• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

xelor2006

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Det var en Tudor torsdag med bra utsikt 😎
DE2F1295-3F36-42E8-92F3-3E0377522D7C.jpeg
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Nu är det inte så långt kvar innan Tudor släpper några nyheter . Blir det en blå 39 eller en grön kanske eller något annat kul, vi får se men får väl hållas med den här ännu några veckor🧐🧐
AD64408D-D31A-4F43-86F9-430D0030CAF2.jpeg
Ja det blir intressant att se vad som händer. Skulle tycka det vore skoj om de renodlar utbudet lite mer. En uppdaterad Advisor med inspiration from Milgauss skulle vara intressant.
Efter Pelagos 39 och Pro har jag landat i att en GMT i BB58 proportioner inte skulle vara så skoj. Hade varit trevligt om de lyckats banta ned tjockleken lite och behålla tooligheten lite. En GMT sprite model hade kunnat vara skoj.
 

Ulf A

Omega
Ibland ser man inte storheten i något förrän det är ”för sent”
North flag är ett sånt exempel i mitt fall. När den ingick i Tudors utbud tyckte jag verkligen den var: ”mjae, sådär”
Numer tycker jag verkligen den är helt outstanding. Har förvisso aldrig känt och klämt irl men på bild och videos är den verkligen spot on 👌🏻
Jag hade en och ångrar litet smått att jag sålde. Hade den varit litet tunnare så hade den fått stanna. Coolt med en Tudor som inte ser ut som en Black Bay.
 

Endusima

Cartier
2-Faktor
3 månader för att byta tavla 🙈
Ja ja kul att du fått tillbaka den iaf 👍
Den satt fast i tullen två veckor. Värre var det med min Cartier. Handlade också om tavelbyte (fläckar på en solarbeat), lämnade in den i september förra året och fick den i januari. Då var det ändå "snabbt" för dom beräknade att det skulle bli klart till slutet av mars....
 

Jesper

Cartier
2-Faktor
Den satt fast i tullen två veckor. Värre var det med min Cartier. Handlade också om tavelbyte (fläckar på en solarbeat), lämnade in den i september förra året och fick den i januari. Då var det ändå "snabbt" för dom beräknade att det skulle bli klart till slutet av mars....
Helt galet,klockbranschen 🙈
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
En intressant sant sak jag märkt är att trots att flertalet modeller nu har T-fit så är alla spännen olika (justeringsanordningen). Undrar hur man tänkt där. Kan omöjligt vara kostnadseffektivt🤔
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
En intressant sant sak jag märkt är att trots att flertalet modeller nu har T-fit så är alla spännen olika (justeringsanordningen). Undrar hur man tänkt där. Kan omöjligt vara kostnadseffektivt🤔
Hur menar du med att det finns olika T-fit lösningar? Även om den yttre delen av spännet är olika så är väl den mekaniska delen där själva justeringen sitter samma lösning? Känns som det bara är brons som avviker. Eller missar jag något?
 
Topp