Verkar sluppit det på vridringen iaf.Ja det är nog en diskret sunburst likt pelagos 39. Är nog inte så påtagligt men hade föredragit helt matt tavla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Verkar sluppit det på vridringen iaf.Ja det är nog en diskret sunburst likt pelagos 39. Är nog inte så påtagligt men hade föredragit helt matt tavla.
Var är denna bild ifrån? Här ser man ju klart och tydligt att det är sunburst, eller vad missar jag?
Intressant att black baby burgundy har ett nytt tunnare case. Blir kul att se hur den sitter på armen jämfört med original black bay.
Produktbild från Tudor. Men på andra produktbilder likt den Aurum postade ser man ingen sunburst.Var är denna bild ifrån? Här ser man ju klart och tydligt att det är sunburst, eller vad missar jag?
Det är fullständigt hål i huvudet av dem att köra skölden istället för rosen. Skölden ser ut som något ett UF-företag slängt ihop på tre minuter. Drömmen vore en BB54 med oysterlänk och roslogga.Synd att det inte finns en enda modell med oyster längre. Sen förstår jag inte varför man använder rosen på kronan men skölden på tavlan. Tudor skulle kunna vara så bra men tyvärr gör man samma misstag som Seiko gjort i långa år och går liksom inte hela vägen i detaljerna.
För en bredare kundkrets lär väl skölden tilltala mer. Rosen är nog mer för entusiasterDet är fullständigt hål i huvudet av dem att köra skölden istället för rosen. Skölden ser ut som något ett UF-företag slängt ihop på tre minuter. Drömmen vore en BB54 med oysterlänk och roslogga.
Varför tror du det? Tycker skölden känns extremt billig. Som att de satt sig ner för att göra en riktig logga, men inte hunnit klart, så det bara blev konturer. I samma klass som Glycines armanilogga.För en bredare kundkrets lär väl skölden tilltala mer. Rosen är nog mer för entusiaster
Rätt övertygad om att internationellt sett så ger rosen en mer feminin association. Och med tanke på att det knappast råder någon brist på kunder så gissar jag att de är nöjda med valet.Varför tror du det? Tycker skölden känns extremt billig. Som att de satt sig ner för att göra en riktig logga, men inte hunnit klart, så det bara blev konturer. I samma klass som Glycines armanilogga.
Baserat på skillnad i kron-kurs då till nu tror jag, hur stor var pris-ändring i CHF eller USD?Vad tycker ni om nya priset på BB linjen. Den låg ju väldigt bra tidigare och rangern som har inhouse verk och t-fit lanserades ju till samma pris som gamla BB 36. För om jag fattat det rätt så har priset på bb36 gått upp typ 7000kr vilket känns lite i överkant.
Är det matt lack på dem eller? Eller är den typ lätt blästrad efter borstning? Eller annan behandling efter eller före borstning. Något skiljer ju uppenbarligen från alla sunburst jag har tittat extra på.Produktbild från Tudor. Men på andra produktbilder likt den Aurum postade ser man ingen sunburst.
Var ju en gammal synd att gå över till skölden. 60-tal? Jag föredrar det dock.Varför tror du det? Tycker skölden känns extremt billig. Som att de satt sig ner för att göra en riktig logga, men inte hunnit klart, så det bara blev konturer. I samma klass som Glycines armanilogga.
Smaken är väl som baken! Jag tycker dom rättat till allt som var fel med BB36 Saknar dock också oyster och en svart tavla. Den blåa är riktigt vass dock. Riktigt sugen på den.BB54 var ju schysst även om jag tyckte de kunde gått ner ännu lite mer i storlek för att skapa lite större spann. BB36 känns ju lite grand some ett seriemord dock. Sämre tavlor, smileyn borta, ingen oyster (INGEN OYSTER??), lite för puttenuttig krona ger konstiga proportioner. Blir ju jävligt glad att man har en riktig BB36 iaf, tycker man helt tappade original-DNAt i denna uppdateringen. Synd på så rara ärtor.
Från sidan är caset mycket likt gamla Date+Date och Oyster Prince Jumbos - dvs förbannat bra
Ja riktigt synd med Oyster.Ok, nu har jag landat lite efter dagens släpp. Gillar flera av klockorna från Tudor. Dock lite besviken på uppgraderingen av BB linjen. Jag såg fram emot en 39:a med t-fit men hade helst sett den med oyster och int jubilee. Men jag ska absolut testa den hos ad och se om kärleken infinner sig.
Det jag funderar mest på nu dock efter dagens släpp är om 54:ans gummi passar rakt av på 58:an?!? Och givetvis om spännet till 54:a länken är direkt kompatibelt till 58:ans OG-länk?! Känner man Tudor rätt så gissningsvis inte. Men vem vet, plötsligt kanske det händer?!
Wtf Tänkte inte ens på priset! Men det är ju rätt saftigt kan jag faktiskt tycka sett till vad man får… Men vi får se hur känslan blir när man testar den på.Ja riktigt synd med Oyster.
Och som någon skrev, prisläget…från 30tkr för några månader sedan till 40. Vet inte om det landar, nytt verk till trots,
54ans case har andra dimensioner än 58an så ändlänkarna bör vara annorlunda och därmed inte passa.Det jag funderar mest på nu dock efter dagens släpp är om 54:ans gummi passar rakt av på 58:an?!? Och givetvis om spännet till 54:a länken är direkt kompatibelt till 58:ans OG-länk?! Känner man Tudor rätt så gissningsvis inte. Men vem vet, plötsligt kanske det händer?!
Kikar man på hur ljuset speglar sig i tavlan finns det inget som tyder på suburst.
Är inte den nya likadan som S&G du hade fast i stål? Eller är det ngt som skiljer åt mella S&G och nya varianten?Wtf Tänkte inte ens på priset! Men det är ju rätt saftigt kan jag faktiskt tycka sett till vad man får… Men vi får se hur känslan blir när man testar den på.
Tycker att 58an skulle haft silver tryck på insert också
Jag tycker den ju är snygg, särskilt på de handledsskott jag sett. Men är det bara jag som studsar på att det är en lite konstig kombo med gilt/guldfärgade index och sedan silver i vridringen?