• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det handlar om rätt ha rätt substanser och man vill inte lägga en klocka i ketchup.,
Det bästa att använda är rengöring för tandproteser.. i know, låter skumt.
Men du köper det på apoteket för 60 spänn. Är som en brustablett. Ingen putsning eller liknande behövs.. bara lägga i klockan, vänta några minuter, ta upp och skölja av..
Det låter smidigt 👍

Var tyvärr inte jag som återställde patineringen, men finns flera metoder. T.ex. ketchupbad eller bad i citron och kolsyrad läsk😊
Förstår! Tänkte bara om herren avslöjade hur just han hade gjort. Själv har jag kört denture-tabletter som löses i vatten och haft klockan i det badet i en timme eller så. Fungerar bra men kan fortfarande finnas någon liten fläck patina kvar.

En bronsare som varit i mitt liv i 363 dagar.

Tog bilder från alla vinklar när jag fick den och sen i somras och kommer ta nya om 2 dagar. Den har definitivt fått patina
C610FBCD-7C51-464C-9E72-8510473CC4B6.jpeg

Tudor-torsdag. Alltså tidshållningen på den här är heeelt sjuk. -10s på en månad! Har aldrig haft en klocka som varit ens i närheten av det. Vore kul att höra om jag haft tur eller om ni som har en likadan klocka har lika imponerande tidshållning.
Är det Breitling B01 i klockan? Då håller ju urverket högre kvalitet än det som finns i Rolex Daytonan.

Jag har en och jag älskar den.
Enkel klocka som funkar på alla typer av band och länken med T-fit är ju guld att ha. Tycker storleken är spot on för min smak och uppskattar att hela klockan är borstad.
Gillar också att den är helborstad samt utan nitar på länken.
Har ej diggat den på bilder tidigare men efter att ha provat en hos AD så blev jag bra sugen ändå.
Hade även förväntat mig att den skulle se och kännas större ut på handleden än vad den faktiskt gjorde.
Gillar tavellayouten med den röda sekundvisaren.
Det enda som jag kan sakna är applicerade index för mer djup i tavlan.

Det är sant att tavlan blir lite "platt" med målade index. Dock tycker jag enkelheten i tavlan gör sig bra till hela fieldwatchstuket. Dock är jag inget riktigt fan av timvisaren,men jag köper arvet från gamla ranger.
Schysst klocka till vettigt pris som funkar vid de flesta tillfällen och gör inte bort sig oavsett vilka band man slänger på den i stort sett, vilket gör den väldigt mångsidig.
Gada material helt enkelt.
Känns som min kommer att vara med ett tag.

E5A1DF94-42BE-4282-BA9B-D63ED8C31556.jpeg
1D5BC61C-7F94-4BE9-9A27-BDF20A094773.jpeg

Hajk i alperna på morgondagens schema och 75090 får jobbet. Varför? För att den är tåligast och bäst lämpad för friluftsliv? Nä, men den är ju sjukt trevlig att bära 😊

Upphör förresten aldrig att förvånas över hur den blå tonen skiftar beroende på ljus. Här i lysrörsljus på tåget. Trevlig helg på er!

E5A1DF94-42BE-4282-BA9B-D63ED8C31556.jpeg
1D5BC61C-7F94-4BE9-9A27-BDF20A094773.jpeg

Hajk i alperna på morgondagens schema och 75090 får jobbet. Varför? För att den är tåligast och bäst lämpad för friluftsliv? Nä, men den är ju sjukt trevlig att bära 😊

Upphör förresten aldrig att förvånas över hur den blå tonen skiftar beroende på ljus. Här i lysrörsljus på tåget. Trevlig helg på er!
Svinfin!!

Tudor Pro Cycling exclusive. Dvs inte tillgänglig för allmänheten.
BFB1B507-7C4E-4530-B849-E51F4190B3C6.jpeg
9235D2E9-F47F-4C9C-BFD6-B387E68C15E5.jpeg
Attans den var fin!
Jag hoppades på just ett sånt här släpp. Cyklist som man är med 3xBMC i garaget och 3xTudor i lådan är det ett givet köp.
(Fast ännu roligare kanske en återuppväckt Fastrider i samarbete med BMC hade varit. 🤩)
Ge mig en nu. Och skicka gärna med en cykel också, det är dags att uppdatera landsvägscykeln…
https://www.instagram.com/p/CnZtlQrrgyt/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Senast ändrad:
Har blivit sugen på en Ranger den senaste tiden.
Är det någon här som köpt och som kan dela med sig av några intryck kring den ?
Jag trivs väldigt bra med min. Absolut den klocka som fått mest handledstid sedan inköp. Gillar enkelheten med den. En klocka rakt upp och ner liksom. Men med subtilt eleganta detaljer, som när ljuset faller rätt och blänket i visarna (men inte indexen!) lyser upp. Så enkelt och läckert. Eller den pyttelilla röda spetsen istället för något så vulgärt som en hel röd sekundvidare.
Skiftar hejvilt mellan den superfina länken och ett gummiband från Vanguard. Båda funkar lika bra.

Bilagor

• 5CF7A43C-7C46-4EA7-9381-2EA130B71F05.jpeg
    5CF7A43C-7C46-4EA7-9381-2EA130B71F05.jpeg
    743.5 KB · Visningar: 21
Jag trivs väldigt bra med min. Absolut den klocka som fått mest handledstid sedan inköp. Gillar enkelheten med den. En klocka rakt upp och ner liksom. Men med subtilt eleganta detaljer, som när ljuset faller rätt och blänket i visarna (men inte indexen!) lyser upp. Så enkelt och läckert. Eller den pyttelilla röda spetsen istället för något så vulgärt som en hel röd sekundvidare.
Skiftar hejvilt mellan den superfina länken och ett gummiband från Vanguard. Båda funkar lika bra.
Sån sjuk bild: om man zoomar in så ser det ut som du photoshoppat in klockan på armen

Sån sjuk bild: om man zoomar in så ser det ut som du photoshoppat in klockan på armen
Haha, jag ser vad du menar! Men den är helt äkta, promise. Om inte annat så för att hade jag photoshoppat den hade den sett bättre ut. ; )
Bjussar på en bild till för säkerhets skull.

Bilagor

• A1EC47D1-CAD5-4231-B082-E05B4DD851E8.jpeg
    A1EC47D1-CAD5-4231-B082-E05B4DD851E8.jpeg
    425.7 KB · Visningar: 13
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp