• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skall du köpa min Chrono då?
Njae, tror tyvärr inte det. Kronografer är inte min grej. Tycker faktiskt det är bland de snyggaste klockorna som finns, på bild och på andra personer. Men varje gång jag har en kronograf på min handled känns det bara off. Däremot är jag lite sugen på nya rangern, även om det inte är den som ser ut att bli nästa inköp heller

”Börjar något gro så kan det vara en Pro”
Haha. Ja det hade det kunnat vara😬 Men så är det inte heller! Helt såld på den när den kom men de gånger jag testat den faller det på tjockleken. Vet att de flesta som har den säger att de inte märker av den osv. Men imho blir den topptung och känns inte rätt. Men man ska ju aldrig säga aldrig…

Haha. Ja det hade det kunnat vara😬 Men så är det inte heller! Helt såld på den när den kom men de gånger jag testat den faller det på tjockleken. Vet att de flesta som har den säger att de inte märker av den osv. Men imho blir den topptung och känns inte rätt. Men man ska ju aldrig säga aldrig…
Ok. Håller du dig inom familjen med tilltänkta nyförvärvet?

Jag hamnade precis mellan storlekarna trots t-fit, införskaffade mig en halvlänk från us. Nu sitter den perfekt och kan justera både in och ut på t-fit. Precis som det ska vara helt enkelt.
056430E3-B6B5-4B79-9E9D-DAE60F40EDD4.jpeg
F41854C6-A164-4280-BBC6-6FA4EAE0E9CF.jpeg

Apparently not, sir!
How rude! How who? Hublot?

Finns ju en hel del som lockar. Jag MÅSTE prova äga en santos. Men inte den just nu (tror jag)
Likaså med Reverso, måste äga en nån gång. Men inte den här gången heller. Kan bli en tysk eller en japanare här inom kort som det ser ut. Men ni vet ju själva hur det är, kan svänga fort

Finns ju en hel del som lockar. Jag MÅSTE prova äga en santos. Men inte den just nu (tror jag)
Likaså med Reverso, måste äga en nån gång. Men inte den här gången heller. Kan bli en tysk eller en japanare här inom kort som det ser ut. Men ni vet ju själva hur det är, kan svänga fort
Det luktar quartz långa vägar😍💪

Jag hamnade precis mellan storlekarna trots t-fit, införskaffade mig en halvlänk från us. Nu sitter den perfekt och kan justera både in och ut på t-fit. Precis som det ska vara helt enkelt.

Jag har exakt samma problem, skönt att höra att en halvlänk löste det! Jag såg att den är slut hos US då jag var sen på bollen, så nu väntar jag otåligt på att den ska komma in i lager igen 😬

Hur lång är deras halvlänk i mm ?
Ställde frågan till US men fick inget svar så kanske du vet mer hands on.
En halvlänk är ju sällan 5mm även om namnet antyder det då jag har för mig att en hel är 10mm.
Gissar att den är någonstans mellan 6-7mm men du får gärna berätta :)

Hur lång är deras halvlänk i mm ?
Ställde frågan till US men fick inget svar så kanske du vet mer hands on.
En halvlänk är ju sällan 5mm även om namnet antyder det då jag har för mig att en hel är 10mm.
Gissar att den är någonstans mellan 6-7mm men du får gärna berätta :)
Fick precis svar från US så citerar mig själv här:
5,6mm ska en halvlänk tydligen vara.

Något som börjar med SBGN kanske 🎅🏻
Har faktiskt länge varit sugen på en sbgn003. Men det suget har lagt sig något. Dålig på ref när det gäller GS men det kommer ut några då och då som jag är sugen på.

Gällande Tudor inväntar jag nog en blå pelagos 39mm, eller en fxd kanske. Provade ju @Been fxd sist vi sågs och har inte riktigt kunnat släppa tanken på den. Hade tidigare ratat den pga storleken och spec men väl på armen var den grym.

Jag har exakt samma problem, skönt att höra att en halvlänk löste det! Jag såg att den är slut hos US då jag var sen på bollen, så nu väntar jag otåligt på att den ska komma in i lager igen 😬

Jag svarar mig själv 😅

Kollade status på halvlänken precis, och nu fanns den i lager 😃 Så beställning är lagd, nu är det bara att vänta 🥳

Det låter ju kanon, hur lång tid tog det för dig att få din? Jag håller tummarna för att jag har den innan julafton, då skulle jag vara nöjd ☺️
Nja, jag tror jag beställde den 25/11, sedan fick jag den igår, dock hade postnumret ändrats på vägen någonstans så det låg på posten i Sverige några extra dagar innan det kom till mig. Så innan jul kanske är optimistiskt men hoppas kan man ju alltid.

Tillbaka
Topp