• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har varit utan en Tudor för länge och nu är äntligen en tillbaka i min ägo. Trevlig torsdag KS-kamrater. Första Tudortorsdagen på två år!

029B0205-AC2E-477B-AAB0-483E0124C2F8.jpeg

Haft 39:an några veckor nu och den växer för varje dag.

Kändes lite ovant med titan i början (verkligen helt annan känsla och utseende än stål) men nu tycker jag att det är superbekvämt att klockan är så lätt.

Gillar verkligen att den har fyrkantiga index, Pelagos i rött och ghost bezel-effekten som kommer fram i vissa vinklar.

Bezeln och tavlan skapar en snygg och nödvändig kontrast till det matta och mörka titanet. Jag uppfattar den inte som ”blingig” alls.

21mm suger förstås men är ingen dealbreaker.
69D49B29-7A69-4796-BA37-7C741725D6ED.jpeg

När den stora BB GMT pepsi kom ut såldes den över list pris men så fort handlarna pumpat ut några stycken och de inte längre var så rykande färska, föll andrahandspriserna till rimlig nivå under list. Detta var under en stark makroekonomisk situation.

Ser att det läggs ut begagnade Tudor sport klockor här på forumet en bit över list pris (ca 5-10%) och undrar ifall det verkligen finns en marknad för detta? Säljs de eller är priserna önsketänkande? De är väl inte 'unattanium' som många Rolex och marknaden är ju mitt i en krasch.

Bara nyfiken!

Kändes lite ovant med titan i början (verkligen helt annan känsla och utseende än stål) men nu tycker jag att det är superbekvämt att klockan är så lätt.

Gillar verkligen att den har fyrkantiga index, Pelagos i rött och ghost bezel-effekten som kommer fram i vissa vinklar.

Bezeln och tavlan skapar en snygg och nödvändig kontrast till det matta och mörka titanet. Jag uppfattar den inte som ”blingig” alls.

Grymt fin, kanske den coolaste klockan Tudor släppt i mina ögon! Jag har haft en BB58 samt en stor Pelagos, som jag älskade. Men 39mm ... ❤️

Det där med 21 mm..... Ni som har en, nån idé om varför man valt 21 mm, gör det nån estetisk skillnad som Tudor vill åt? Traditionell "Wilsdorf-estetik" brukar ju annars premiera lite fetare bandhorn. Är det bara nån skitnödig idé om att man ska göra icke-Tudor band ett svårare val?

Det där med 21 mm..... Ni som har en, nån idé om varför man valt 21 mm, gör det nån estetisk skillnad som Tudor vill åt? Traditionell "Wilsdorf-estetik" brukar ju annars premiera lite fetare bandhorn. Är det bara nån skitnödig idé om att man ska göra icke-Tudor band ett svårare val?
Ingen aning, men din teori känns inte helt långsökt.

Tillbaka
Topp