• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Tills de slutar tillverkar modellen / sälja till allmänheten, vilken kan vara när som. Om några år tror jag 2021 är de året som samlare är intresserade av på riktigt. 2022 kom volymen. Och 2023 vet vi inte mycket om ännu.

Grattis till köparen
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Inte illa, men jag har svårt att se att det är ett kap.

Om Nymans är smarta så har de budat upp den själva. 😂
Hittar du en billigare FXD i Sverige idag, oavsett årsmodell?

07F1F96C-F8FA-4D7A-A74C-638D198F0039.jpeg
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Det är en Tudor som fortfarande produceras. Finns säkert någon man kan lura men generellt sjunker ju Tudor. Jag hade inte haft så höga förhoppningar.
Både ja och nej. Modellen produceras men gravyren gör ju varje år något speciell; 2021 ”produceras” ju rent krasst inte längre och är det året som har minst volym så det året bör ha mer samlar-fokus…
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Finns det något gummi som passar BB41 boetten bra men inte kostar tusen kronor?

Men svag krona + frakt + tull blir nog runt tusenlappen i alla fall.

watchwear hade tidigare ett svart som jag är ganska säker passade
 

Schned

Panerai
2-Faktor
Finns det något gummi som passar BB41 boetten bra men inte kostar tusen kronor?

Finns lite alternativ från Kina mellan 100-300:-

Curved End Rubber Watchband 22mm 20mm for Tudor Black Bay 41mm

22mm FKM Rubber Watch Band for Tudor Black Bay

Sök på Tudor Rubber Strap på Ali Express.

Tror dom flesta runt 200:- är samma produkt men dom runt 100:- tror jag är basic dammsamlande silikon som man bör undvika.
 

Men svag krona + frakt + tull blir nog runt tusenlappen i alla fall.

watchwear hade tidigare ett svart som jag är ganska säker passade
Tack! Watchwear var den enda lågrpismodellen jag kom att tänka på. Har inte sett någon bild på en Tudor dock.

Finns lite alternativ från Kina mellan 100-300:-

Curved End Rubber Watchband 22mm 20mm for Tudor Black Bay 41mm

22mm FKM Rubber Watch Band for Tudor Black Bay

Sök på Tudor Rubber Strap på Ali Express.

Tror dom flesta runt 200:- är samma produkt men dom runt 100:- tror jag är basic dammsamlande silikon som man bör undvika.

Tack Seglarn, har du erfarenhet av ovan band? Vet av erfarenhet att mycket som säljs i inhemska webshoppar likt den ovan nämnda watchwear går att hitta billigare direkt från Ali om man vill vänta.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor

Intressant jämförelse mellan nya och förra gen Black Bay Heritage 41.
Håller med i allt han säger. Gjorde själv jmf när jag var på @Nymans Ur 1851 Västerås Dem är verkligen som natt och dag. En sak som han missat i videon men som gör extremt mycket är länken. Den gamla gick från 22-20 (om jag i te missminner mig) medan den nya är 21-16. En mycket mer drastisk avsmalning som gör extremt mycket på den upplevda känslan.
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Tack! Watchwear var den enda lågrpismodellen jag kom att tänka på. Har inte sett någon bild på en Tudor dock.



Tack Seglarn, har du erfarenhet av ovan band? Vet av erfarenhet att mycket som säljs i inhemska webshoppar likt den ovan nämnda watchwear går att hitta billigare direkt från Ali om man vill vänta.
Har för mig Heritage Chrono och BB41 har samma boett och då ska det stå T800 på baksidan av gummit
baklock. struket serienr.jpeg
 
Topp