• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ja det är nog en diskret sunburst likt pelagos 39. Är nog inte så påtagligt men hade föredragit helt matt tavla.
Screenshot_20230327-143346~2.png
Screenshot_20230327-143405~2.png
Verkar sluppit det på vridringen iaf.

Det var då en jäkla tur att det var GMT och inte Pro som fick vit tavla i dessa dyrtider. Och att inte cykel-versionen av Chronon släpptes till allmänheten. Bankkontot tackar.

Synd att det inte finns en enda modell med oyster längre. Sen förstår jag inte varför man använder rosen på kronan men skölden på tavlan. Tudor skulle kunna vara så bra men tyvärr gör man samma misstag som Seiko gjort i långa år och går liksom inte hela vägen i detaljerna.
Det är fullständigt hål i huvudet av dem att köra skölden istället för rosen. Skölden ser ut som något ett UF-företag slängt ihop på tre minuter. Drömmen vore en BB54 med oysterlänk och roslogga.

BB54 var ju schysst även om jag tyckte de kunde gått ner ännu lite mer i storlek för att skapa lite större spann. BB36 känns ju lite grand some ett seriemord dock. Sämre tavlor, smileyn borta, ingen oyster (INGEN OYSTER??), lite för puttenuttig krona ger konstiga proportioner. Blir ju jävligt glad att man har en riktig BB36 iaf, tycker man helt tappade original-DNAt i denna uppdateringen. Synd på så rara ärtor.

Varför tror du det? Tycker skölden känns extremt billig. Som att de satt sig ner för att göra en riktig logga, men inte hunnit klart, så det bara blev konturer. I samma klass som Glycines armanilogga.
Rätt övertygad om att internationellt sett så ger rosen en mer feminin association. Och med tanke på att det knappast råder någon brist på kunder så gissar jag att de är nöjda med valet.

Vad tycker ni om nya priset på BB linjen. Den låg ju väldigt bra tidigare och rangern som har inhouse verk och t-fit lanserades ju till samma pris som gamla BB 36. För om jag fattat det rätt så har priset på bb36 gått upp typ 7000kr vilket känns lite i överkant.
Baserat på skillnad i kron-kurs då till nu tror jag, hur stor var pris-ändring i CHF eller USD?

Hjälp hjälp efterfrågas: är det någon med en BB58 + Isofrane gummi som har testat kombinationen? Går det eller sitter stifthålen för nära handleden så klockan blir luftburen?

Produktbild från Tudor. Men på andra produktbilder likt den Aurum postade ser man ingen sunburst.
Screenshot_20230327-154357~2.png
Är det matt lack på dem eller? Eller är den typ lätt blästrad efter borstning? Eller annan behandling efter eller före borstning. Något skiljer ju uppenbarligen från alla sunburst jag har tittat extra på.

BB54 var ju schysst även om jag tyckte de kunde gått ner ännu lite mer i storlek för att skapa lite större spann. BB36 känns ju lite grand some ett seriemord dock. Sämre tavlor, smileyn borta, ingen oyster (INGEN OYSTER??), lite för puttenuttig krona ger konstiga proportioner. Blir ju jävligt glad att man har en riktig BB36 iaf, tycker man helt tappade original-DNAt i denna uppdateringen. Synd på så rara ärtor.
Smaken är väl som baken! Jag tycker dom rättat till allt som var fel med BB36 😂 Saknar dock också oyster och en svart tavla. Den blåa är riktigt vass dock. Riktigt sugen på den.

Ok, nu har jag landat lite efter dagens släpp. Gillar flera av klockorna från Tudor. Dock lite besviken på uppgraderingen av BB linjen. Jag såg fram emot en 39:a med t-fit men hade helst sett den med oyster och int jubilee. Men jag ska absolut testa den hos ad och se om kärleken infinner sig.

Det jag funderar mest på nu dock efter dagens släpp är om 54:ans gummi passar rakt av på 58:an?!? Och givetvis om spännet till 54:a länken är direkt kompatibelt till 58:ans OG-länk?! Känner man Tudor rätt så gissningsvis inte. Men vem vet, plötsligt kanske det händer?!

Ok, nu har jag landat lite efter dagens släpp. Gillar flera av klockorna från Tudor. Dock lite besviken på uppgraderingen av BB linjen. Jag såg fram emot en 39:a med t-fit men hade helst sett den med oyster och int jubilee. Men jag ska absolut testa den hos ad och se om kärleken infinner sig.

Det jag funderar mest på nu dock efter dagens släpp är om 54:ans gummi passar rakt av på 58:an?!? Och givetvis om spännet till 54:a länken är direkt kompatibelt till 58:ans OG-länk?! Känner man Tudor rätt så gissningsvis inte. Men vem vet, plötsligt kanske det händer?!
Ja riktigt synd med Oyster.

Och som någon skrev, prisläget…från 30tkr för några månader sedan till 40. Vet inte om det landar, nytt verk till trots,

Jag hade tänkt köpa en 36:a till tjejen, men dom tappade mig idag.

54ans case har andra dimensioner än 58an så ändlänkarna bör vara annorlunda och därmed inte passa.

Hade lite på känn eller i alla fall en önskan att släppa modeller med mer frihet vad gäller band.
Optimalt vore att köpa, säg en 54 på länk. Sen har du möjligheten att komplettera (viss rabatt) med valfria band som hör till modellen. Beställning går från AD till Tudor och sen skickas de antingen direkt hem eller till AD

Noterade först nu att snowflake sekundvisaren verkar borta på alla nya BB modeller? Exklusive GMT, men den har ju bara fått ny tavla

Kikar man på hur ljuset speglar sig i tavlan finns det inget som tyder på suburst.

Svårt att säga.

Nästan bara press material som delas trots mängden besökare. Där har du en riktig wristshot under artificiell belysning.

Screenshot_20230327_192135_Instagram.jpg

Har gått igenom bilder och video och får intrycket att samtliga releaser förutom opaline gmt'n har borstade tavlor.

Screenshot_20230327_191417_Instagram.jpg
Screenshot_20230327_191427_Instagram.jpg
Screenshot_20230327_191500_Instagram.jpg

Tråkigt att BB31/36/39/41 nu har borstad tavla och jubilee på samtliga varianter.

Visst är det sunburst även på senaste svarta S&G också? @Burnman

När den serien nu är mer dressig så har inte Tudor någon klockren go-to gada längre. Ranger är lite för toolig för att funka i dressigare sammanhang.

Tillbaka
Topp