Tycker inte det var så illa för en 21a!De har sjuka 25% i slagavgift, så 36 är inte så billigt i slutändan efter påslaget.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker inte det var så illa för en 21a!De har sjuka 25% i slagavgift, så 36 är inte så billigt i slutändan efter påslaget.
Fasen också. Glömde själv bort. Bra pris!Fasiken, glömde av tiden. MN21 gick riktigt billigt. 36k + slagavgift.
Inte illa, men jag har svårt att se att det är ett kap.Tycker inte det var så illa för en 21a!
Om Nymans är smarta så har de budat upp den själva.Jäklar, 75 propp för BB58 Nymans - det trodde jag inte
Ja det var dyrt och omotiveratJäklar, 75 propp för BB58 Nymans - det trodde jag inte
Ja det var dyrt och omotiverat
Och subjektivt asful.Med bara 51st gjorda så är den väl objektivt ovanlig iaf?
Hittar du en billigare FXD i Sverige idag, oavsett årsmodell?Inte illa, men jag har svårt att se att det är ett kap.
Om Nymans är smarta så har de budat upp den själva.![]()
Ska du sälja snart? Jag vet vad de ligger ute för internationellt. Jag tror ändå de kommer droppa i värde framöver, inte stiga.Hittar du en billigare FXD i Sverige idag, oavsett årsmodell?
![]()
Sälja? KnappastSka du sälja snart? Jag vet vad de ligger ute för internationellt. Jag tror ändå de kommer droppa i värde framöver, inte stiga.
Sälja en FXD är väl bland de sämsta valen - I princip omöjligt att hitta en lika speciell klocka ens i närheten av den prisklassen. Visst finns det men då kostar det betydligt mer. #keeperSälja? Knappast
Nä jag tror inte heller att de kommer att stiga men skulle inte förvånas om en vanlig 23a kostar 45 om ett år.
- Håller med, behövs ju dessutom bara en prishöjning till så blir listpriset 45Sälja en FXD är väl bland de sämsta valen - I princip omöjligt att hitta en lika speciell klocka ens i närheten av den prisklassen. Visst finns det men då kostar det betydligt mer. #keeper
Precis. Och den lär aldrig bli en dussinklocka heller.Sälja en FXD är väl bland de sämsta valen - I princip omöjligt att hitta en lika speciell klocka ens i närheten av den prisklassen. Visst finns det men då kostar det betydligt mer. #keeper
Både ja och nej. Modellen produceras men gravyren gör ju varje år något speciell; 2021 ”produceras” ju rent krasst inte längre och är det året som har minst volym så det året bör ha mer samlar-fokus…Det är en Tudor som fortfarande produceras. Finns säkert någon man kan lura men generellt sjunker ju Tudor. Jag hade inte haft så höga förhoppningar.
Finns det något gummi som passar BB41 boetten bra men inte kostar tusen kronor?
Finns det något gummi som passar BB41 boetten bra men inte kostar tusen kronor?
Tack! Watchwear var den enda lågrpismodellen jag kom att tänka på. Har inte sett någon bild på en Tudor dock.![]()
22mm GREEN Caoutchouc Vulcanized RubberTudor Black Bay | O2 Straps
22mm Cauotchouc Vulcanized Rubber StrapWE DID IT and are so proud of this strap. It is so close to the "big boys" that make Rubber straps for high end watches. I am offering this first run for $69.99, but will soon be raising prices as we are so close to the $200-$300 high end straps that you...www.02straps.com
Men svag krona + frakt + tull blir nog runt tusenlappen i alla fall.
watchwear hade tidigare ett svart som jag är ganska säker passade
Finns lite alternativ från Kina mellan 100-300:-
Curved End Rubber Watchband 22mm 20mm for Tudor Black Bay 41mm
![]()
14.68€ 38% de réduction|Bracelet de montre en caoutchouc de silicone à extrémité incurvée, bracelet de montre de sport bleu, Tudor Black Bay, 22mm, 20mm, 41mm, Pelagos 42mm, 1958, haute qualité | AliExpress
Achetez malin, vivez mieux! Aliexpress.coma.aliexpress.com
22mm FKM Rubber Watch Band for Tudor Black Bay
![]()
22mm fkm Gummi armband für Tudor Black Bay GMT gebogenes Ende Tudor Uhren armband staub dicht wasserdicht schwarz Marine rot orange - AliExpress 1511
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.coma.aliexpress.com
Sök på Tudor Rubber Strap på Ali Express.
Tror dom flesta runt 200:- är samma produkt men dom runt 100:- tror jag är basic dammsamlande silikon som man bör undvika.
Håller med i allt han säger. Gjorde själv jmf när jag var på @Nymans Ur 1851 Västerås Dem är verkligen som natt och dag. En sak som han missat i videon men som gör extremt mycket är länken. Den gamla gick från 22-20 (om jag i te missminner mig) medan den nya är 21-16. En mycket mer drastisk avsmalning som gör extremt mycket på den upplevda känslan.
Intressant jämförelse mellan nya och förra gen Black Bay Heritage 41.
Har för mig Heritage Chrono och BB41 har samma boett och då ska det stå T800 på baksidan av gummitTack! Watchwear var den enda lågrpismodellen jag kom att tänka på. Har inte sett någon bild på en Tudor dock.
Tack Seglarn, har du erfarenhet av ovan band? Vet av erfarenhet att mycket som säljs i inhemska webshoppar likt den ovan nämnda watchwear går att hitta billigare direkt från Ali om man vill vänta.