• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har ju både P39 och 925:an .
Båda är grymma klockor 925:ans tavla är grym skiftar färg från lite grön till mörkt grått beroende på ljusförhållanden och silvret är kanon bara man tänker på att det är lite mjukare.Har både tyg och läderband som gör att den blir som två olika klockor.in och prova finns ju att köpa överallt tror jag. Något att tillägga @SalvadorDali @dräpdrulle
P39 ör ju en vattendelare jag älskar den robusta matta utan som titanet ger plus vikten.
Har du möjlighet köp båda.

Håller med!
Gillar verkligen färgkombinationen på boett/vridring/tavla på 925:an.
Silvret gör den ljusare och mjukare i tonen än stål. Precis som @Been nämner så skiftar tonen i tavlan beroende på hur ljuset faller. På @dräpdrulle 's bild faller ljuset så att den ser ganska ljusgrå ut. Bifogar en bild på när ljuset faller så att den får en mörkare ton.

Jag har bar min väldigt mycket förra året. Salta bad, sura sammankomster och basiska bataljer har den klarat utan någon större patinering av silvret (möjligtvis något varmare i tonen).

Köpte min på läder men köpte sedan till textilbandet (Runt 5k hos AD! ) Just nu sitter den på ett CWC-Nato.
Jag är fortfarande, efter ca: 1.5år, riktigt nöjd med den och den har en säker plats i lådan!

20221207_104302.jpg

Senast ändrad:
Håller med!
Gillar verkligen färgkombinationen på boett/vridring/tavla på 925:an.
Silvret gör den ljusare och mjukare i tonen än stål. Precis som @Been nämner så skiftar tonen i tavlan beroende på hur ljuset faller. På @dräpdrulle 's bild faller ljuset så att den ser ganska ljusgrå ut. Bifogar en bild på när ljuset faller så att den får en mörkare ton.

Jag har bar min väldigt mycket förra året. Salta bad, sura sammankomster och basiska bataljer har den klarat utan någon större patinering av silvret (möjligtvis något varmare i tonen).

Köpte min på läder men köpte sedan till textilbandet (Rund 5k hos AD!. Just nu sitter den på ett CWC-Nato.
Jag är fortfarande, efter ca: 1.5år, riktigt nöjd med den och den har en säker plats i lådan!

20221207_104302.jpg

Underbart! Grymt sugen på en 925 känner jag. Ännu mer nu med era inputs. Ska hålla utkik helt klart😊

I aim to please….. 😉

Tycker den här videon ger den bästa jämförelsen

Dessa två ger en bra känsla för den

Teddy/B&J etc. var OK men mestadels same same. Tyvärr är utgår de som är lite mer kritiska från typ bilder av den eller en stund hos AD bara.

Tack!
Kul att du lyckades hitta en video som jag inte hade sett på denna innan😃
Jäklar vad fin den är!

Tack!
Kul att du lyckades hitta en video som jag inte hade sett på denna innan😃
Jäklar vad fin den är!
Skoj, jo den är bra. En sak som jag upplevde att jag behövde vänja mig vid är att den har en "flat crystal".
Nu verkar ju inte vilja byta med mig.... så lika bra att vara ärlig 😉....
...den största anledningen till att den får stanna är (som nämndes) att det är ett välgott alternativ där Rolexen kan kännas lite för mycket (inkl att jag inte gillar den lite väl starkt skimrande keramiska vridringen på nya sub:en). Skulle denna komma i en GMT II 16710 (black dial red GMT Hand) och 12mm tjocklek så ryker P39:an snabbaren än en avlöning. 😆
1670699625796.jpeg

Känns definitivt mer "toolig" än en bb58:a. Får väl se hur det känns efter smekmånaden men just nu känns den väldigt bra, nu ska jag bara försöka hitta ett snyggt NATO på 21 mm:dead:
IMG_20221211_120419.jpg
Stiligt, instämmer med tooligheten. Vilken AD hämtade du från?
Testade med 20mm NATO och MN på min. Tycker det passar bättre då det ger ett mer robust intryck.
Men smaksak, kör ofta 19 på 20mm etc. På just dykare o.dyl blir det imho för tillrättalagt när det är på mm.

Stiligt, instämmer med tooligheten. Vilken AD hämtade du från?
Testade med 20mm NATO och MN på min. Tycker det passar bättre då det ger ett mer robust intryck.
Men smaksak, kör ofta 19 på 20mm etc. På just dykare o.dyl blir det imho för tillrättalagt när det är på mm.
Köpte den på forumet så vilken AD det var vet jag icke. Skruvarna i länken satt hårt som fan så lämnade in den till Bergströms gbg och dom justerade den gratis åt mig. "Det är ju ändå en tudor" sa kvinnan till mig när hon sa att dom bjöd på det. Efter att jag hämtade den så frågade hon om det var nån grej att lämna kvar stickers etc. vilket fick mig att tänka på denna sketch:

Köpte den på forumet så vilken AD det var vet jag icke. Skruvarna i länken satt hårt som fan så lämnade in den till Bergströms gbg och dom justerade den gratis åt mig. "Det är ju ändå en tudor" sa kvinnan till mig när hon sa att dom bjöd på det. Efter att jag hämtade den så frågade hon om det var nån grej att lämna kvar stickers etc. vilket fick mig att tänka på denna sketch:
Ah förstår. Har upptäckt att springbar’en sitter som berget också. Tycker det krävt lite pill med andra Tudors men efter någon gång har det blivit lättare. Men P39:an sitter de lika hårt varje gång. 😬

Har funderat halva kvällen över varför jag återigen faller tillbaka på den svarta BB58 och impulsköper den för tredje gången. Nu är jag överens med mig själv, det är utan tvekan den röda triangeln. För mig så är den avgörande och sätter BB58 i svart i en klass för sig😍

Varför används den inte mer? Blå BB58 hade utan tvekan funnits i lådan med en röd detalj etc.

(Bilder tagna från www)
17F7FA88-49CC-4118-8245-798BE7EE37BB.jpeg

B10F5159-3FE0-4D90-89A8-5FE5243E257C.png

Har funderat halva kvällen över varför jag återigen faller tillbaka på den svarta BB58 och impulsköper den för tredje gången. Nu är jag överens med mig själv, det är utan tvekan den röda triangeln. För mig så är den avgörande och sätter BB58 i svart i en klass för sig😍

Varför används den inte mer? Blå BB58 hade utan tvekan funnits i lådan med en röd detalj etc.

(Bilder tagna från www)

Japp, den röda triangeln var anledningen till att jag köpte den andra gången. Gillar den fortfarande men i dagsläget inte tillräckligt för att köpa igen (eller? 😉). Men har full förståelse 😀

(Bilder tagna från www)

Helt enig - nu klarar jag inte av gilt, men triangeln hade lyft den blå riktigt rejält

Tillbaka
Topp