• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den här ska få lite mer tid 2023
3224F67D-FC74-46EA-A873-CDEE6EABD05E.jpeg

Efter några dagar med FXD börjar jag bli nyfiken på vilka fler i tråden som har en och om de är uttagna i Sverige. Tilldelningen verkar ju ha varit blygsam så här långt.
Dessutom är jag nyfiken på vilka band ni provat på den och vad som fungerat bra. Jag har plockat fram några Nato och provat, men hittills tycker jag original-velcrot är snyggast.

85A6E205-CE47-4E88-8859-DE5C3E55DDE7.jpeg

Efter några dagar med FXD börjar jag bli nyfiken på vilka fler i tråden som har en och om de är uttagna i Sverige. Tilldelningen verkar ju ha varit blygsam så här långt.
Dessutom är jag nyfiken på vilka band ni provat på den och vad som fungerat bra. Jag har plockat fram några Nato och provat, men hittills tycker jag original-velcrot är snyggast.

FXD MN 21 uttagen december 2021 hos Svensk AD. Sägs att de ska få 1 ex per AD per år och sen finns ryktet att MN 23 blir sista utgåvan men det tvivlar jag nog på.

Kan rekommendera olivgröna band till, blir sjukt snyggt!

96ADFFE6-7061-4EB0-B946-B05FD7EC0C4A.jpeg

AA851164-C33F-4976-AEB0-92D64203F0C7.jpeg

Senast ändrad:

MN21 uttagen från Engströms i november 21 :)

Edit: jag har kört nästan uteslutande originalstrapsen hittills :)

CE75021D-9168-4B25-A787-7DF78BC5CF28.jpeg

Senast ändrad:

Hade en MN22 som var utplockad i Västerås dock såld till en forummedlem.

FXD MN 21 uttagen december 2021 hos Svensk AD. Sägs att de ska få 1 ex per AD per år och sen finns ryktet att MN 23 blir sista utgåvan men det tvivlar jag nog på.

Kan rekommendera olivgröna band till, blir sjukt snyggt!

96ADFFE6-7061-4EB0-B946-B05FD7EC0C4A.jpeg

AA851164-C33F-4976-AEB0-92D64203F0C7.jpeg

Angående ryktet om tilldelningen så nämnde Fredrik på Engströms för mig tidigare i år att de räknar med att bara bli tilldelade ett ex för hela 2022 också (vet inte om de fått någon efter det). 2021 fick de bara in det exet som hamnade hos mig.

Angående ryktet om tilldelningen så nämnde Fredrik på Engströms för mig tidigare i år att de räknar med att bara bli tilldelade ett ex för hela 2022 också (vet inte om de fått någon efter det). 2021 fick de bara in det exet som hamnade hos mig.
Var ju något liknande i Västerås dom sa att det bara var den jag köpte som skulle komma men tydligen dök det upp en till till @Hans B 1955

Tackar alla ödmjukast för tipsen. Jag tror nog att repan får bli kvar och representera julafton 2022. 😆
På en av mina Titan klockor som jag ägde runt 10 år (Oris TT1) så körde jag vanlig disksvamp, grova sidan.
Det tog bort det mesta i repväg och fräschade upp klockan vill jag minnas, men körde konsekvent med lågt tryck i samma riktning och hade inte bråttom.

Verkar ju inte stämma helt men tilldelningen verkar onekligen låg :)
Har fått berättat från AD att det är en per butik och år som kan förväntas (enl. Tudors kommunikation till AD). Har förstått att AD varit rätt irriterade eftersom man hunnit skriva upp rätt många innan man fick det beskedet. Tydligen är det så att de från franska marinen som beställer har förtur (även om det inte är en standard issue eller liknande).
@Hans B 1955 Nymans Västerås är väl den butiken I Sverige som har förtur iom Tudor corner därav lite extra tilldelning.

Har fått berättat från AD att det är en per butik och år som kan förväntas (enl. Tudors kommunikation till AD). Har förstått att AD varit rätt irriterade eftersom man hunnit skriva upp rätt många innan man fick det beskedet. Tydligen är det så att de från franska marinen som beställer har förtur (även om det inte är en standard issue eller liknande).
@Hans B 1955 Nymans Västerås är väl den butiken I Sverige som har förtur iom Tudor corner därav lite extra tilldelning.
Kan vara så men 2 eller 3 kockor på ett helt år är ju inte något att hänga i julgranen😁

Tillbaka
Topp