Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Annan krona och grövre tänder på bezeln, t-fit.
Fortfarande oöverträffad som Tudors allra bästa klocka i nuvarande sortiment med det utförande som släpptes 2018. Har man mindre handleder så kan man gå på Tudors näst bästa klocka i nuvarande sortiment, BB58 svart.Håller med om att det inte var nåt jättespännande släpp, tyckte dock att den vita GMT var riktigt snygg. Synd att det är samma tråkiga proportioner bara…
![]()
![]()
Jo. Första gången jag provade BB36 och BB41 så tänkte jag en 39mm skulle vara helt perfekt. Nu kom den äntligen men det känns inte helt rätt.Missade helt att Black Bay fått tillökning med en 39a, men ser inte bezeln lite väl fet ut på den?
Skulle helt klart kunna tänka mig en 36 eller 39 med blå tavla.Bara jag som tycker Tudors släpp var grymma?!? Hade förvisso hoppats på Oyster till 39:an men jubilee får duga
Som @Limeee säger är det trist med proportionerna gällande gmt. Men färgen är ju helt
Och BB54 kommer bli en hit!!
Tycker att rosen på tavlan hade varit lite mer elegant. Sen gillar jag lösningen på t.ex. bb58 där skölden sluts när man stänger claspen.Synd att det inte finns en enda modell med oyster längre. Sen förstår jag inte varför man använder rosen på kronan men skölden på tavlan. Tudor skulle kunna vara så bra men tyvärr gör man samma misstag som Seiko gjort i långa år och går liksom inte hela vägen i detaljerna.
BB54 tyckte jag personligen var den mest intressanta, men inte tillräckligt för att sälja BB58 och köpa den istället.Bara jag som tycker Tudors släpp var grymma?!? Hade förvisso hoppats på Oyster till 39:an men jubilee får duga
Som @Limeee säger är det trist med proportionerna gällande gmt. Men färgen är ju helt
Och BB54 kommer bli en hit!!
Nej fan. Inte jag heller. Men ändå grymBB54 tyckte jag personligen var den mest intressanta, men inte tillräckligt för att sälja BB58 och köpa den istället.
Fasat underkanten a la GMT och Chrono ? dvs exakt samma case nu ?![]()
Har de äntligen gjort 41an tunnare eller är det en synvilla?
Ser man till prissättningen hos konkurrenter så är priset för tex BB54 relativt rimligt enligt mig.Vad tycker ni om nya priset på BB linjen. Den låg ju väldigt bra tidigare och rangern som har inhouse verk och t-fit lanserades ju till samma pris som gamla BB 36. För om jag fattat det rätt så har priset på bb36 gått upp typ 7000kr vilket känns lite i överkant.
Japp i juni och november dåBorgar för bättre släpp under året.![]()
Bb54 är absolut bra prissatt. Jag tänkte mest på BB31, 36, 39 och 41.Ser man till prissättningen hos konkurrenter så är priset för tex BB54 relativt rimligt enligt mig.
Precis så som jag kännerLite små trevlig släpp men inget som får mig att springa till AD.
Nu brukar Tudor's släpp alltid kännas bättre med klockan på handleden. Men kan inte säga att årets W&W släpp gav mycket känsla. Mest ett stort "MEH". Den nya blå nyansen på BB36 var väl det enda.Japp i juni och november då![]()