Tidigare under hösten har det legat ett par runt 30k. Men annars verkar mellan 30-32 vara rimligt för en 2021:a beroende på skick.
Haha! Ja där ser du. Skänk sub:en till mig så har du ju kvar 925:an. Förstår inte problemet
Det beror på vad man är ute efter. Skulle jag idag stå inför valet mellan en 58 OG och en P39:a skulle det bli det senare. Visserligen är 58:an billigare men jag upplever P39 mer "toolig" mer kapabel och modernare. Den blå är i mitt tycke intressant, men mer som ett komplement till P39:an.
Den största nackdelen med P39:an är att den helt saknar karaktäristiska drag. Den är ganska slätstruken till designen. Men i mitt fall var det de dragen som gjorde att jag valde den. En sak som jag ogillade innan köp men som ibland kan irritera är att tavlan kan upplevas lite tom. Både sub:en och BB58 har texten mer centrerad i mitten av tavlan. Speciellt skölden/kronan och "Tudor/Rolex" texten sitter lite längre ned på 58/Sub. Sedan har ju P39: T-fit..... vilket är helt fenomenalt speciellt med allt i titan.
Rent marginellt är väl 58:an lite mer diskret i en kontorsmiljö under skjorta. Men med tanke på att folk bär Suunto eller Apple Watch Ultra så är det en mindre grej dagar som dessa.
En av de största fördelarna med den är att den inte är en Rolex....... ingen snack om att en sub springer ärevarv runt P39:an, men Pelagosen drar inte till sig någon uppmärksamhet men är likväl lika kapabel som en sub. Däremot finns det mycket i komforten på sub:en som gör den bättre. Men visst, skulle det komma en 39mm sub i titan....... take my money.......