• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lollipop redo för TudorTorsdag och halvdag imorgon🍭
BF61B298-8CC3-4898-84A8-38FE2F1D9338.jpeg

Tänkte på just denna punkten också, och förmodligen därför vi inte kommer se T-fit på gummit för Pelagosen, men kan säga jag hade betalat extra för just det. :(
Upplever iof att gummit är bättre än länken och t-fit claspen till pelagosen. Visst är t-fit bekvämt stundtals men kan uppleva att mycket vikt fästs vid just den funktionen.

Om man ska jämföra spänne med spänne så upplever jag minst samma komfort med mikrolänken på min Explorer. Ofta på Pelagosens t-fit pendlar jag mest mellan två olika lägen. Och på gummibandet är distansen mellan hålen ganska jämförbara.

Personligen skulle poängen och charmen försvinna om man gjorde den till mer av en dress-dykare. Ifall det är det man är ute efter finns just BB54:an. Bättre imho att låta Pelagos linjen vara en ”riktig” tool watch. 🙂

Hade den kommit så från början hade den fått sitta kvar på armen när jag gick ut från Krons 2020. Planen var ju sådan. Men jag gick därifrån med en blå Pelagos istället. Fakenitarna är en så hård dealbreaker för mig.
Jag föredrar själv länk utan fejknitar men inte såpass att det blir en dealbreaker.
Nu finns ju som tur är ett alternativ till BB58 och dessutom får man nya låset med mikrojustering :)

ECBBBCCE-64CA-46EC-B99C-7A160F82C15C.jpeg

Den här har suttit på handleden nästan en vecka och kommer bli kvar ett tag, riktigt kul klocka som gett mersmak på Tudor. 😀 Hur många P01 fans har vi i tråden?!
🙋‍♂️ Den är stenhård den klockan! Tyvärr för stor för en annan… Jag tror den kommer bli ett framtida samlarobjekt 🤩 Kul att se, tråden har en P01-skuld när det kommer till bilder så ös på framöver 😃

Tillbaka
Topp