• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Underbar läsning. Tack för delning🥷

Lite proffsbilder på några av mina Tudors tack @Nissestr för dom
15746074-6CA0-49DC-A01D-BF83CA5DE8E6.png
D76EE09C-32FC-45E6-A138-9ACDCE5C7578.png
Grymma bilder! Tjuvtestade din P39 i lördags och måste säga att den växer på mig! Inte omöjligt att jag ”måste ha” en sån så småningom🙂

Jonna gamla annonser, finns ju MASSVIS. Om du ska köpa nytt eller beg är ju ditt val. Alla prioriterar olika.
Ibland är du föör dryg😁 Varför kan han inte få rådfråga och resonera med likasinnade nördar? Klart att alla prioriterar olika & att valet är hans, men det innebär ju inte att man inte kan bolla med andra, en stor del av detta forumets charm.

PS. Jonna har inte alls MASSVIS med gamla annonser. Hon har inte en enda🤓

Rätta mig om jag har fel men man ska alltså betala 30k minst för en BB36 med Sellitaverk i?
Samma verk som sitter i min Sinn 556
Nja bb36 brukar väl starta strax norr om 20’ beggade om jag inte är helt ute och cyklar?

Traditionellt har det väl suttit ETA-verk i dem men jag ska inte ta gift på att det inte kan ha förekommit Sellita också. Det är i allt väsentligt samma sak så för min del är det egalt.

Edit: justfan de gjorde ju om den och började köra inhouse-verk i den nu, då lär väl priset för de gamla med uthus-verk ha hoppat upp nu förstås #logik

Hur länge fick ni eller har fått vänta för en P39? Trodde inte det skulle vara sådan här lång väntetid...

Hur länge fick ni eller har fått vänta för en P39? Trodde inte det skulle vara sådan här lång väntetid...
Kontaktade ad direkt vid lansering och fick då svaret att man inte kunde skriva upp på listan. Provade igen ca 1 månad senare och fick tillslut svaret att jag va uppskriven med en väntetid på ca 1-6 mån. Sen tog det 48 dagar innan jag kunde hämta ut den.

så:
77 dagar efter första kontakt
48 dagar efter bekräftelse av köplats

Kontaktade ad direkt vid lansering och fick då svaret att man inte kunde skriva upp på listan. Provade igen ca 1 månad senare och fick tillslut svaret att jag va uppskriven med en väntetid på ca 1-6 mån. Sen tog det 48 dagar innan jag kunde hämta ut den.

så:
77 dagar efter första kontakt
48 dagar efter bekräftelse av köplats
Engströms i Jönköping har hemma för omgående leverans.
(Detta var i början av veckan)
Jag fick vänta 10 veckor. Kontaktade AD vid lanseringen och blev uppskriven på lista.
Jaha! Nu är jag osäker när jag skrev upp mig på listan för P39 men har inte hört något om den, eller BB Pro hellre...
Tror jag stått på BB pro listan sedan i höst och P39 sen 3-4v efter lansering.

Tycker det har gått oerhört segt dessutom sa ADn jag skulle ha lite mer prio då jag är tidigare kund, däremot måste jag säga att jag enbart har köpt 1 klocka och detta blir i så fall min andra.

Jaha! Nu är jag osäker när jag skrev upp mig på listan för P39 men har inte hört något om den, eller BB Pro hellre...
Tror jag stått på BB pro listan sedan i höst och P39 sen 3-4v efter lansering.

Tycker det har gått oerhört segt dessutom sa ADn jag skulle ha lite mer prio då jag är tidigare kund, däremot måste jag säga att jag enbart har köpt 1 klocka och detta blir i så fall min andra.
ett tips kan vara att i lagom mängd (inte för ofta) skicka en vänlig frågan om det finns något nytt estimat. Oklart om det har något påverkan men kanske att AD upplever dig som en köpare som verkligen väntar och köper köpa när tillfälle ges.

ett tips kan vara att i lagom mängd (inte för ofta) skicka en vänlig frågan om det finns något nytt estimat. Oklart om det har något påverkan men kanske att AD upplever dig som en köpare som verkligen väntar och köper köpa när tillfälle ges.
Ja jag tänkte faktiskt slå en signal/maila idag. Däremot blir jag lite avtänd nu när man måste vänta på dessa släpp... Min BB GMT fick jag direkt.

Ja jag tänkte faktiskt slå en signal/maila idag. Däremot blir jag lite avtänd nu när man måste vänta på dessa släpp... Min BB GMT fick jag direkt.
Nu har jag snackat med dem men tyvärr inge klokare... Däremot hade jag glömt att flytta mig från listan på BB pro till P39an hos en AD...
Den är också flyttad nu så hoppas med lite tur att jag får tilldelning snart (plånboken önskar annat dock).

Snackade precis med Krons i Sthlm.
Ställde mig i kön på BB54 o en annan modell.

Störst intresse i år är black bay 54, mer än rolex modellerna enligt henne.
Folk har väl gett upp kölistor på rolex eftersom kötiden är så lång😂

Dem goda nyheterna är att de får in black bay 54 under April som visningsex.. den som har vägarna förbi snart lär kunna klämma på den

IMG_20230403_132218.jpg

Till er andra som har Ranger-länken på BB58, har ni sålt originallänken? Jag funderar själv på att sälja originalet, men undrar vad jag ska göra när det är dags för service. Skicka in med Ranger-länken eller ingen länk alls?
Sätt på ett läderband/natoband när du skickar iväg den på service. Tudor kan omöjligt klaga på att du inte använder deras länk

Tillbaka
Topp