mittemellan” i längd när det kommer till länken pga att microjusteringen är kortare än en länkbit 🙄

Nu har jag iofs börjat att uppskatta att ha min på band istället för länk… Men man vill ju ändå ha möjligheten tänker jag 😎
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det är inte jag som säljer, men det ligger ett riktigt bra erbjudade ute på en P39:a för alla som är intresserade. Hade jag inte haft min hade jag hoppat på.
@Limeee är det inte dags för dig att köra lite titan och komma tillbaks till tråden ;)
Hmm tyvärr är jag inte allt för såld på P39😁 Men en ny Tudor står högt upp på önskelistan till jultomten, allra helst en Tudor Sub🎅🏻
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Hmm tyvärr är jag inte allt för såld på P39😁 Men en ny Tudor står högt upp på önskelistan till jultomten, allra helst en Tudor Sub🎅🏻
Oh en Sub vore trevligt. :happyhappy:
Var själv riktigt kritisk till P39:an. Testade och klämde ett par gånger när jag var ute och reste och var säkert förbi AD i Stockholm ett flertal gånger. När det sedan kom in en så tog jag en dryg vecka på mig innan jag bestämde mig.
Det beror helt på vad man är ute efter och ärligt talat det finns inget som sticker ut och den har noll sex appeal. Den är faktiskt rätt trist, men i detta fallet är det positivt. ;)
Det är helt klart en modern grab n' go/daily beater eller vad man vill kalla det. Den är kapabel, väger ingenting och har t-fit.

Monochrome Watches beskriver den rätt bra.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Oh en Sub vore trevligt. :happyhappy:
Var själv riktigt kritisk till P39:an. Testade och klämde ett par gånger när jag var ute och reste och var säkert förbi AD i Stockholm ett flertal gånger. När det sedan kom in en så tog jag en dryg vecka på mig innan jag bestämde mig.
Det beror helt på vad man är ute efter och ärligt talat det finns inget som sticker ut och den har noll sex appeal. Den är faktiskt rätt trist, men i detta fallet är det positivt. ;)
Det är helt klart en modern grab n' go/daily beater eller vad man vill kalla det. Den är kapabel, väger ingenting och har t-fit.

Monochrome Watches beskriver den rätt bra.
Ja det är väl det som är problemet, när jag ser den så är det inget som riktigt lockar utseendemässigt. Har testat den och tycker den sitter fantastiskt skönt och jag gillar verkligen att sen är gjord i titan. Hade bara velat ha en lite roligare design, inte alls fastnat för ”blinget” med sunburst osv.
Men om jag känner mig själv så sitter jag väl lik förbannat med en P39 runt handleden förr eller senare😂
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Ja det är väl det som är problemet, när jag ser den så är det inget som riktigt lockar utseendemässigt. Har testat den och tycker den sitter fantastiskt skönt och jag gillar verkligen att sen är gjord i titan. Hade bara velat ha en lite roligare design, inte alls fastnat för ”blinget” med sunburst osv.
Men om jag känner mig själv så sitter jag väl lik förbannat med en P39 runt handleden förr eller senare😂
Blinget? :oops: hade förhoppningar om att jag skulle se riktigt flådig ut med den, men inte en gnista och suburst. Vill ha pengarna tillbaks, Sverker hade aldrig accepterat detta!! :bored:
 
Topp