• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dvs. det passar inte om man inte har ändlänkarna från bb58 kvar. Låter dyrt.
Frågan är dock (som bl.a. @Burnman funderat på) är ifall enbart spännet passar? Vet dock inte om Tudor säljer spännen löst eller om man måste köpa en hel länk 🤔
Samtidigt så har väl en majoritet av BB58 ägare orginallänk med ändlänkar kvar. Kostnaden för att köpa en extra länk är väl densamma?

Glad påsk Tudors! 🐣
C110ACF4-19DD-4F9F-86FB-5BC444CA36B8.jpeg

Tja blixten! Den där postade jag ju igår liksom 😉
Dvs. det passar inte om man inte har ändlänkarna från bb58 kvar. Låter dyrt.
Frågan är dock (som bl.a. @Burnman funderat på) är ifall enbart spännet passar? Vet dock inte om Tudor säljer spännen löst eller om man måste köpa en hel länk 🤔
Förmodligen inte initialt. Men säkert någon mindre ”skitnödig” AD som globalt kan lösa det om ett tag?! Precis som en del som inte äger en ranger kunnat köpa länken. Åtminstone hoppas jag det. Tiden får utvisa.

Btw, någon från tråden här som var på Star Wars in concert idag på Stockholm waterfront?? Jag och frugan var där med grabben. Och i pausen när jag precis urinerat stod det en snubbe med typ beige jacka/rock och en grå tudorkeps i kön till pissoaren. Tänkte glida fram och fråga om han var KS;are men grabben stressade på sen kan det bli lite fel att gå upp till främmande män som i princip står med sin penis i hand. Men det kändes som en ks:are med den kepsen, som för övrigt var jävligt snygg. Kepsen alltså, inte ägaren eller hans penis. Eller det kanske de var. Kollade inte in något av det nämnvärt. Bara kepsen

Tja blixten! Den där postade jag ju igår liksom 😉

Förmodligen inte initialt. Men säkert någon mindre ”skitnödig” AD som globalt kan lösa det om ett tag?! Precis som en del som inte äger en ranger kunnat köpa länken. Åtminstone hoppas jag det. Tiden får utvisa.

Btw, någon från tråden här som var på Star Wars in concert idag på Stockholm waterfront?? Jag och frugan var där med grabben. Och i pausen när jag precis urinerat stod det en snubbe med typ beige jacka/rock och en grå tudorkeps i kön till pissoaren. Tänkte glida fram och fråga om han var KS;are men grabben stressade på sen kan det bli lite fel att gå upp till främmande män som i princip står med sin penis i hand. Men det kändes som en ks:are med den kepsen, som för övrigt var jävligt snygg. Kepsen alltså, inte ägaren eller hans penis. Eller det kanske de var. Kollade inte in något av det nämnvärt. Bara kepsen
Detta var första gången jag verkligen saknade 😂😂😂🤣😂🤣

2025 när P39 finns i blått också och BB54 finns i 1-2 ytterligare färgalternativ så har nog fan Tudor den perfekta uppsättningen dykare så att ingen egentligen behöver titta åt nåt annat märke.
(förutom de som ogillar snowflake och fejknitar förstås, men Tudor skulle kanske kunna göra BB54 med lollipop-timme och erbjuda slät länk som option)

Sett en del som kör Tudors clasp på Forstner jubilee model J men jag är lite nyfiken om det funkar att installera claspen på deras oyster också, dvs model O. Någon som provat? Gäller BB58.

Såg också denna på insta. Gillar tabeller:
BD1DC00A-0362-4FC1-A24B-0BA28C17A617.jpeg

B380198B-B7C2-41A6-B555-8AA98E738B49.png

Och bilder från video Cosmo postade:

BA3ECF40-853B-4796-8322-12E788D763CD.png

11BC6B21-CE39-47D8-972C-C1F86E45C8F6.png

8B7D4A65-E802-46A5-9AD9-D292E2D0A218.png

Case och t-fit ger pluspoäng. Detaljerna på klockan minus. För avskalat, jag har alltid gillat markeringar på bazeln, speciellt den röda triangeln.
Har mer och mer landat i precis detta med. Var väldigt hypad och nyfiken på 54:an i början men har mer och mer fått insikten att man kanske inte gör skiftet från 58:an ändå. Det är väldigt lite som kommer vara avgörande iallafall och jag kommer inte vara säker förrän jag testat den. Kanske givet det men detta är iaf känslan hos mig just nu 😊

För min del så kommer irl upplevelsen att bli helt avgörande med 54an.
Så många gånger som jag har sett en klocka på bild och sen blivit besviken när jag väl har fått möjlighet att prova den.
Likadant åt andra hållet när en dinka inte alls har lockat på bild men som sen har överraskat på handleden.
Tudor Pro är ett sådant exempel.
För min del så är jag bra nyfiken på både 54 samt nya BB36,39 med blå tavla.

Så många gånger som jag har sett en klocka på bild och sen blivit besviken när jag väl har fått möjlighet att prova den.
Likadant åt andra hållet när en dinka inte alls har lockat på bild men som sen har överraskat på handleden.
Så är det alltid man måste kolla i verkligheten innan jag bestämmer mig som det ser ut nu hoppar jag hela nysläppet men kan ju ändra mig när jag ser dem i verkligheten.

Jag har varit snabb att dömma Tudor men när den väl suttit på handleden har den varit riktigt bra. Senast var det P39 som var like trist på bild som på i butik. Men efter ett par månader med den är den riktigt bra. Så bra att jag även skippade FXD till förmån för den (även om FXD designen tilltalar mer så är komforten [för mig] bättre med P39).

Case och t-fit ger pluspoäng. Detaljerna på klockan minus. För avskalat, jag har alltid gillat markeringar på bazeln, speciellt den röda triangeln.
Jag tycker att den är väldigt snygg nu när jag sett den live. Men för mig är det tvärtom, gillar det renare uttrycket utan markeringarna. Och det tunnare caset är fint, men den är verkligen ganska liten. Jag skulle nog inte trivas med det, inte på en dykare, den närmar sig dressklockor för mycket med sin nätta storlek och gulddetaljerna.

Jag tycker att den är väldigt snygg nu när jag sett den live. Men för mig är det tvärtom, gillar det renare uttrycket utan markeringarna. Och det tunnare caset är fint, men den är verkligen ganska liten. Jag skulle nog inte trivas med det, inte på en dykare, den närmar sig dressklockor för mycket med sin nätta storlek och gulddetaljerna.
Ja, hoppas den finns att prova snart även i Sverige. Ändå bra av Tudor att kunna sälja ex när den släpps. För många märken levererar inte på ett bra tag. Tror bara Breitling slår Tudor just nu av Schweiz:arna när det kommer till leverans efter släpp. Sedan är det segt att Sverige får dålig tilldelning. Men det är en annan fråga som borde kunna fixas till.

Tillbaka
Topp