• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor-vad det nu är för dag 🤔

2D12FF01-2227-491D-B9AF-F0365A8B8D72.jpeg
 
Beror nog också på vad man är van med.
Jag håller på att se änka av alla mina klockor som är större än 40 mm då jag har märkt att jag gillar när klockor är mellan 34-40 mm.
Men visst den är liten men tror det är en vanesak.
Men alla klockor kan inte heller passa alla.😁
Skulle tro det är en vanesak, är ju van med min BB GMT som är rätt mycket större än BB54an.
Har inte måttat mina handleder men vore intressant och se hur stora dem är haha. Vad klassar man som en "small", "medium" och en "large" handledsstorlek?
 
Skulle tro det är en vanesak, är ju van med min BB GMT som är rätt mycket större än BB54an.
Har inte måttat mina handleder men vore intressant och se hur stora dem är haha. Vad klassar man som en "small", "medium" och en "large" handledsstorlek?
Helt utan någon egentlig kunskap tänker jag höfta till att en omkrets på 15-16cm är small, 17-18 medium, och 19-20 är large - men det är bara mina personliga slutsatser utifrån de vanligaste storlekarna jag brukar se på handleder. Någon med bättre koll kan säkert ge ett bättre och mer objektivt svar
 
Helt utan någon egentlig kunskap tänker jag höfta till att en omkrets på 15-16cm är small, 17-18 medium, och 19-20 är large - men det är bara mina personliga slutsatser utifrån de vanligaste storlekarna jag brukar se på handleder. Någon med bättre koll kan säkert ge ett bättre och mer objektivt svar
Störd diskussion! Jag vill gärna höra reaktionen från era respektive på den diskussionen. 😂
 
Helt utan någon egentlig kunskap tänker jag höfta till att en omkrets på 15-16cm är small, 17-18 medium, och 19-20 är large - men det är bara mina personliga slutsatser utifrån de vanligaste storlekarna jag brukar se på handleder. Någon med bättre koll kan säkert ge ett bättre och mer objektivt svar
Måttade precis haha, vart bara tvungen att veta. Har ungefär 19-20cm handled men tycker ändå de är rätt taniga... 😅
Edit: Vart måttar ni någonstans? Nu måttade jag innan "kulan" på handen då det är där den brukar sitta.
 
Senast ändrad:
Jag flikar in i handledstorleksdiskussionen med en annan fråga. Är det någon som blivit påkommen med underligt ”klockbeteende” nyligen?

Jag satt nu i personalrummet (ensam) och blickade ut ur fönstret med tom blick och min ”Big Block” tryckt mot örat, njutandes av Valjouxverkets högljudda rytmer. Min kollega kom in. Hon stannade till, tittade på mig, skakade på huvudet och gick vidare till kaffekokaren utan att säga något.

ED080A88-0AA9-42B2-8A0A-C20ED4A63A7C.jpeg
 
Har spanat in Tudor gmt opaline, tycker den är grymt snygg! Gör som jag brukar söker/kollar runt vad folk tycker om fördelar brister mm. Verkar som dom haft problem med datumet som stannar halvvägs eller för sent. Såg en kort review om den nya där han visar hur datumet stannat under natten.
Någon som hört liknade eller om dom fått ordning på problemet, den är ju i princip likadan sen 2018 om jag fattat rätt
MVH
 

Bilagor

  • IMG_2980.png
    IMG_2980.png
    154.4 KB · Visningar: 6
Jag flikar in i handledstorleksdiskussionen med en annan fråga. Är det någon som blivit påkommen med underligt ”klockbeteende” nyligen?

Jag satt nu i personalrummet (ensam) och blickade ut ur fönstret med tom blick och min ”Big Block” tryckt mot örat, njutandes av Valjouxverkets högljudda rytmer. Min kollega kom in. Hon stannade till, tittade på mig, skakade på huvudet och gick vidare till kaffekokaren utan att säga något.

ED080A88-0AA9-42B2-8A0A-C20ED4A63A7C.jpeg

1683106306094.png

Måste vara något fel på din kollegas huvud som skakar så där. Är nog bra om hon går till doktorn och kollar upp!
 
Jag flikar in i handledstorleksdiskussionen med en annan fråga. Är det någon som blivit påkommen med underligt ”klockbeteende” nyligen?

Jag satt nu i personalrummet (ensam) och blickade ut ur fönstret med tom blick och min ”Big Block” tryckt mot örat, njutandes av Valjouxverkets högljudda rytmer. Min kollega kom in. Hon stannade till, tittade på mig, skakade på huvudet och gick vidare till kaffekokaren utan att säga något.

ED080A88-0AA9-42B2-8A0A-C20ED4A63A7C.jpeg
Den känns verkligen som en ekokammare, är liksom en sjungande ton i tickandet.
 
Har spanat in Tudor gmt opaline, tycker den är grymt snygg! Gör som jag brukar söker/kollar runt vad folk tycker om fördelar brister mm. Verkar som dom haft problem med datumet som stannar halvvägs eller för sent. Såg en kort review om den nya där han visar hur datumet stannat under natten.
Någon som hört liknade eller om dom fått ordning på problemet, den är ju i princip likadan sen 2018 om jag fattat rätt
MVH
Jodå, problemet med Tudors GMT-verk är känt. Drabbade klockor sålda 2018/2019 men sedan skall dom ha fått ordning på problemet. Jag har inte hört om några nyare ex än så som har drabbats. Kan påpeka att Black Bay Pro har EXAKT samma urverk och samma sak där, inte hört om några ex som har drabbats.
 
Tillbaka
Topp