• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det exemplaret som fanns till mig hade en vridring som det kändes som det låg grus under. Hackig och trög som in i, bytte den direkt mot en i normalt skick. Det går säkert att be om kompensation, men det händer och det är ju knappast AD's fel. 🤷🏻‍♂️
Tänker mer på att det tar sådan lång tid. De sa att det skulle ta ca 2-4 veckor. Men men det är vad det är.

Det blev inte roligare än såhär - men jag är sjukt nöjd!

D99523AF-E34A-4CA4-9BA6-508D96047E0B.jpeg
Grattis till en grymt fin klocka, vridningen ser fantastisk ut.
Är vridringen borstad eller ser det bara så ut?

Tänker mer på att det tar sådan lång tid. De sa att det skulle ta ca 2-4 veckor. Men men det är vad det är.
Som jag förstod det i tråden på wus var det bristen på delar som var problemet med urverken. Det spekulerades även i att Tudor medvetet fortsatte att leverera klockor som inte genomgått en tillräcklig quality control. Men ditt problem känns ju som att det borde kunna lösas snabbare.

Vridringens borstning och skiftande mellan svart och "ghost" gör hela klockan imho. 🙂
Jag vet att en del klankade på att vridringen ger klockan en Seiko SPB14x vibe men helt ärligt vad är felet i det? Borstningen på vridringen på SPB är det bästa med den klockan också. Och av bilder att döma funkar det ännu bättre på en keramisk vridring (AD här nere i Malmö envisas med att inte ha nån P39 hemma när hag försöker spana in den).

Jag vet att en del klankade på att vridringen ger klockan en Seiko SPB14x vibe men helt ärligt vad är felet i det? Borstningen på vridringen på SPB är det bästa med den klockan också. Och av bilder att döma funkar det ännu bättre på en keramisk vridring (AD här nere i Malmö envisas med att inte ha nån P39 hemma när hag försöker spana in den).
Fördelen med att den är borstad är ju att den ger ett mindre glansigt intryck. Lunchade med en kollega igår vars sub skimmrade så man kunnat spegla sig i den. Vilket är den aspekten på Sub:en som jag gillar minst.

Fördelen med att den är borstad är ju att den ger ett mindre glansigt intryck. Lunchade med en kollega igår vars sub skimmrade så man kunnat spegla sig i den. Vilket är den aspekten på Sub:en som jag gillar minst.
Ja det är lite för o-tooligt för en Sub. Man behöver ju bara titta på Yachtmaster (eller P39) för att få ett hum om hur fantastiskt det skulle kunna vara om Rolex experimenterade med matta varianter av inlägg på Submarinern. Jag uppskattar att Tudor provar nytt och inte låser sig vid ett estetiskt uttryck.

Någons tudor (bb36 eller bb58 ) som glappar och klickar på de här viset ? Videon är på en rolex men är främst menad som demonstration.

Väntar på att klocksnack på Clubhouse skall starta kl 21.00
In och var med och surra lite.
Kolla in clubhousetråden här på KS

Följ länken för att komma in

A16C7E08-502B-45CE-B14A-732782933AF9.jpeg

Senast ändrad:
Som uppföljning på diskussionen om hur dåligt läderband passar på bb36. Slängde ihop ett fulbygge med ett band som legat och samlat damm. Bortsett från att jag inte hade någon vidare precision med kniven så blev det bra. Någon som vet om/vart det går att beställa sånna här specialband?
0F23E63D-DE5B-43A3-B418-73465F5FC87E.jpeg

Tillbaka
Topp