Tudortorsdag!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har tyvärr dålig koll på andra Tudor. Vet bara att min BB41 har 20mm mellan luggarna.Har för mig Heritage Chrono och BB41 har samma boett och då ska det stå T800 på baksidan av gummit
Inte 22?Har tyvärr dålig koll på andra Tudor. Vet bara att min BB41 har 20mm mellan luggarna.
Tack! Watchwear var den enda lågrpismodellen jag kom att tänka på. Har inte sett någon bild på en Tudor dock.
Tack Seglarn, har du erfarenhet av ovan band? Vet av erfarenhet att mycket som säljs i inhemska webshoppar likt den ovan nämnda watchwear går att hitta billigare direkt från Ali om man vill vänta.
Håller med i allt han säger. Gjorde själv jmf när jag var på @Nymans Ur 1851 Västerås Dem är verkligen som natt och dag. En sak som han missat i videon men som gör extremt mycket är länken. Den gamla gick från 22-20 (om jag i te missminner mig) medan den nya är 21-16. En mycket mer drastisk avsmalning som gör extremt mycket på den upplevda känslan.
Aha. Tänkte på OG BB41 (22 mm mellan luggarna)Har tyvärr dålig koll på andra Tudor. Vet bara att min BB41 har 20mm mellan luggarna.
Grymt köp, ser kanonfin utTudortorsdag. Bild tagen igår men den sitter på idag med
Oväntat stor skillnad!
Intressant jämförelse mellan nya och förra gen Black Bay Heritage 41.
Fast om vi pratar värdeökning….Både ja och nej. Modellen produceras men gravyren gör ju varje år något speciell; 2021 ”produceras” ju rent krasst inte längre och är det året som har minst volym så det året bör ha mer samlar-fokus…
Skillnaden för ’21 ligger väl i att det var en mindre batch (Oct-Dec)?Fast om vi pratar värdeökning….
Om FXD kommer med Metas 2024 så lär 21-23 ses som överflödiga i förhållande till 2024.ungefär som med vanliga Pelagos. Små variationer som i slutändan inte gör någon jätte skillnad.
Vad gäller årtalen så är ju även 22 och 23 ovanliga så jag har lite svårt att se att just 21 skulle dra iväg prismässigt bara för att de kom först.
Så tänker jag i alla fall, oavsett är det en cool klocka. Jag har ju köat i 17 månader nu så jag vet att de inte växer på träd.
Alla 41or har väl 22mm?? @mueller dubbelkolla innan du beställer så det inte blir fel.Aha. Tänkte på OG BB41 (22 mm mellan luggarna)
Jag förstår det, men vad spelar det för roll när det tar mer än 17 månader att plocka ut en 2023? De har inte varit lätta att få tag på 22 & 23 heller.Skillnaden för ’21 ligger väl i att det var en mindre batch (Oct-Dec)?
Tror det är två olika diskussioner. Den ena avser priset/värdet som en person är beredd att betala för en FXD där det säkerligen inte spelar någon roll om det är en '21, '22,'23 eller '24 för personen som bara vill ha en FXD.Jag förstår det, men vad spelar det för roll när det tar mer än 17 månader att plocka ut en 2023? De har inte varit lätta att få tag på 22 & 23 heller.
Om de flödar marknaden 24 så lär ingen tänka ”texten på baksidan på 21 gör att jag gärna betalar 5-10’ premium”.
Grymt köp, ser kanonfin ut
Vi får väl se. Beror på hur lång tidshorisont vi pratar också. Hittills verkar folk ha glömt av de äldre modellerna när det lanseras nyare uppdateringar.Tror det är två olika diskussioner. Den ena avser priset/värdet som en person är beredd att betala för en FXD där det säkerligen inte spelar någon roll om det är en '21, '22,'23 eller '24 för personen som bara vill ha en FXD.
Men om man ser till "samlarvärde" på sikt så kommer 2021 versionerna sannerligen vara mer åtråvärda för entusiasterna iom att produktionen och antalet exemplar var lägre. Därav detta på sikt kan komma att driva värdet på 2021 från en samlarsynpunkt, men absolut inte driva värdet för andra modeller efter 2021.
Besökare eller granne?
Tudortorsdag i ett regnigt Åre.
Sitter ju som en smäck på Nato. Har hittills bara kört länk och gummi. Fasen, måste nog skaffa ett bra 20mm Nato nu…. : )
Tudortorsdag i ett regnigt Åre.
Besökare eller granne?
Sitter ju som en smäck på Nato. Har hittills bara kört länk och gummi. Fasen, måste nog skaffa ett bra 20mm Nato nu…
Jag tror du tänker i moderna klocktermer? De som spår en 21 boom (eller försöker aktivt skapa hypen) argumenterar i vintage-termer. "Förstaupplaga"/"orginalet", i kort tillverkningsserie. Det är ju sånt som driver prisskillnader bland gamla Rolex och Tudor-referenser, alla 5513 är inte jämbördiga osv. Om det blir likadant med en modern Tudor återstår väl att se, personligen tror jag det är sånt som kommer betyda mer om du ska sälja din klocka om 20-30 år än i den aktuella marknaden.Jag förstår det, men vad spelar det för roll när det tar mer än 17 månader att plocka ut en 2023? De har inte varit lätta att få tag på 22 & 23 heller.
Om de flödar marknaden 24 så lär ingen tänka ”texten på baksidan på 21 gör att jag gärna betalar 5-10’ premium”.
Känns alltmer som att när hypen kring BB54 börjar lägga sig så kommer den uppdaterade röda 41cm vara den stora succén på sikt ibland dessa nyhetssläppen och den som Tudor kommer sälja riktigt stora volymer av .
Intressant jämförelse mellan nya och förra gen Black Bay Heritage 41.
Hade rekommenderat Wristbuddys!Finns det något gummi som passar BB41 boetten bra men inte kostar tusen kronor?