Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha..den lider vi nog många här av..Ja den är ju faktiskt riktigt bra! Och hade det inte varit för min flippar-ADHD så hade den fått stanna längreMen just nu står det mellan denna och min PRO, och i dagsläget är det Rangern som ligger pyrt till som sagt
![]()
FXD MN 21 uttagen december 2021 hos Svensk AD. Sägs att de ska få 1 ex per AD per år och sen finns ryktet att MN 23 blir sista utgåvan men det tvivlar jag nog på.Efter några dagar med FXD börjar jag bli nyfiken på vilka fler i tråden som har en och om de är uttagna i Sverige. Tilldelningen verkar ju ha varit blygsam så här långt.
Dessutom är jag nyfiken på vilka band ni provat på den och vad som fungerat bra. Jag har plockat fram några Nato och provat, men hittills tycker jag original-velcrot är snyggast.
![]()
Efter några dagar med FXD börjar jag bli nyfiken på vilka fler i tråden som har en och om de är uttagna i Sverige. Tilldelningen verkar ju ha varit blygsam så här långt.
Dessutom är jag nyfiken på vilka band ni provat på den och vad som fungerat bra. Jag har plockat fram några Nato och provat, men hittills tycker jag original-velcrot är snyggast.
![]()
Hade en MN22 som var utplockad i Västerås dock såld till en forummedlem.Efter några dagar med FXD börjar jag bli nyfiken på vilka fler i tråden som har en och om de är uttagna i Sverige. Tilldelningen verkar ju ha varit blygsam så här långt.
![]()
FXD MN 21 uttagen december 2021 hos Svensk AD. Sägs att de ska få 1 ex per AD per år och sen finns ryktet att MN 23 blir sista utgåvan men det tvivlar jag nog på.
Kan rekommendera olivgröna band till, blir sjukt snyggt!
![]()
![]()
Var ju något liknande i Västerås dom sa att det bara var den jag köpte som skulle komma men tydligen dök det upp en till till @Hans B 1955Angående ryktet om tilldelningen så nämnde Fredrik på Engströms för mig tidigare i år att de räknar med att bara bli tilldelade ett ex för hela 2022 också (vet inte om de fått någon efter det). 2021 fick de bara in det exet som hamnade hos mig.
Angående ryktet om tilldelningen så nämnde Fredrik på Engströms för mig tidigare i år att de räknar med att bara bli tilldelade ett ex för hela 2022 också (vet inte om de fått någon efter det). 2021 fick de bara in det exet som hamnade hos mig.
På en av mina Titan klockor som jag ägde runt 10 år (Oris TT1) så körde jag vanlig disksvamp, grova sidan.Tackar alla ödmjukast för tipsen. Jag tror nog att repan får bli kvar och representera julafton 2022.![]()
Jag har och den sitter som en dröm. Finns en inne på @Nymans Ur 1851 Västerås så hör av dig ifall du tar en trip ditBörjar få ett sug efter nya BB36 S&G med T-fit.
Är det någon mer än @Burnman som har provat en ?
Vet att han körde 39mm dock.
Har fått berättat från AD att det är en per butik och år som kan förväntas (enl. Tudors kommunikation till AD). Har förstått att AD varit rätt irriterade eftersom man hunnit skriva upp rätt många innan man fick det beskedet. Tydligen är det så att de från franska marinen som beställer har förtur (även om det inte är en standard issue eller liknande).Verkar ju inte stämma helt men tilldelningen verkar onekligen låg![]()
Finns väl 2 Niklas på @Nymans Ur 1851 Västerås har ju en också en själv har jag för mig.Jag har och den sitter som en dröm. Finns en inne på @Nymans Ur 1851 Västerås så hör av dig ifall du tar en trip dit![]()
Kan vara så men 2 eller 3 kockor på ett helt år är ju inte något att hänga i julgranenHar fått berättat från AD att det är en per butik och år som kan förväntas (enl. Tudors kommunikation till AD). Har förstått att AD varit rätt irriterade eftersom man hunnit skriva upp rätt många innan man fick det beskedet. Tydligen är det så att de från franska marinen som beställer har förtur (även om det inte är en standard issue eller liknande).
@Hans B 1955 Nymans Västerås är väl den butiken I Sverige som har förtur iom Tudor corner därav lite extra tilldelning.
Hörde mig för med Nymans tidigare idag och det stämmer bra att dom har en.Jag har och den sitter som en dröm. Finns en inne på @Nymans Ur 1851 Västerås så hör av dig ifall du tar en trip dit![]()
Aha då blir det Västerås i morgon för digHörde mig för med Nymans tidigare idag och det stämmer bra att dom har en.
Bra sugen är jag![]()
Inte imorrn men lär ske innan nyår om det ska rimma med klocklöftet 2023.Aha då blir det Västerås i morgon för dig![]()
Tror det börjar bli dags att slå vad om ngtInte imorrn men lär ske innan nyår om det ska rimma med klocklöftet 2023.
Men vi får se.
Plus kanske kommande prisökning 2023 på 9,5 procent som det pratas om lite överallt det är ju 5000 mer.Inte imorrn men lär ske innan nyår om det ska rimma med klocklöftet 2023.
Men vi får se.
Ja det är också en bra anledning.Plus kanske kommande prisökning 2023 på 9,5 procent som det pratas om lite överallt det är ju 5000 mer.
Tror vi kommer ha fullt upp med kommande betsTror det börjar bli dags att slå vad om ngt![]()
Tror att de enda siffrorna som kommit ut är väl från UK där de säger 9.5%. Hur det blir i Sverige återstår väl. Men det är ju knappast så att kronan är stark mot CHF och iom att det inte höjts under året så...Har vi kommit fram till hur det blir med prishöjningarna?