• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det går att lösa det mesta med minimal väntetid och vänder man sig utanför Sverige är det nästan inga problem. Om någon behöver hjälp så dra ett DM. (Och att tro att man "bygger relation" på att köpa en klocka med kölista på är nog att hoppas på för mycket)

Någon som vet om det är kötid på BB58 fortfarande eller om dom finns tillgängliga i butik?

Just kidding! 💣😶‍🌫️

DSC09532.jpg

En Ranger för topic.

Hur noga följer du den här tråden?? Tror jag skrivit varje gång jag varit på @Nymans Ur 1851 Västerås att de haft en blå 58:a med länk att sälja på dagen. Har du öht hört av dig till dem? Och det är nog garanterat mindre än 9 månader sedan jag sist skrev här att de hade en sån inne
Fanns en blå BB58 inne på nymans Västerås igår. 👍🏽
Ring Niklas eller Robin på @Nymans Ur 1851 Västerås så löser de nog detta åt dig precis som flera andra i tråden säger.
Tack för tipsen men skrev inlägget mest för skojskull då jag vet att klockan är lättillgänglig och vart så ett bra tag. Åh nej, är inte ute att bygga "nån relation" med AD. Tycker mest det är intressant att se hur nonchalanta AD:s kunnat vara, men är nog andra tider för de på gång.

Köpte förresten en blå certina Certina action diver 38mm med aluminium vridring för ca 7 k och den släckte faktiskt det värsta suget efter en blå bb 58 👍

Någon som bytt från Pelagos 42 till Pelagos 39? Värt det eller blir det bara samma?

Gillar den jag har men hade velat använda lite NATO ibland men tycker 42an är lite för tung för det.

Läste lite tidigare i tråden att det diskuterades eventuella kölistor på vissa modeller. Själv har jag väntat ganska exakt 9 månader på en blå Tudor bb58 från Krons. Har skrivit och frågat hur det går och då svarade dem att de hör av sig så fort den kommer in! Köpt en ny Panna av dem tidigare men icke så prioriterad kund ändå antar jag haha 😢 😅
I Norge har alla den blå på lager. Ca 3-6 månader på svart fortfarande.

Ja, det fattar vi. Men varför förklarar du inte varför du ställer en sån fråga då.. Det får du ju förklara om du ska ställa en sån fråga öppet i forumet,
4 inlägg senare kom förklaringen om varför frågan ställdes. Hade kunnat nämnts i första inlägget men skönt att vi kom i mål.
Ger det 4/5 ⭐⭐⭐⭐
Vilket käbbel utan att ens svara på ursprungsfrågan. Det är ett diskussionsforum, man behöver inte förklara varför man frågar något.

Tonen var så hemsk att man var tvungen att gå på personangrepp, sicket trams. Är insert original eller inte? @apelsin.med.urverk

Vilket käbbel utan att ens svara på ursprungsfrågan. Det är ett diskussionsforum, man behöver inte förklara varför man frågar något.

Tonen var så hemsk att man var tvungen att gå på personangrepp, sicket trams. Är insert original eller inte? @apelsin.med.urverk
Hade uppskattat att få frågan i pm om det gäller sånt här, men det är möjligt att insert är utbytt vid något tillfälle. Har ingen kännedom om det, och står inte heller i värderingsintyget. Kan kolla med föregående ägare om han har koll på det. 👍🏻

Det här har varit utagerat sen i lördags. 4 dagar sen..

Det är ett diskussionsforum men man behöver inte förklara varför man frågar något, där faller ju din åsikt om att det är ett diskussionsforum. Givetvis bör man kunna fråga varför man frågar något, särskilt när frågan ställdes som den gjorde. Och sådana frågor bör med respekt ställas direkt i PM, precis som @apelsin.med.urverk själv yttrar. Respekt och tillförlitlighet till en engagerad medlem.

Att skriva att någon beter sig drygt när denne beter sig drygt, jag har sett värre personangrepp.

Släpper vi detta & inser att det är en ny vecka:)

Det här har varit utagerat sen i lördags. 4 dagar sen..

Det är ett diskussionsforum men man behöver inte förklara varför man frågar något, där faller ju din åsikt om att det är ett diskussionsforum. Givetvis bör man kunna fråga varför man frågar något, särskilt när frågan ställdes som den gjorde. Och sådana frågor bör med respekt ställas direkt i PM, precis som @apelsin.med.urverk själv yttrar. Respekt och tillförlitlighet till en engagerad medlem.

Att skriva att någon beter sig drygt när denne beter sig drygt, jag har sett värre personangrepp.

Släpper vi detta & inser att det är en ny vecka:)
Det är klockor, inte barn. Transparens är något som varit genomgående för KS. Att därför ta en diskussion på den öppna delen istället för PM är förmodligen många som uppskattar, förutom den som blir kränkt av frågan.

Tillbaka
Topp