• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ja hur är det med det! Kan man gå in på typ Nymans el. liknade och köpa en ny Tudor expempevis GMT eller är det som Rolex väntetid?

Mvh

Beror på modell. En GMT kan du nog köpa direkt på måmga ställen, om du däremot vill ha en Pelagos FXD så är det Rolex-kö😅 Men det är väl en av få som väntetiden är väldigt lång på.
Okej tack, för snabbt svar! För egen del tycker jag den nya med vit urtavla är riktigt snygg. En annan fråga är ju om dom svenska AD:s kan få fram dom eller om dom bara får tag på ett visst antal.

Okej tack, för snabbt svar! För egen del tycker jag den nya med vit urtavla är riktigt snygg. En annan fråga är ju om dom svenska AD:s kan få fram dom eller om dom bara får tag på ett visst antal.
Just den vita som är en nyhet kan det väl ta ett litet tag att få, men tror inte det kommer vara någon jättelång kötid🙂 Känns som att den inte är den mest populära av nyheterna när det bara är en ny tavelfärg och inga andra uppdateringar. Men den är skitsnygg tycker jag👌
De lär väl börja trilla in hos AD inom kort, så in och anmäl intresse aå lär du få en så småningom!

Just den vita som är en nyhet kan det väl ta ett litet tag att få, men tror inte det kommer vara någon jättelång kötid🙂 Känns som att den inte är den mest populära av nyheterna när det bara är en ny tavelfärg och inga andra uppdateringar. Men den är skitsnygg tycker jag👌
De lär väl börja trilla in hos AD inom kort, så in och anmäl intresse aå lär du få en så småningom!
Förresten är det någon prutmån på tudor? Har bara ett dyrare Omegaköp att jämföra med och då var det inga problem att sänka priset.

Förresten är det någon prutmån på tudor? Har bara ett dyrare Omegaköp att jämföra med och då var det inga problem att sänka priset.
Det skadar inte att testa, men lär vara svårt på någon av de populära modellerna som säljer ändå. Är väl Tudor Royal eller andra mindre populära som det kan finnas prutmån på.

Ja hur är det med det! Kan man gå in på typ Nymans el. liknade och köpa en ny Tudor expempevis GMT eller är det som Rolex väntetid?

Mvh
GMT kan du utan problem köpa direkt. Den vita fanns på Krons idag. Vet inte om det var test ex eller om den gick att köpa direkt. Men de två andra lär det inte vara några problem med. Men även Chrono finns inne om du vill köpa.

På nya modeller eller med kö kan det bli svårt att pruta.
Som @limee säger beror kötiden på modell. Typ FXD, BB58,54 och P39 är det nog viss kö på och ingen prutmån.

Lägger upp bilder från idag. Lika men ändå olika. Främst i tjocklek. Finfin hjälp och service hos Krons.

157AB17D-3C87-4E06-BD40-4EBF9E71ABFE.jpeg

969C4679-C449-47B5-8893-85C5B511C462.jpeg

96FAF37C-49E6-4D70-A225-E37D4CE04236.jpeg

FC839336-3477-43FF-918F-366F752B21A5.jpeg

FF263B56-4F33-4C43-BDF1-5BE0F0AFF615.jpeg

Jag ska ju erkänna att jag inte alls förstår GMTn med den bleka vita jättetavlan (tycker Tudor generellt har det svårt med vita/ljusa tavlor) men annars ruskigt solida släpp från Tudor. Känns som man kommer andas helt nytt liv i den ursprungliga 41mm BlackBay-serien som annars känts insomnande.
Man måste titta bakåt, som så mycket annat med Tudor. Såväl den vittavlade GMTn som tidigare släppta P01 är en form av kvitton på modeller det spekulerats mycket kring under många år; vittavlad Rolex 6542 samt Rolex 1690.

Med det sagt saknas alltså en vit Ranger från Tudor…

Hej!

Finns det något ställe man får tag på en ny BB58 idag utan flera månaders väntetid? Någon butik som säljer den? Bor själv i en småstad med noll utbud.

Mvh Niklas

Mvh
BB58 är det väl inte någon större kötid på nu för tiden. Blå är väl tillgänglig ofta och svart börjar väl vara tillgänglig också. Detta är min egen upplevelse från förra året. Kolla med Nymans i Västerås. Har väl bra tilldelning av Tudor.

Fan.. nu blev jag sugen på en Tudor igen! 😁 Lite färg vore trevligt.. typ blått.

BB58 är det väl inte någon större kötid på nu för tiden. Blå är väl tillgänglig ofta och svart börjar väl vara tillgänglig också. Detta är min egen upplevelse från förra året. Kolla med Nymans i Västerås. Har väl bra tilldelning av Tudor.

Fan.. nu blev jag sugen på en Tudor igen! 😁 Lite färg vore trevligt.. typ blått.
Skönt om det börjar fyllas på med Tudor hos svenska ADs. Jag är just nu på semester i Seoul, Sydkorea och här verkar tilldelningen av klockor onekligen vara en annan. Bland butikerna i lyxshoppingcentret Shinsegae såg jag en Pelagos FXD i Tudorbutiken (samt hela övriga sortimentet, verkade det som). I Omegabutiken låg en grön SMP framme. I Rolex skyltfönster fanns Subbar och GMTs, men på någon stod det ”For display only” (även här alltså…).

Fick ju ganska nyligen erbjudande om en 58:a svart, har för mig att jag väntade 3 månader (Bergströms gbg). Blåa var kortare kötid.

Skönt om det börjar fyllas på med Tudor hos svenska ADs. Jag är just nu på semester i Seoul, Sydkorea och här verkar tilldelningen av klockor onekligen vara en annan. Bland butikerna i lyxshoppingcentret Shinsegae såg jag en Pelagos FXD i Tudorbutiken (samt hela övriga sortimentet, verkade det som). I Omegabutiken låg en grön SMP framme. I Rolex skyltfönster fanns Subbar och GMTs, men på någon stod det ”For display only” (även här alltså…).
Härligt med Seoul. Testa gärna och se om du får köpa en FXD. Den går inte att få tag på i Sverige. Köat 1,5år och inget händer.

Var precis inne på Hours på Emporia i Malmö.
Blå bb58, Chrono, Ranger med flera finns inne. Bara de nyaste och hetaste modellerna du inte kan köpa direkt

Man måste titta bakåt, som så mycket annat med Tudor. Såväl den vittavlade GMTn som tidigare släppta P01 är en form av kvitton på modeller det spekulerats mycket kring under många år; vittavlad Rolex 6542 samt Rolex 1690.

Med det sagt saknas alltså en vit Ranger från Tudor…
Jo jag känner till historien och varför man gör en vit, jag tycker bara det är risigt genomfört.

Var där i Seoul i Februari och var in i Tudorbutiken i The Hyundai. Frågade om FXD och dom hävdade att dom inte sålt eller fått in någon då pelagos serien inte var populär i Korea och den inte var värd besväret.

Kändes som ett konstigt uttalande redan då….

Hej!

Finns det något ställe man får tag på en ny BB58 idag utan flera månaders väntetid? Någon butik som säljer den? Bor själv i en småstad med noll utbud.

Mvh Niklas
Hej!

Mvh Niklas
Hejsan Niklas!

Jag hade turen att gå förbi nymans i Västerås idag och kunde köpa en svart BB58. Påpekades att det var första gången på länge dom hade suttit ut någon i skyltfönstret, kul när det kändes lite mer som förr i tiden🙏🏽

Tillbaka
Topp