Om man går in på säljannonsen, scrolla längst ner till ”Likartade trådar”. Gissa vilken tråd som förelås
![Rolling on the floor laughing :rofl: 🤣](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f923.png)
![Rolling on the floor laughing :rofl: 🤣](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f923.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om man går in på säljannonsen, scrolla längst ner till ”Likartade trådar”. Gissa vilken tråd som förelås
Det är ju en heel vecka mellan de där annonserna
Grymt! Vilket år är den ifrån?
Jag minns inteGrymt! Vilket år är den ifrån?
9075 har dock bara 42h reserv.Ok, nu känns det som läget finns för Tudor att verkligen steppa upp 2023. Läser att Traska gör en flyer GMT med nya Miyota 9075 verket med måtten 38,5 mm/10 mm tjock. Slutsatsen är fullständigt uppenbar, Tudor ska genast klämma ur sig en BB58 GMT samt en omdesignad tunnare BB Pro, båda drivna av Miyota 9075.
Ge oss riktiga Tudor, som håller sig till sitt horologiska arv! Tudor med outhouse movements är sanningen. Tudor med outhouse movements är så som Tudor var tänkt att vara!
Äh, klockägare världen runt har har överlevt i decennier med reserv på 38-40h. Längre reserv är ju framförallt en utveckling de senaste 10-15 åren. Och när man sen gör en klocka som inte är så tjock och otymplig att man måste vila armen 60 timmar mellan gångerna man bär den så funkar det ju finfint.9075 har dock bara 42h reserv.
Jag vill inte ändra någonting med ProOk, nu känns det som läget finns för Tudor att verkligen steppa upp 2023. Läser att Traska gör en flyer GMT med nya Miyota 9075 verket med måtten 38,5 mm/10 mm tjock. Slutsatsen är fullständigt uppenbar, Tudor ska genast klämma ur sig en BB58 GMT samt en omdesignad tunnare BB Pro, båda drivna av Miyota 9075.
Ge oss riktiga Tudor, som håller sig till sitt horologiska arv! Tudor med outhouse movements är sanningen. Tudor med outhouse movements är så som Tudor var tänkt att vara!
Min gissning är att 2023 blir ett ganska ospännande Tudor-år ur lanserings-synvinkel. 2022 var en veritabel störtflod av kommersiella jättenyheter. Med det i tanke och en seg ekonomi som brukar dämpa nylanseringslusten så tror jag det blir lugnt. Uppgradering av nån serie (BB36 m. inhouse t.ex. ?) några line extensions och kanske ett PR/kuriosa släpp typ P01 för att hajpa lite,. Det är min gissning.Jag vill inte ändra någonting med Pro
Gissar att det är tack vare tjockleken som gör att den känns så välbalanserad på handleden.
BB58 som är betydligt mer slim sitter inte lika bekvämt på mig av någon anledning.
Smaksak det där givetvis men jag förstår att det verkar vara ett starkt önskemål från många att göra den tunnare.
Insikten för mig med Pro blev att tunnare inte nödvändigtvis behöver betyda att en klocka sitter mer bekvämt eller ser bättre ut på handleden.
Men annars så brukar jag föredra tunnare klockor.
Blir ett spännande 2023 och se vad Tudor hittar på
![]()
Jag tror och hoppas att 2023 kommer bli ett av dom bättre åren med släpp hittills om inte tom det bästaMin gissning är att 2023 blir ett ganska ospännande Tudor-år ur lanserings-synvinkel. 2022 var en veritabel störtflod av kommersiella jättenyheter. Med det i tanke och en seg ekonomi som brukar dämpa nylanseringslusten så tror jag det blir lugnt. Uppgradering av nån serie (BB36 m. inhouse t.ex. ?) några line extensions och kanske ett PR/kuriosa släpp typ P01 för att hajpa lite,. Det är min gissning.
Utöver det gissar jag att Tudors stora nyhet 2023 blir att i takt med att deras nya produktion sparkar igång och en lite dämpad efterfrågan så kommer deras återförsäljares montrar fyllas på med faktiska klockor som, hör och häpna, går att köpa där och då. En väl så dramatisk nyhet. Närmast chockerande.
Håller tummarna för att du har rätt. Eller inte kom jag på, behöver verkligen vila plånboken och prioritera annat (enligt min fru)Jag tror och hoppas att 2023 kommer bli ett av dom bättre åren med släpp hittills om inte tom det bästa![]()
Samma härHåller tummarna för att du har rätt. Eller inte kom jag på, behöver verkligen vila plånboken och prioritera annat (enligt min fru)
Nä nu får dom vila lite inga släpp överhuvudtaget.Samma här![]()
Äh sälj av din datejust bara så frigör du lite inför kommande släppNä nu får dom vila lite inga släpp överhuvudtaget.
Klockkontot måste fyllas på innan de får släppa något![]()
Om Tudor får igång produktionen och vill ta marknadsandelar är väl 2023 kanon? Lite grymma släpp och högre profil så kan man nog sno en del.Jag tror och hoppas att 2023 kommer bli ett av dom bättre åren med släpp hittills om inte tom det bästa![]()
Nä Chronon får nog lämna och kanske Hydronauten om @Limeee får som han villÄh sälj av din datejust bara så frigör du lite inför kommande släpp![]()
När du ändå är i farten kan du skicka iväg dolcevitan ocksåNä Chronon får nog lämna och kanske Hydronauten om @Limeee får som han vill![]()
Ring min fruNär du ändå är i farten kan du skicka iväg dolcevitan också![]()
Kolla med @Limeee han var väl lite sugen på en sån igen. Om han hunnit köpt någon är den väl till salu senare under veckanNä, nu börjar tristessen utan en Tudor att göra sig påminnd… Det är ingen som sitter på en BB58 Bronze och funderar på att sälja?
![]()
Intresse noterat, nu ska jag bara hugga en bronsare först. Har faktiskt hört av mig och lagt förstatjing på en, tredje gången gillt liksom
Intresse noterat, nu ska jag bara hugga en bronsare först. Har faktiskt hört av mig och lagt förstatjing på en, tredje gången gillt liksom
Hoppas nästan att han aldrig hör av sig, enklast så haha! Men bronsaren är helt klart min favorit av alla Tudors jag ägt![]()
Tudor gör bäst textilband på marknaden. Har inte hittat något i samma nivå någon annanstans.Natobandet till denna är nog det skönaste jag haft.
Hade inte testat deras natoband innan så är väldigt nöjd.
NI som testar flera av deras Nato, är det samma fina kvalite på alla deras egna?![]()