• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

47062988-F2FB-49DF-B72B-1E62AA5D4BC8.jpeg

Bukowskis, en 21:a
Kul för köparen av Nyamans versionen att få den med namnet på köparen graverat....... där kan man snacka proveniens..... 😂

Upplever iof att gummit är bättre än länken och t-fit claspen till pelagosen. Visst är t-fit bekvämt stundtals men kan uppleva att mycket vikt fästs vid just den funktionen.

Om man ska jämföra spänne med spänne så upplever jag minst samma komfort med mikrolänken på min Explorer. Ofta på Pelagosens t-fit pendlar jag mest mellan två olika lägen. Och på gummibandet är distansen mellan hålen ganska jämförbara.

Personligen skulle poängen och charmen försvinna om man gjorde den till mer av en dress-dykare. Ifall det är det man är ute efter finns just BB54:an. Bättre imho att låta Pelagos linjen vara en ”riktig” tool watch. 🙂
Förstår absolut din synpunkt och håller med dig på många sätt. Detta var enbart lite ett önsketänk från mig och önsketänkandet är ju inte alltid realistiskt :D
Får hoppas någon på Tudor känner samma men högst tveksamt haha. Glad påsk!

Upplever iof att gummit är bättre än länken och t-fit claspen till pelagosen. Visst är t-fit bekvämt stundtals men kan uppleva att mycket vikt fästs vid just den funktionen.

Om man ska jämföra spänne med spänne så upplever jag minst samma komfort med mikrolänken på min Explorer. Ofta på Pelagosens t-fit pendlar jag mest mellan två olika lägen. Och på gummibandet är distansen mellan hålen ganska jämförbara.

Personligen skulle poängen och charmen försvinna om man gjorde den till mer av en dress-dykare. Ifall det är det man är ute efter finns just BB54:an. Bättre imho att låta Pelagos linjen vara en ”riktig” tool watch. 🙂
Håller med om att det är kul att pelagos får vara den riktiga tool-klockan.

Men jag kan samtidigt inte låta bli att fantisera om ett riktigt lyxigt "dress-gummi" att variera med. Något oysterflexliknande vore mumma, och gärna då med ett lite mindre lås än det biffiga som sitter på länken. P39:an må vara toolig, men tål absolut att "kläs upp" till rivieradykare! Vad kan nya yachtmaster Ti ha för bandbredd, tro...

3min 57sek in väcker det lite hopp. 54:ans länk är kompatibel med 58:an. Den stora frågan nu är om det skulle funka att bara addera 54:ans spänne på bef länk?! Borde imho inte vara omöjligt. @rambo_amadeus får inte killgissa här som han gjorde förra helgen när han gav flera anledningar till varför 54:a länk inte skulle passa till 58:a case 😉 Men jag tror fan det kan gå. Frågan är bara när, och hur, man kan köpa ett spänne från AD

Tillbaka
Topp