• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skulle någon här vara intresserad av en presidentlänk till BB Pro, från Unclestraps? Jag beställde ett jubbe men fick felaktigt en presidenlänk. Onkeln är en hejare på kundservice och löste det genom att bjuda på presidentlänken. Mitt syfte är inte att tjäna pengar på länken utan tanken är att sälja eller auktionera ut och ge pengarna till BCF. Vill bara först kolla om det finns intresse.

Det är en sådan som i länken, utan spännet, och den är alltså helt orörd. Passar tyvärr inte BB 58 utan endast (som jag förstår det) Pro. Har betalat prick 1 780 kr inkl tull/moms.

• Love
Reactions: 308
Ja den är fortfarande i kalsfint skick, tyvärr med återställd patina. Men det går ju rätt fort att få fram lite patina😊
Jag fattar inte hur ni fått tillbaka nyskicket. Min såg ut som en potta brunt och provade "alla" husmorstips.
Berätta gärna, för det blir säkert en brons igen.

Edit, såg att många frågor och svar kommit in......

89190 idag
EAE03D31-1CBE-46A8-9B85-E87C130C1725.jpeg

Har i stort sett använt den här hela tiden sedan jag hämtade ut den hos Nymans Ur i Västerås veckan före jul. Nu är det ju nytt år och jag antar att märkningen ändrats till 23.
Undrar hur många Tudor tillverkade under 2022, verkar som de flesta AD bara fått nåt enstaka exemplar? Nån som läst eller hört nåt om hur många som producerats?

BAE80CAB-F4DC-4205-8841-B65AFB99ECD3.jpeg

Har i stort sett använt den här hela tiden sedan jag hämtade ut den hos Nymans Ur i Västerås veckan före jul. Nu är det ju nytt år och jag antar att märkningen ändrats till 23.
Undrar hur många Tudor tillverkade under 2022, verkar som de flesta AD bara fått nåt enstaka exemplar? Nån som läst eller hört nåt om hur många som producerats?

BAE80CAB-F4DC-4205-8841-B65AFB99ECD3.jpeg
Verkar vara en väl bevarad hemlighet. Det är säkert ett fåtal till AD. Men verkar som att större delen av produktionen går till de som beställt inom/genom Franska marinen (inte att förväxlas med att det skulle vara en officiell klocka inom Marine Nationale).

Jag har inte haft en 36mm på över ett år och nu när jag har en igen så inser jag hur bra och skön den storleken egentligen är :)

IMG_1948.jpeg
Riktigt bra den där :)
Blir spännande att se om det kommer en uppdatering på BB36 i mars.
Håller tummarna för det och att den får
T-Fit, uppdaterat urverk, och liknande case som det är på S&G med dess boettsidor.
Sen vore det helt ok om dom väljer att skrota krontuben även om det ger en fulsnygg karaktär till klockan.

Riktigt bra den där :)
Blir spännande att se om det kommer en uppdatering på BB36 i mars.
Håller tummarna för det och att den får
T-Fit, uppdaterat urverk, och liknande case som det är på S&G med dess boettsidor.
Sen vore det helt ok om dom väljer att skrota krontuben även om det ger en fulsnygg karaktär till klockan.
Ja, den svarta tuben har jag inte riktigt förstått. Men den kanske är till för något speciellt? Jag får kolla i manualen 😅
Anågende verk vet jag inte om det behövs. Under dom snart tre veckorna jag har haft den så har den bara tappat ca 3 sekunder. Rätt så bra tycker jag :)
Men annars vet jag inte om det behövs så mycket för att tillfredsställa mig. Jag är rätt så nöjd me den här för tillfället. En quick adjust hade kanske varit trevligt dock :)

Tillbaka
Topp