• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag har inga problem med nya kronan eller länken, klart förbättringar i mina ögon, men den nya svarta tavlan på BB36an var ingen höjdare.

A42FFC96-0EB2-485D-8362-6E27E4E6F909.jpeg

Som den Royal-fantast jag är så vattnas det väldigt väldigt mycket i munnen av denna. Laxfärgad. En sådan måste det bli!

Hm kanske inte så revolutionerande som det antyddes men jag antar att det inte är dåligt heller.

Bb54 tycker jag ser trevlig ut och vita markeringar på ringen har jag undrat över hur det skulle ha sett ut på 58:an några gånger. Känns spontant som det blir lite krock med vitt och gilt men det ser säkert bättre ut irl.

Jag ser fram emot att få tillfälle att testa den då dimensionerna låter bra på papperet för sådana som mig som är med i småarmsklubben.

Håller med om att det inte var nåt jättespännande släpp, tyckte dock att den vita GMT var riktigt snygg. Synd att det är samma tråkiga proportioner bara…
28A4B91A-0000-4C08-91B2-38B2051A968A.jpeg
87C08827-2013-4CE7-AB3C-5CFBF432145A.jpeg
Fortfarande oöverträffad som Tudors allra bästa klocka i nuvarande sortiment med det utförande som släpptes 2018. Har man mindre handleder så kan man gå på Tudors näst bästa klocka i nuvarande sortiment, BB58 svart.

Synd att det inte finns en enda modell med oyster längre. Sen förstår jag inte varför man använder rosen på kronan men skölden på tavlan. Tudor skulle kunna vara så bra men tyvärr gör man samma misstag som Seiko gjort i långa år och går liksom inte hela vägen i detaljerna.

Synd att det inte finns en enda modell med oyster längre. Sen förstår jag inte varför man använder rosen på kronan men skölden på tavlan. Tudor skulle kunna vara så bra men tyvärr gör man samma misstag som Seiko gjort i långa år och går liksom inte hela vägen i detaljerna.
Tycker att rosen på tavlan hade varit lite mer elegant. Sen gillar jag lösningen på t.ex. bb58 där skölden sluts när man stänger claspen.

Bara jag som tycker Tudors släpp var grymma?!? Hade förvisso hoppats på Oyster till 39:an men jubilee får duga 🤗
Som @Limeee säger är det trist med proportionerna gällande gmt. Men färgen är ju helt 👌🏻
Och BB54 kommer bli en hit!!
BB54 tyckte jag personligen var den mest intressanta, men inte tillräckligt för att sälja BB58 och köpa den istället.

Nya tudorgrejen 2023 ser ut att vara lollipop sekundvisare istället för snowflake. Vad tycker ni om det? Matchar index kan man tycka, missmatchar minutvisaren kan jag tycka

Vad tycker ni om nya priset på BB linjen. Den låg ju väldigt bra tidigare och rangern som har inhouse verk och t-fit lanserades ju till samma pris som gamla BB 36. För om jag fattat det rätt så har priset på bb36 gått upp typ 7000kr vilket känns lite i överkant.

Vad tycker ni om nya priset på BB linjen. Den låg ju väldigt bra tidigare och rangern som har inhouse verk och t-fit lanserades ju till samma pris som gamla BB 36. För om jag fattat det rätt så har priset på bb36 gått upp typ 7000kr vilket känns lite i överkant.
Ser man till prissättningen hos konkurrenter så är priset för tex BB54 relativt rimligt enligt mig.

Japp i juni och november då😁
Nu brukar Tudor's släpp alltid kännas bättre med klockan på handleden. Men kan inte säga att årets W&W släpp gav mycket känsla. Mest ett stort "MEH". Den nya blå nyansen på BB36 var väl det enda.
Kan gilla proportionerna på BB54, men behöver man verkligen en dress dykare till? Skulle vara roligt om man vid nästa släpp fortsätter satsa på Pelagos och lite mer robust design.

Tillbaka
Topp