Heinz
Silver
Och det.. det är något fint det!Det är som en Ferrari 250 GTO. Med traktordäck, snökedjor och takbox.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Och det.. det är något fint det!Det är som en Ferrari 250 GTO. Med traktordäck, snökedjor och takbox.
Inte mycket liv i denna tråden. Men måste säga att alla kommentarer och sunray dials och bling på Pelagosen absolut inte är sant.
För den som tycker det är skoj om att läsa om andras "första upplevelser" med sina "drömklockor" så har denna medlemmen gjort ett par imponerande (långa) inlägg om din P39:a och dennes erfarenheter och intryck i ett par inlägg:
Första kan man hitta här: https://www.watchuseek.com/threads/39mm-pelagos.5433655/post-55803634
Jag kan ju också ha missat något men det är väl relativt länge sen det var någon större hype på den blå?! De två senaste gångerna jag besökt ad har den stått i montern, inte som exhibition utan till salu för att plocka ut direkt.Jag kan ha missat något på sistone gällande ”väntlistorna” på BB58an, men det går att beställa den från Bergströms direkt nu.
Det är möjligt. När jag kollade med Bergströms för ett par månader sedan var det totalstängt att ställa sig på listan.Jag kan ju också ha missat något men det är väl relativt länge sen det var någon större hype på den blå?! De två senaste gångerna jag besökt ad har den stått i montern, inte som exhibition utan till salu för att plocka ut direkt.
Ok, märkligt. När jag plockade ut min BB s&g fanns både den blå 58:an på länk och även Rangern på länk att ta med hem pronto. Detta var i augusti.Det är möjligt. När jag kollade med Bergströms för ett par månader sedan var det totalstängt att ställa sig på listan.
Trodde också att det gick att plocka ut direkt.Ok, märkligt. När jag plockade ut min BB s&g fanns både den blå 58:an på länk och även Rangern på länk att ta med hem pronto. Detta var i augusti.
Dessutom skrev jag det i tråden här när jag kom hem från AD men upplevde ju ingen rusning direkt. Så antog då att hajpen gått över något, främst då på den blåTrodde också att det gick att plocka ut direkt.
Uppenbarligen har jag helt missat något . Antog att det fortfarande var hajp då de inte ens kunde ställa mig på listan när jag var intresserad av att köpa en blå BB58.Dessutom skrev jag det i tråden här när jag kom hem från AD men upplevde ju ingen rusning direkt. Så antog då att hajpen gått över något, främst då på den blå
Får hålla med ovanstående. Den blå har funnits för köp i butik hos minst två av Malmös ADs senaste månaderna i alla fall. Den svarta på länk har det varit några månaders kö på dock.Uppenbarligen har jag helt missat något . Antog att det fortfarande var hajp då de inte ens kunde ställa mig på listan när jag var intresserad av att köpa en blå BB58.
Du måste haft oturen att få prata med fel person antar jag?!Uppenbarligen har jag helt missat något . Antog att det fortfarande var hajp då de inte ens kunde ställa mig på listan när jag var intresserad av att köpa en blå BB58.
Gissar att det handlar om tilldelning hos resp AD. Begströms har säkert en lägre tilldelning än te x Västerås som har Tudor corner och högst tilldelning i Sverige.Uppenbarligen har jag helt missat något . Antog att det fortfarande var hajp då de inte kunde ens ställa mig på listan när jag var intresserad av att köpa en blå BB58.
Verkligen! Kan också vara som @Deskdiversthlm nämnde, att jag var hos en AD som inte fått stor tilldelning.Du måste haft oturen att få prata med fel person antar jag?!
Det fick bli min lösning. Fungerade utmärkt det ocksåGissar att det handlar om tilldelning hos resp AD. Begströms har säkert en lägre tilldelning än te x Västerås som har Tudor corner och högst tilldelning i Sverige.
Men om man vill ha en nu så ligger de väl runt 9 under list på K&S?
Tycker den är värt det. Men du har väl din Sub? Vi kan ju byta? Om det kniper kan jag ta 16570 iställetGrymt! vågar dock inte läsa detta nu.. Är rädd att det kan bli dyrt
9 under list?! 5-6 under list har jag sett några.Gissar att det handlar om tilldelning hos resp AD. Begströms har säkert en lägre tilldelning än te x Västerås som har Tudor corner och högst tilldelning i Sverige.
Men om man vill ha en nu så ligger de väl runt 9 under list på K&S?
Tycker den är värt det. Men du har väl din Sub? Vi kan ju byta? Om det kniper kan jag ta 16570 istället
Den är grymHelt klart för lite kärlek till Ranger i tråden! Tråkig? Nä, lite ”less is more” tycker jag är en bättre beskrivning
Tidigare under hösten har det legat ett par runt 30k. Men annars verkar mellan 30-32 vara rimligt för en 2021:a beroende på skick.9 under list?! 5-6 under list har jag sett några.
Haha! Ja där ser du. Skänk sub:en till mig så har du ju kvar 925:an. Förstår inte problemetNjae.. vänta lite nu va
Hade jag bara haft Sub:en hade det varit lugnt men nu har jag en BB58 925 som jag gillar lite för mycket också
Du som har haft en del BB58r, hur tycker du att P39:an står sig mot dom? Vad är dess för och nackdelar tycker du?
Den modellen ska man inte sälja. En blivande klassiker, tror jagBorde inte ha sålt den…känner ni så ibland?
Om det är nya låset som sitter på Pro och P39 som jag har så skulle jag vänta för det är ett lyft.Tjenare töser och pågar,
Idag har jag tagit första steget mot att bli en Tudor ägare. Jag har nämligen varit inne på Bergströms i Malmö och lagt en beställning på en BB36, svart tavla och länk. Dessvärre är det ju självklart lite leveranstid på denna...
Säljaren nämnde då att en eventuell uppdatering av modellen kan göras innan det att jag hinner få klockan, likt den som är gjord på BB S&G modellerna. Bland annat nytt urverk Manufacture Calibre MT5400 och uppdaterat clasp.
Är detta något ni känner till? och isåfall när kan detta komma på tal? Säljaren visste inget med säkerhet utan detta var rena spekulationer.
Rent spontant kanske man borde vänta?
Ja det var så jag förstod det på honom. Men som sagt. Detta är spekulationer och inget bekräftat.Om det är nya låset som sitter på Pro och P39 som jag har så skulle jag vänta för det är ett lyft.
Så är det ju tyvärr i denna värld, annars kan du ju alltid köpa en begagnad i väntan på den .Ja det var så jag förstod det på honom. Men som sagt. Detta är spekulationer och inget bekräftat.
Antar man inte får reda på något innan Watches & Wonders månadsskiftet mars/april...
En uppdatering worth waiting for i min lilla värld om det skulle visa sig stämma.Ja det var så jag förstod det på honom. Men som sagt. Detta är spekulationer och inget bekräftat.
Antar man inte får reda på något innan Watches & Wonders månadsskiftet mars/april...