Rätt olika i storlek och design. Vad är du ute eftrr?Behöver lite extern input, tudor ranger eller heritage black bay 36 i svart?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rätt olika i storlek och design. Vad är du ute eftrr?Behöver lite extern input, tudor ranger eller heritage black bay 36 i svart?
Jag frågade detta när jag skulle göra ett garantiärende på visarna på min BB58 som det sitter en halvlänk på. Rekommendationen var att själv ta av det innan eller lämna in klockan utan länk annars kanske de ”återställer till original” i det här fallet alltså tar av den och skickar tillbaka vid sidan av klockan.Planerar att köpa en Ranger för att kunna använda den länken till min BB58a eftersom jag tycker den är enormt mycket bättre och snyggare. Den dagen man lämnar in en "felaktig" uppsättning på en service exempelvis, vad tror ni kommer ske då? Något alls? Tudor, Rolex mm är ju väldigt konservativa överlag.
BB36: Extremt mångsidig klocka som funkar till alla outfits. Storleken, 36mm, är perfekt. 39mm blir lite för stort för en sådan klocka utan vridring. Den vita lysmassan får BB36 att kännas modernare jämfört med Rangern, vars lysmassa har en mer gulgrön färg,Behöver lite extern input, tudor ranger eller heritage black bay 36 i svart?
36:an alla dagar i veckanBehöver lite extern input, tudor ranger eller heritage black bay 36 i svart?
För mina egna preferenser är jag benägen att instämma. Det enda jag skulle se till Rangerns fördel är att länken och spännet är uppdaterat med en T-fit. En av anledningarna till att jag inte kom överens med BB36 var just länken. Sedan har jag svårt för den svarta krontuben.36:an alla dagar i veckan
Har reflekterat över samma sak. Upplever även att det är många Pelagos 39r som är ute. Men kan tänka mig att det är samma klockor som även vandrar runt en del just nu.Är folk redan så trötta på PRO?
Tycker det kommer ut fler och fler på Köp o sälj
Röstar på BB36 köpte min som första ”riktiga” klocka och var super nöjd.Behöver lite extern input, tudor ranger eller heritage black bay 36 i svart?
Måste säga att du lägger fram ett starkt case bara med bilden! Riktigt snygg kombination!Röstar på BB36 köpte min som första ”riktiga” klocka och var super nöjd.
Hade ett gummiband på min från vanguard straps som jag använde flitigt, väldigt mångsidig klocka
Designen tilltalar mig hos båda! Gillar tidlösheten och mångsidigheten. Letar väl efter något som man kan ha på sig varje dag som både går att dressa upp och ned, storleken får mig lite mer att luta åt 36an då jag har lite mindre handleder. Är någon nämnvärd skillnad i urverk och det funktionella som är märkbart vid användning?Rätt olika i storlek och design. Vad är du ute eftrr?
har inte testat någon av dom på handleden men det känner jag nog att jag vill göra innan jag slår till på någon. Tack för bra och utförligt svar förrestenBB36: Extremt mångsidig klocka som funkar till alla outfits. Storleken, 36mm, är perfekt. 39mm blir lite för stort för en sådan klocka utan vridring. Den vita lysmassan får BB36 att kännas modernare jämfört med Rangern, vars lysmassa har en mer gulgrön färg,
Rangern: Snygg och tveklöst en bra klocka. Den har bättre länk med mikrojustering. 20mm mellan bandhornen är också ett plus, BB36 har 19mm. Urverket har en gångreserv på 70 timmar vilket är rätt skönt, BB36 har 38 timmar. Om du har större handleder kan Rangern vara ett bättre val.
Jag röstar ändå på BB36 eftersom jag föredrar utseendet och storleken.
Har du testat båda på handleden?
Vad menar du med svart krontub?För mina egna preferenser är jag benägen att instämma. Det enda jag skulle se till Rangerns fördel är att länken och spännet är uppdaterat med en T-fit. En av anledningarna till att jag inte kom överens med BB36 var just länken. Sedan har jag svårt för den svarta krontuben.
Har reflekterat över samma sak. Upplever även att det är många Pelagos 39r som är ute. Men kan tänka mig att det är samma klockor som även vandrar runt en del just nu.
Ingen orsakhar inte testat någon av dom på handleden men det känner jag nog att jag vill göra innan jag slår till på någon. Tack för bra och utförligt svar förresten
Som du kan se nedan så är det svart mellan boetten och huvudet på kronanVad menar du med svart krontub?
Tog lite tid innan jag fattade också.Lika bra feeling denna gång som när jag provade den i butik, grymt bekväm.
Men hur ställer man gmt visaren ?
Om vi kallar det steg 1 när kronan poppar ut och där man kan vrida upp den.
Steg 2 dvs näst längst ut så ställer man timvisaren åt båda hållen.
Steg 3, längst ut så flyttar man minutvisaren fram och tillbaka.
Har kollat olika videos men ingen förklarar hur det egentligen går till.
Edit: Nu fattar jag. Det är läget längst ut i samverkan med minutvisaren och timvisaren.
Trodde att det var som på min gamla Sjöö Sandström Worldtimer där man i datumposition vrider kronan åt andra hållet eller dylikt.
Men nya erfarenheter och kunskaper
Ha ha ja blev nästan lite frustrerad där ett kort tag.Tog lite tid innan jag fattade också.
Men tillslut brukar poletten ramla ner
Grattis! Ser ut att sitta som en smäckLika bra feeling denna gång som när jag provade den i butik, grymt bekväm.
Men hur ställer man gmt visaren ?
Om vi kallar det steg 1 när kronan poppar ut och där man kan vrida upp den.
Steg 2 dvs näst längst ut så ställer man timvisaren åt båda hållen.
Steg 3, längst ut så flyttar man minutvisaren fram och tillbaka.
Har kollat olika videos men ingen förklarar hur det egentligen går till.
Edit: Nu fattar jag. Det är läget längst ut i samverkan med minutvisaren och timvisaren.
Trodde att det var som på min gamla Sjöö Sandström Worldtimer där man i datumposition vrider kronan åt andra hållet eller dylikt.
Men nya erfarenheter och kunskaper
Grattis! Ser ut att sitta som en smäck
Verket är true GMT så är lite annorlunda jmf med ex. Selittan i Worldtimer. Alltid lika roligt att ställa datumet när man får snurra runt timvisaren i 10 min
Exakt, man ska kunna snurra motsols också. Har dock inte gjort det mer än kanske ett dygn. Tar emot att göra när man vanligtvis aldrig gör detMen visst är det så att man även får snurra runt timvisaren motsols för att byta datum? I vanliga fall ska man ju inte göra det, men har fått för mig att det är ok på true GMT verk? Eller?
Tack!Grattis! Ser ut att sitta som en smäck
Verket är true GMT så är lite annorlunda jmf med ex. Selittan i Worldtimer. Alltid lika roligt att ställa datumet när man får snurra runt timvisaren i 10 min
Exakt, man ska kunna snurra motsols också. Har dock inte gjort det mer än kanske ett dygn. Tar emot att göra när man vanligtvis aldrig gör det
Jag är supernöjd.. blir nog en keeper. Känns väldigt bra (lättad) att jag fick till storleken på länken. Tjockleken som många tidigare nämnt är inget jag reflekterar över. Tror dock den gör sig bäst på länken.Tack!
Det känns som helt rätt proportioner inledningsvis
Ska bli intressant att utvärdera på längre sikt.
Hur känns din Pro efter någon vecka ?
Kul att du är nöjdJag är supernöjd.. blir nog en keeper. Känns väldigt bra (lättad) att jag fick till storleken på länken. Tjockleken som många tidigare nämnt är inget jag reflekterar över. Tror dock den gör sig bäst på länken.
Fick du till länken?
Sa ju det att det kommer funkaKul att du är nöjd
Tjockleken var en farhåga innan jag provade den i butik men efter det så försvann alla tvivel.
Jodå jag tycker det blev hyfsat bra med storleken på länken.
Skulle ev kunna få till det än mer optimalt med någon halvlänk men jag tror det kommer funka.
Hmmmm keeperJag är supernöjd.. blir nog en keeper. Känns väldigt bra (lättad) att jag fick till storleken på länken. Tjockleken som många tidigare nämnt är inget jag reflekterar över. Tror dock den gör sig bäst på länken.
Fick du till länken?